Speed Weekend 2012 i Orsa...

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Då var man äntligen bokad till denna underbara tillställning! Hoppas på lite bättre flyt i år och många galna fordon.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Saxad information från www.speedweekend.se

"Vi kommer att införa 2 fartrekordbanor, det betyder att en ny bana för flygande 100 meter tas fram, där kan moppar, sparkar och Jetfordon köra. Tanken är att dessa fordon som önskar kortbana får en bana där det finns mera tid för uppstart som kan behövas för dom teamen som kanske inte bara kan trycka på en knapp och åka.
Med det minskar stressen för dessa team och förare samt att fordon kan samtidigt köra på stora banan och med det ökar vi underhållningsvärdet för våran publik. Vi är måna om publiken och utan dom kan Speed Weekend inte överleva och genomföras, och med två banor så får alla förare möjlighet att köra mera på tävlingen, vi har tagit alla tips från förare och publik på allvar och gör nu två banor på prov 2012.
Den nya banan får samma startplatta men går ut med ca 15 graders vinkel från stora banan, vi kommer inte öka startavgiften i år utan behåller den som förra året med 800:- i oktober för att sedan öka 100:- i månaden tills tävlingen körs, detta för att dom som vill åka billigt kan göra det och hjälper då även till med kostnaderna till plogningen över hela vintern.
Dyrast blir det då för dom som anmäler sig sent i februari med 1200:- och då inte hjälper arrangörerna, med detta system kan vi hjälpa dom teamen som har liten budget men är ute i tid. Imorgon presenterar vi mera nyheter kring Speed 2012".

Läs mer på Speed Weekend on Ice - Orsa 2012
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Enligt uppgift så är alla stugor på Orsa Camping bokade.
Har ni inte bokat, börja jaga runt om i byn för det dröjer nog inte länge förän Mora är närmsta lediga.

:banana
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Trodde inte det skulle vara sådan åtgång på stugor men jag bokade den sista 4-bäddstugan av den billiga modellen...
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
57 fordon anmälda varav 11 hojar och lite annat crazy... Längtar!
 

tvärkört

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2009
Ort
Karlstad
Hoj
Cbr 900 Turbo
Jag hade ju tänkt att hamna över 200 km/h i snitt iaf. Får se hur mycket superduken orkar upp i... Sist blev det bara 185 km/h i snitt med min 1000r. Men då körde jag med slipade m6 och märkte tyvärr uppe i Orsa att styrdämparen var kass. Så det vobblade ganska duktigt och vågade därför inte gasa mera. Men för att inget ska lossna blir det genomgående skruv med låsmutter. Sen blir det nog lite finare fram(m4) och lite grövre bak(m5/m6).


Vet om en snubbe i filipstad som hade 258kmh på 402 meter med sin fireblade med finndubb, absolut inget vobbel eller dylikt gick som på torrt tyckte han. Så för hastighet så måste finndubb vara optimalt
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Vet om en snubbe i filipstad som hade 258kmh på 402 meter med sin fireblade med finndubb, absolut inget vobbel eller dylikt gick som på torrt tyckte han. Så för hastighet så måste finndubb vara optimalt

Jo det vobblar mindre med findubb verkar det som, men 258 km/h på 402 m är ju knappt möjligt på asfalt:näsblod. Men jag förstår vad du menar. Jag kan ju dubba lite finare på dina däck och lite mera gjort för minskat vobbel och endast raktfram-körning... Fungerande styrdämpare är dock ett måste!

Mange; kan inte du anmäla vårt gäng då jag är värdelös på sånt som du redan vet: ett stycke Subaru samt ett stycke specialhemligtsatanbrumbrum!! :krama

:D

Anmäla er???

¨Ska du åka i år !!!!!..... Vore ju jävligt kul...Tråkit att man inte har hojen kvar längre...

Men du har ju en 750 i alla fall....med stressfläkt och du kan nog köra fort med den också...
 
Last edited:

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Nej har ingen turbo hoj kvar längre,bytte bort den mot en ducce 996
Det blir den på speed...Ska hjälpa crazy skåningen han ska ta mitt rekord,det ska bli kul..Kanske kan få prova....Annars har jag ju flakan får försöka köra ifrån dig..:tuttar
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Nej har ingen turbo hoj kvar längre,bytte bort den mot en ducce 996
Det blir den på speed...Ska hjälpa crazy skåningen han ska ta mitt rekord,det ska bli kul..Kanske kan få prova....Annars har jag ju flakan får försöka köra ifrån dig..:tuttar

Det var som fan, här byts det hoj som kalsonger. Ska nog gå fint med en 996 också. Ja ta med dig flakanså får vi köra race...ha ha.
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Mange; kan inte du anmäla vårt gäng då jag är värdelös på sånt som du redan vet: ett stycke Subaru samt ett stycke specialhemligtsatanbrumbrum!! :krama

:D


Har du inte varit anmäld tidigare år men inte dykt upp :va hade varit trevligt att köra ifrån dig i Orsa :tungan
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Nu har det visst ramlat in 11 hojar till på startlistan, men bara motarder/crossar... Är det inte flera med sporthojar som vill köra härifrån?
 

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
Nu har det visst ramlat in 11 hojar till på startlistan, men bara motarder/crossar... Är det inte flera med sporthojar som vill köra härifrån?

Jag vill!! Ska du tillverka däck o sälja i år oxå? Måste dock avvakta med ett köp isf, för norska skatteverket vill tydligen ha en bit av kakan. :mad:
Såg att du haft problem med styrdämparen vilket gör mig lite skeptisk, då jag o flera andra ägare av K7:an haft problem med originaldämparn, men den är kanske piggare än din när du körde!? :)
 

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Jag, (som har innerslang i M6-däcket), kan iallafall efter att för första gången Plockat Isär ett spikdäck, konstatera att trots att jag hade en kappa utanpå slangen, så har det blivit tydliga avtryck av brickorna/skruvarna. O det däcket har bara använts en 8-10 varv på speed i våras.
Kappa rekommenderas alltså starkt för någon som ska tillverka däck med genomgående skruv och ska ha innerslang!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag vill!! Ska du tillverka däck o sälja i år oxå? Måste dock avvakta med ett köp isf, för norska skatteverket vill tydligen ha en bit av kakan. :mad:
Såg att du haft problem med styrdämparen vilket gör mig lite skeptisk, då jag o flera andra ägare av K7:an haft problem med originaldämparn, men den är kanske piggare än din när du körde!? :)

Jag hade annons ute för ett par månader sedan då jag tog upp beställningar, vilket resulterade i att jag fick ta bort annonsen till slut. Så jag har fullt upp ett tag framöver. Problemet jag hade med styrdämparen var att den var helt slut och inte dämpade ett dugg. Då blir hojen lite nervös och även jag när man närmade sig 200... Om jag ska köra med hoj där igen så blir det med en fullt justerbar dämpare skruvad i botten...:tummenupp.

Jag, (som har innerslang i M6-däcket), kan iallafall efter att för första gången Plockat Isär ett spikdäck, konstatera att trots att jag hade en kappa utanpå slangen, så har det blivit tydliga avtryck av brickorna/skruvarna. O det däcket har bara använts en 8-10 varv på speed i våras.
Kappa rekommenderas alltså starkt för någon som ska tillverka däck med genomgående skruv och ska ha innerslang!

Jag körde med 2 varv silvertejp inne i däcket utanpå skruvskallarna och det verkade funka bra. Körde ca 3 mil med de däcken. Men det däcket kommer att få sitta på min mongo-moppe i år!
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top