Speed Triple-tråden Sthlm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Bullarna var kanon och sällskapet lika så...
Instämmer! Bugar och bockar för hjälpen med skjuts!:tummenupp
Shooter kommer få en ny hoj efter all service och fix som ska göras.
:hojraket :fakta
Har idag monterat små runda styrändsspeglar samt satt på didärna kolfiberlapparna jag köpte igår, -vete fan om det vart bra med dom runda men kanske bättre än orginal... ni får kommentera och tycka till sen...
Det där behöver du inte bjuda in till...:D :D
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Settle down, Beavis! :mad: :D

Jorrå, de va bull-frossa på TC. Shooter, Tompa, Malin, Urban, Nicke, jag å en über-rabiat liten galen jycke... :hihi Bullar é bra som faan, efter bulle x 2 började yviga planer för avyttrande av shooters S3:a ta fart...

Skotten försökte sig på en konkurrerande bull-verksamhet hemifrån, men det var ju de mest ghayiga bullgarnityr vi någonsin sett, så Urban å Malin överväger nu om de ska lämna in en ansökan om besöksförbud för honom på TC :dummer

Efter bulle x 8 kom inte shooter i stället längre, så Tompa - i egenskap av bilburen - transporterade hem det då lätt överjästa skjutjärnet :gnissla

Fönstret kom sent som vanligt, å skyllde på trafikstockning. Straffet väntade inte på sig utan dök upp i form av ett konstant tickande relä. Gud hör bön. Utan bullar å hungrig som sejtan vände så ett förkrossat fönster hemåt för 5år x nudelsoppa....

....emedan sockerconny tog bulten till Rosenhill för en fetingräkmacka å gratiskaffe lagom till stängningsdax 18.00 :tungan Filmen "Fåglarna" kändes inte främmande, va i hela helvete är det med dessa fjäderfän va? :eek:

Snadjo har icket syndat ännu, utan lever i svår beslutsvånda där kampen står emellan coolaste hojjen på marknaden kontra fjantig pubertetsplastraket med mer pulver mellan benen... (för h-vette snaddjan, SKÄRP TILL DIG NU!!) :mad:


PUUUH

Skönt att höra att allt gick lugnt till fast papsen inte var där.

Lämnar en liten öppning till åkning nästa helg om det skulle vara kanonväder. Helst lördag.
Inga barn. Ingen fru. Inget jobb. Nytankad Triple.
Vad väntar vi på....
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Lämnar en liten öppning till åkning nästa helg om det skulle vara kanonväder. Helst lördag.
Inga barn. Ingen fru. Inget jobb. Nytankad Triple.
Vad väntar vi på....

Jag väntar på en lösning med barnvakt...:gnissla Ska du komma ner till stan, måste man ju försöka greja det, eller hur!? Vi får väl dra igång en ny "såpa" om nästa helgs eventuella åkande på tråden nu då. Kan ju bli NÄSTAN lika spännande som bullfesten i Länna!:D

Känns som lite spammande nu nästan, men kände lite ansvar åxå för att vi hade börjat halka ner lite på Stockholmsforumet... :7peta Dr Bike
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ser ut att bli riktigt fint väder i morgon. Funderar på att försöka komma loss från jobbet vid 12 och sticka ut å gasa lite. Nån mer ?
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Skotten verkar inte ha fattat vad som gäller... Vi e ju hur PÅ som helst (Fast uttrycket PÅ, är kanske ganska AV nu, :va )

Såg bara i Metro i morse att Michael Moore dragit igång en sida för OSS -
SLACKER UPRISING :D

Verkar ju bli en rätt nice dag idag, hoppas du får sällskap av nån annan på lite höståka idag paPs!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Ser ut att bli riktigt fint väder i morgon. Funderar på att försöka komma loss från jobbet vid 12 och sticka ut å gasa lite. Nån mer ?

Helvete, satafint väder idag ju... :gnissla
Sitter benhårt fast på jobbet tyvärr, men hoppas du får en grym dag på hojjen paPs :mad:

Lördag 11 oktober ser ok ut, Maximilia & jag är på! :yoparty
Northside, paPs tar täten me GPS'en :) Så hur många blir vi?
Förslag:
Uppsamling 1: Shell Globen kl. 11.15 --> mot Statoil Frescati
Uppsamling 2: Statoil Frescati kl. 11.45, fire up 12.00

1. paPs
2. Gnaget
3. Shooter
4. Maximilia
5. Magniffen
6.
7. ...

:hej ...fyll på listan nu boys! Funkar tiden för dig, Fönstret?
Kom igen Snaddjo, nu faan hänger du på, å ta med din bapelsin-kompis oxå :mad: :whip
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Helvete, satafint väder idag ju... :gnissla
Sitter benhårt fast på jobbet tyvärr, men hoppas du får en grym dag på hojjen paPs :mad:

Lördag 11 oktober ser ok ut, Maximilia & jag är på! :yoparty
Northside, paPs tar täten me GPS'en :) Så hur många blir vi?

1. paPs
2. Gnaget
3. Shooter
4. Maximilia
5. Magniffen
6.
7. ...

:hej ...fyll på listan nu boys!
Kom igen Snaddjo, nu faan hänger du på, å ta med din bapelsin-kompis oxå :mad: :whip

Jag gasar ut och rekar "North-side" , Nu typ :tummenupp :yoparty
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja för fan... fixa fint väder nu...

Lördag 11 oktober ser ok ut, Maximilia & jag är på!
Northside, paPs tar täten me GPS'en Så hur många blir vi?
Förslag:
Uppsamling 1: Shell Globen kl. 11.15 --> mot Statoil Frescati
Uppsamling 2: Statoil Frescati kl. 11.45, fire up 12.00

1. paPs
2. Gnaget
3. Shooter
4. Maximilia
5. Magniffen
6. Tomp@
7. ...
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det blev en härlig tripp som började med tankning i Ålstäket
FullTank.jpg

Sen blev det färja
Färja1.jpg

och en färja till
Färja2.jpg

Bogan-Svinninge-Åkersberga-Sundby

Skall jag åka krokigt eller KROKIGT, .....KROKIGT it is

En härlig combo
Combo1.jpg

Lite lantlig idyll
Idyll.jpg

en combo till
Combo2.jpg

med "Add-On"
Combo2b.jpg

Efter ett Pit-Stop i Norrtälje (inga strandfik öppna :huvet ) så bar det av hemmåt

Var ganska ensam hojåkare som fikade i Vaxholm (en till var det)
SpeedyEnsam.jpg

Måste nog få på en ny baksula innan Lördag
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Ja för fan... fixa fint väder nu...

Lördag 11 oktober ser ok ut, Maximilia & jag är på!
Northside, paPs tar täten me GPS'en Så hur många blir vi?
Förslag:
Uppsamling 1: Shell Globen kl. 11.15 --> mot Statoil Frescati
Uppsamling 2: Statoil Frescati kl. 11.45, fire up 12.00

1. paPs
2. Gnaget
3. Shooter
4. Maximilia
5. Magniffen
6. Tomp@
7. Är ju bajsfast jag..kommer inte loss förrän 13:00! KANSKE lite tidigare..men det är pushing it och inte troligt.

Kanske hinner möta upp beroende på hur långt ni kommer.....
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Ja för fan... fixa fint väder nu...

Lördag 11 oktober ser ok ut, Maximilia & jag är på!
Northside, paPs tar täten me GPS'en Så hur många blir vi?
Förslag:
Uppsamling 1: Shell Globen kl. 11.15 --> mot Statoil Frescati
Uppsamling 2: Statoil Frescati kl. 11.45, fire up 12.00

1. paPs
2. Gnaget
3. Shooter
4. Maximilia
5. Magniffen
6. Tomp@
7. Snajdisch
8. Ante Bapelsin
9. ...

Gillar igentligen inte o va ute o fisåka men låt gå för den här gången o vädret e fiiint.. ;-)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Way to go Snajdarn :tummenupp

Det är rätt OK att ta sig till jobbet om man bor på en ö.

Morgon.jpg

Och så ca 4 mil slingrig väg på Hoj ovanpå det. :cool: :jisses


Undras om mitt bakdäck klarar en Lördagkörning till ?
BakDäck.jpg

En trip till Haninge vore nog på sin plats.

:huvet VECKA 40 och 41 HAR VI SEMESTER STÄNGT :huvet
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Skoj på lördag... ska nog sjutton bli ett bra gruppfoto, ska man orka släpa med systemkameran, ...näe fan, då måste man orka runt med rygga... det får bli lillkameran... :gnissla

paps, -det där däcket plus lite småäckliga vägar med våta löv på borde bli en spännande upplevelse, kanske ska ta systemkameran i alla fall... :näsblod

Shooter... fina hojen nu eller? ...låter som det blev dyrt att hämta ut den efter allt Nicke radade upp... appropå Nicke, kanske skulle kolla om han ville lufta sin triple med... kan plinga honom i veckan!
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Skoj på lördag... ska nog sjutton bli ett bra gruppfoto, ska man orka släpa med systemkameran, ...näe fan, då måste man orka runt med rygga... det får bli lillkameran... :gnissla

paps, -det där däcket plus lite småäckliga vägar med våta löv på borde bli en spännande upplevelse, kanske ska ta systemkameran i alla fall... :näsblod

Shooter... fina hojen nu eller? ...låter som det blev dyrt att hämta ut den efter allt Nicke radade upp... appropå Nicke, kanske skulle kolla om han ville lufta sin triple med... kan plinga honom i veckan!

Barnvakt klart på lördag!:tummenupp Nu är det bara att lyckas styra vädret åxå...:gnissla

Ringde idag på f.m. och kollade, men Speedy var inte klar än... Nån pryl under tanken de skulle byta, som de fick buda från nåt ställe. Hoppas bara att det inte var från långtbortistan, så att det hinner fram till fredag i vart fall... Men sen borde det väl vara som nya hojen, sin ålder till trots! Nya bromsar och nymappad, jag kanske kan ge Er 1k50-åkare en riktig match!:D

Tycker absolut att vi ska kolla med Nicke åxå! Hoppas Cliffan och mba kommer loss de me´! Har kollat med Skotten, men han verkar sitta fast tyvärr och Fönstret tycker jag skall ta sin omtenta, eller vad det blir och komma och åka med oss! :D
 
Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Ser ut att bli ett gäng med Triplar på lördag.
Shooter: Fixar du vädret så kommer jag ner.
Jag är ju en frussen stackare från norr, men e de bara någorlunda temp så kommer jag.
Handtagsvärmare??? E d bara touringkillar som har det. Jag är ju gubbe så jag borde få dispens.
Skoteroverall och graningekängor borde funka :D :D
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Och här tänkte jag erbjuda mig att låna ut lilla speedy till just DIG om du inte fick tillbaka din tills på lördag! Ajabaja Shoot...:tungan :tungan

Snart 2 år i skolbänken och du verkar inte ha lärt dej nånting!:D Närå, tackar för omtanken, men jag räknar kallt med att Speedy skall vara fit for fight på lördag!:yoparty

Ser ut att bli ett gäng med Triplar på lördag.
Shooter: Fixar du vädret så kommer jag ner.
Jag är ju en frussen stackare från norr, men e de bara någorlunda temp så kommer jag.
Handtagsvärmare??? E d bara touringkillar som har det. Jag är ju gubbe så jag borde få dispens.
Skoteroverall och graningekängor borde funka :D :D

Hade väl aldrig trott att det skulle komma så mycke "svordomar" från en dalkarl! :dummer Nu är det faaan bara att du bestiger Speedy, bombar dej ner till civiliserade trakter och åker hoj med oss på lördag! :fatta!

Eller så kan du ju alltid försöka byta in din Speedy mot en GoldWing eller nån Trike med Folkamotor och ha det så jävla kul där uppe!:crash :blah
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Var förbi Touringbutiken på lunchen och inhandlade: hdnnmskjhwkjhare hangretugjsare hanhjrtthdvähgyare, fan va svårt det var att säga hand tags värm are.:rodnar :rodnar :rodnar

Får man va me ändå????
Jag lovar att skippa skoteroverallen och graningekängorna. Däremot kanske jag tar en till triple med mig på lördag. Svart -02 så slipper Skjutarn känna sig ensam och utanför :D :D :D :D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Var förbi Touringbutiken på lunchen och inhandlade: hdnnmskjhwkjhare hangretugjsare hanhjrtthdvähgyare, fan va svårt det var att säga hand tags värm are.:rodnar :rodnar :rodnar

Får man va me ändå????
Jag lovar att skippa skoteroverallen och graningekängorna. Däremot kanske jag tar en till triple med mig på lördag. Svart -02 så slipper Skjutarn känna sig ensam och utanför :D :D :D :D

Fy sjutton va tufft att erkänna... vi får väl ha en egen lite triple klubb, brukar bli tråkad för min flyscreen, klassas tydligen som touringhoj då :rolleyes:

Varför satt man ensam på Rosenhill och fikade då, -va? Var det inte fint väder eller? Fick sällskap av andra hojar samt en sån där talgoxe, fan va dom e på, försökte nästan sno mackan ur handen. Var också förbi TC och kollade med Nicke om lördag, han lät jäkligt på att ut och köra, -så vill det sig väl så blir vi väl ca 11 triplar... hur ballt som helst. Ska kolla med "polarens polare" också, han som var ut med er för ett par veckor sedan.

Fick vänta på Nicke en bra stund på TC, tydligen nån gammal hoj som blivit ståendes... hade blivit någon akut utryckning för att hjälpa! Vet du något om det Shooter :hihi
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top