Ja, vi fråntar allt och alla deras rätt att bestämma över sig själva och överlåter allt åt staten! Bra Idé!
Eller...?
Har fattat många dumma beslut men de står jag för och har fått leva med. Inget som jag bölar om i en tidning och snyltar på skattebetalarna i över 10år. 10års snyltande för att jag har fattat ett korkat beslut i myndig ålder?! Please...
Emapti i all ära, men hon förtjänar ingen. Nej, jag är ingen snorig sporthojsåkare. Faktiskt född tidigt 70-tal. Spara empatin till de som verkligen förtjänar den istället.
Det är ett sånt fruktansvärt mesande med personer i detta land. Brottslingar ska vi inte prata om, det enda det inte mesas med så är det väl brottsoffren. Men det hon har gjort borde nästan klassats som brottsligt! Det borde fasen finnas en lag mot att vara (för) korkad! Hon får pröjs för att ställa upp på sex framför kameran och sen ska vi betala för att hon senare vaknar upp ur sin dvala och kom på att det här var nog "lite dumt"...
Suck it up! Säger jag bara...
Taskigt beslut, tråkigt för dig. Men det var ingen annan än du som fattade beslutet. Sen får ni komma dragandes med grupptryck, taskig uppväxt, hade precis brutit en nagel. Spelar ingen roll! Det är ni som fattar era beslut, det är ni som håller i rodret och formar era liv. Ingen annan. Visst är det bekvämt att skylla på sin bakgrund men alla har möjligheten att göra rätt, det är enklare att skylla på en taskig bakgrund men det beslutet är upp till dem.
Nu tycker väl flera av er plyshgubbar/kvinnor att jag är en kall j-vel. Så är inte fallet, jag anser bara att empati ska visas de som förtjänar det, hon förtjänar inget. De som sätter sig packade i en bil och kör ihjäl en kompis eller annan oskyldig tycker jag inte förtjänar någon heller. Återigen det här med ansvar för sina handlingar. Förstår hans/hennes lidande men hur mycket ska inte dens föräldrar/hustru/barn lida av ett pucko som sätter sig packad bakom ratten? Återigen det här med missriktad empati, lägg den på offren istället.
Våldtagen, misshandlad, bestulen, flygkrasch, skeppsbrott, svältkatastrof mm mm. Det är dessa offer som förtjänar empati, inte någon som med egen vilja i mer än myndig ålder (även om hon vill få det att låta som att hon vart tvingad), utför ett arbete och får betalt för det. Att hon sen har mage om att gå ut i tidningen och pipa om hennes egen dumhet gör henne bara än mer korkad.
My 2C!
/R