Mavve skrev:Men orka diskutera den horan....
Läs inte skiten då! :kocko
// Niklas
Jag har faktist haft ett skitdåligt liv där jag varit systematiskt misshandlat av min mammas första man tills jag var fyra år gamla och misshandlat av henne regelbunden i många år till (tills jag var cirka 12-13). Jag vet hur det är att lida... Men, nångång måste man komma över det som har hänt en och gå vidare med sitt liv. Hon har inte HAFT ett helvete som du säga utan hon har VALT det. Eget fel. Tycker DÄRFÖR inte synd om henne.Avarage skrev:Ålder har inget med livserfarenhet att göra, om man skall spetsa till det, utan vad man varit med om. Vissa människor lever i en skyddad värld större delen (kanske hela livet) av sit liv medan andra kastas in i vuxenlivet redan som barn (på gott och ont). Följdaktligen kan man inte pga. en individs ålder avgöra om han/hon har en gedigen livserfarenhet.
Och det är just denna inställning jag reagerar mot eftersom ditt resonemang förutsätter att vi alla är "stöpta i samma form" vilket nte stämmer! För om så är fallet hade ju du kunnat hoppa/springa lika fort som världsmästana och du hade varit lka intelligent och förmodligen framgångsrik som alla nobellpristagare sammanlagt. Likväl som du hade mått lika dåligt som flickan gorde/gör och du hade själv gjort samma val som hon gjorde i en liknande situation. Nu är det förmodligen inte så tan du hade gjort ett annat val och du hoppar inte lika högt som Patrick Sjöberg gjorde osv. osv. altså ÄR VI ALLA OLIKA.
Bara för att vissa individer som har haft ett helvete larar sig bra behöver det inte innebära att ALLA gör det. Bara för att vissa individer som är födda med "guldsked i mun" och tar över "pappas imperium" och lyckas att alla gör det.
Alltså, vad jag nu har försökt vara övertydlig med är att alla är olika kort och gott. Därför finner jag ditt sätt att se på det vara en förenkling av livet!
// Niklas
Flamma77 skrev:Jag har aldrig i denna tråd påstått att männen i detta fall är farliga, eller att hon pga av HOT känt sig tvingad att genomföra inspelningen.
Jag har faktiskt heller aldrig bestridit att hon INTE har haft ett val.
Vad jag däremot HAR skrivit är att dessa män har varit extremt egoistiska och kompletta skitstövlar, när de har övertalat en tveksam och sedan gråtande tjej att genomföra en porrfilmsinspelning.
Sedan att du och jag har olika perspektiv på livet kan kanske bero på att du är född 88 och jag 77, ca 10 års erfarenhetsskillnad. När du valsat igenom mera törnebuskar och blivit lite mera blåslagen och riven kanske du får en annan mer empatisk syn på dina medmänniskor.
Zeppelinare skrev:Är man 23 år så borde man fan veta att spelar in en porrfilm och får betalt för det så finns filmen i all framtid.
Jag tycker att hon får skylla sig själv o sluta gnälla o gå vidare i livet.
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,683483,00.html
MattE. skrev:Skriver du före du tänker eller?
"buhu männen är så farliga" och "hon hade fortfarande ett val"
jag menar inte att du har sagt så, men du säger att skitstövelmännen övertalar fast hon gråter = BUHU MÄNNEN ÄR SÅ FARLIGA
Ja männen övertalade kanske henne, MEN
hon hade FORTFARANDE ett val!
Tänk efter före du skriver tack, visst du är 11 år äldre,
men du låter som en 14 årig feminist när du skriver.
=========================================
Det är en sak jag inte tåler och det är när Satkärringar (inga namn)
försöker få männen att framstå som grisar som bara utnyttjar kvinnor
och slår dom.
ktmjacke skrev:Jag måste va dummare än henne t.o.m.För jag har varit statist i en p-rulle.Fick inte ens jöka,bara ratta en fin båt.Inge pröjs heller. Sen har man ju ställt upp på både foton o film i "hemmiljö" som man inte har en aning om vart dom hamnat.Vore nästan kul om dom har hamnat på marknaden så man kunde kräva in lite flis. I fallet som ni diskuterar så tror jag att det är två saker det handlar om.
1.Bruden är kåt på lite publicitet för att hennes liv är lite tråkigt.
2.Hon har blivit så gammal att hon förstår att hon blev utnyttjad o retar sig på det.
Själv ångrar jag ingenting faktiskt,t.o.m morsan skulle kunna få se hur duktig hennes lille pojk är på att pöka
I know i'm a good fuck
mvh//jacke
ksann skrev:Jag har faktist haft ett skitdåligt liv där jag varit systematiskt misshandlat av min mammas första man tills jag var fyra år gamla och misshandlat av henne regelbunden i många år till (tills jag var cirka 12-13). Jag vet hur det är att lida... Men, nångång måste man komma över det som har hänt en och gå vidare med sitt liv. Hon har inte HAFT ett helvete som du säga utan hon har VALT det. Eget fel. Tycker DÄRFÖR inte synd om henne.
ktmjacke skrev:Jag måste va dummare än henne t.o.m.För jag har varit statist i en p-rulle.Fick inte ens jöka,bara ratta en fin båt.Inge pröjs heller. Sen har man ju ställt upp på både foton o film i "hemmiljö" som man inte har en aning om vart dom hamnat.Vore nästan kul om dom har hamnat på marknaden så man kunde kräva in lite flis. I fallet som ni diskuterar så tror jag att det är två saker det handlar om.
1.Bruden är kåt på lite publicitet för att hennes liv är lite tråkigt.
2.Hon har blivit så gammal att hon förstår att hon blev utnyttjad o retar sig på det.
Själv ångrar jag ingenting faktiskt,t.o.m morsan skulle kunna få se hur duktig hennes lille pojk är på att pöka
I know i'm a good fuck
mvh//jacke
Skulle hålla helt med dig om hon hade blivit utsatt för något men hon valde själv. Då är det en helt annan situation tycker jag.Avarage skrev:Du behöver inte tycka synd om henne! Men samtidigt måste väl inte hon vara skapt med ett psyke som du, eller?
Jag tycker du är stark som tycks ha klarat av att "släppa taget" och jag har respekt för det men samtidigt inser jag att alla ÄR inte lika skapta. Vissa klarar det andra inte!
När det gäller flickans bakgrund vet vi inget om den mer än att hon skriver att hon var minst sagt ostabil vid tillfället. Vad hon menar med det kan vi bara gissa oss till och för min del kan det innebära allt du har varit med om och mer därtill till avsevärt mycket "mindre".
Sedan är det så att vad du uppfattar som oerhört jobbigt psykiskt uppfattar jag kanske som mindre psykiskt jobbigt medan du kanske klarar en viss jobbig händelse bättre än mig!? Vi är alla helt enkelt olika och det skall vi respektera!
// Niklas
Impad,du har oxå legat i hårt alltså?Tyckte väl att du såg lite sliten o räddhågad ut. Förstår vad du menar med nicket nu oxå.kanske inte bara e grädde som hängt på den nosenGräddnos skrev:Man har ju varit med o gjort ett par hundra filmer..... är jag mest utnyttjad då ?? eller är jag den sämsta av dom alla ??
//Webspy på min förstående flickväns login !
ksann skrev:Skulle hålla helt med dig om hon hade blivit utsatt för något men hon valde själv. Då är det en helt annan situation tycker jag.
Fluffig skrev:Du tycks ju orka läsa hela tråden så du verkar trots allt intresserad.
Till alla här vill jag bara säga att jag kommer att fortsätta tycka synd om de som råkar illa ut oberoende om de själv satt sig i skiten eller tvingats till det.
Ja, jag kan rent av kan tycka liiite synd om puckot som stal min Skoter för det är fortfarande en människa. Dessutom fick han mig att köpa hoj igen så något positivt kom det ut av det hela.
Denna förmåga till empati är jag stolt över och jag hoppas att jag aldrig blir så oförsående för andra människor att jag sluta kunna vara både en vän och en medmänniska till de som behöver det.
Som människa kommer jag att kunna fortsätta att förstå att alla inte kan arbeta men det är inte min sak att avgöra vilka, jag ser inte deras sjukdom. Det finns folk som har betalt för att avgöra vilka som fuskar och vilka som inte gör det. Jag ser hellre att några fuskare får betalt än att någon som är sjuk tvingas leva utan pengar.
Jag tycker mest synd om de människor som inte kan var så storsinta att de kan tycka synd om andra människor utan måste klampa på i klaveret som en jävla elefant i en porslinsbutik och slå sig på bröstet och tala om vilket pucko den är som mår dåligt. Hoppas att ni aldrig råkar ut för något och kan behöva lite support från er omgivning för det måste bli jobbigt att tvingas be om hjälp.
Nu hoppas jag alla får en underbar höst och att empatin sprider sig som en löpeld til er alla.
Kramas är skönare än att slåss!
Kloka ord!Fluffig skrev:Du tycks ju orka läsa hela tråden så du verkar trots allt intresserad.
Till alla här vill jag bara säga att jag kommer att fortsätta tycka synd om de som råkar illa ut oberoende om de själv satt sig i skiten eller tvingats till det.
Ja, jag kan rent av kan tycka liiite synd om puckot som stal min Skoter för det är fortfarande en människa. Dessutom fick han mig att köpa hoj igen så något positivt kom det ut av det hela.
Denna förmåga till empati är jag stolt över och jag hoppas att jag aldrig blir så oförsående för andra människor att jag sluta kunna vara både en vän och en medmänniska till de som behöver det.
Som människa kommer jag att kunna fortsätta att förstå att alla inte kan arbeta men det är inte min sak att avgöra vilka, jag ser inte deras sjukdom. Det finns folk som har betalt för att avgöra vilka som fuskar och vilka som inte gör det. Jag ser hellre att några fuskare får betalt än att någon som är sjuk tvingas leva utan pengar.
Jag tycker mest synd om de människor som inte kan var så storsinta att de kan tycka synd om andra människor utan måste klampa på i klaveret som en jävla elefant i en porslinsbutik och slå sig på bröstet och tala om vilket pucko den är som mår dåligt. Hoppas att ni aldrig råkar ut för något och kan behöva lite support från er omgivning för det måste bli jobbigt att tvingas be om hjälp.
Nu hoppas jag alla får en underbar höst och att empatin sprider sig som en löpeld til er alla.
Kramas är skönare än att slåss!
ktmjacke skrev:Impad,du har oxå legat i hårt alltså?Tyckte väl att du såg lite sliten o räddhågad ut. Förstår vad du menar med nicket nu oxå.kanske inte bara e grädde som hängt på den nosen
ktmjacke skrev:Impad,du har oxå legat i hårt alltså?Tyckte väl att du såg lite sliten o räddhågad ut. Förstår vad du menar med nicket nu oxå.kanske inte bara e grädde som hängt på den nosen
Kolla smileysen efter det jag skrev oxå. skulle aldrig ge kommentarer om nåns utseende på riktigt,var bara ironisk.Eftersom vi träffats så vågade jag va det.Du är dessutom söt,o det vet duGräddnos skrev:Men gulleponken, vad tror du om mig? Jag är en snäll och oförstörd tjej. Kolla i stället vem som skrev inlägget, på mitt login.... Och din beskrivning av mitt utseende väljer jag att glömma bort.
Avarage skrev:Vi VET ju inte hennes bakgrund! Alltså KAN hon ha blivit utsatt lika väl som INTE!
// Niklas
Jag anser att någon som ställer upp på något frivilligt inte har utsatts för något utan som jag tidigare sa har VALT DET SJÄLV.Tjejen själv skrev:När jag var 23 år gammal gjorde jag porrfilm. Jag ställde upp frivilligt
Nähä... Men hon var ju myndig och vuxen (23 år) inget barn alltså... och vårt samhälle (än så länge) tillåter oss för det mesta att fatta våra egna beslut.Den fortsätter skrev:men jag var inte stabil nog att fatta ett sådant livsavgörande beslut.
Sålde traktorn o tjacka porsche idag,kostym o slips medföljde.Imorgon har jag bokat tid på klinik för hårimplantat o tandblekning.Sen e de väl bara o hänga på cafe opera o dra kolalinor stora som skogaholmslimpor så klassar man väl in i stockholmseliten? Jag är stolt över att va bonnig o äkta.Tänk på att jag vet vart du bor kakan.......jag kanske kommer o visar dig hur en slipsten dras i norrland......fast då blir det ju en tråd till om en "mc-relaterad" olycka med dödlig utgång.Kakan skrev:det var ju webspy som skrev på sin flickvänns nick så det var inte gräddnos själv som skrev de jööööö
va inte så norrlänsk av dej lapp
fast jag gillar dej ändå
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024