Hej,
Nej, de är nog inte gjorda för +200, men det är väl inte vanliga däck med M-skruvar heller... ;-) För 3 vintrar sedan hade jag ett vanligt däck fram, men det fick längsgående sprickor runt om på sidorna, o då var det kort dragracing så vi kanske inte var över 120 ens, så då kändes det tryggare med ett köpt crossdäck till Speed för två år sen.
Men t.ex. Kalevi på sin 750 kom ju 2010 upp över 200 med endast en gles rad med självborrande plåtskruv (montageskruv?) utan mutter i fram. Han tyckte väl att det drev lite väl i sidled, men det rullade iaf lätt! ;-D
Gummidubbarna i crossdäcket tryckte iaf undan snömodden bra i början!
Finndubb borde väl vara bäst, då har du ju inte sönder själva däckkonstruktionen. Fast det beror ju på hur fort du tänker köra, de lossnar väl från däcket till slut, de också. Kanske M-skruv är bäst ändå, totalt sett.
Men det är ju det här som är halva nöjet: välja däck o dubb, tillverka, prova o sen se att det funkade! (eller inte...)