Spelat in porrfilm och ångrat sig..

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Raid72 skrev:
Jo, visst är det tråkigt. Men ingen annan än hon känner väl hennes föräldrar bättre? Jag är pappa, har iofs inga döttrar (som tur är? ;)) och skulle inte blivit stormförtjust om min hypotetiska dotter hade spelat in porrfilm. Kanske till och med blivit skitförbannad, men jag skulle inte sagt upp bekantskapen med henne.

Men hennes föräldrar kanske är djupt religösa, hon kanske gjorde detta som en sen tonårsrevolt, vad vet vi? Men om inte annat borde hon ha kunnat räkna ut vad familj och vänner skulle tycka. Men hon kanske hoppades att det inte skulle komma ut? Då är det en kalkylerad risk som gick fel, fortfarande hennes beslut.


/R

Ja tack och lov inga döttrar här heller, man blir ju nervklen bara på att tänka på att ha en dotter, men om jag hade en dotter som gjorde den tabben så skulle jag bli både ledsen och förbannad men ända så skulle jag stötta och hjälpa henne. Som förälder så är väl inte kärleken till sina barn villkorad?
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
korvgubbe skrev:
Läs om läs rätt!

Jag kräver att folk ska ta ansvar för sina handlingar men kan likförbannat ha medkänsla för dem. Jag vet inte vad som legat bakom att de fattar olika beslut och om en person mår skit så står det mig fritt att tycka synd om personen även om felet är deras eget.

...Så i fallet med fyllekörningen tyckte jag hela tiden att han skulle få ett känbart straff.. ...men därmot kan jag ändå tycka synd om honom nu efter avtjänat straff eftersom han fortfarande är knäckt.
Jag har sett honom växa upp och han har inte haft det lätt varken hemma eller i skolan men har alltid skött sig. Killen som dog var en av hans bästa kompisar så ska man peka finger kan man ju lika gärna ifrågasätta varför han åkte med?! Känns rätt menigslöst att spekulera nu....


Förmåga till empati är en bra sak. Men.. det finns värre saker här i världen än en tjej som har gjort porrfilm. Alla gör dåliga val här i livet, skillnaden är om man står för det man gör och går vidare i livet eller om man gräver ner sig i alla gammal skit.

Det är uppenbart att tjejen är arbetsför i någon mån. Det är alldeles för lätt att gå sjukskriven i sverige.

Jag är så less på folk som alltid skyller ansvarsfrågan på andra. Hårt med fyllekörningen, hade jag varit den som körde hade jag nog önskat att jag dött istället.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Kakan skrev:
Visst är det synd om henne att hon mår så dåligt för ett felaktigt beslut men man kan inte skylla de på männen...kvinnor kan dom med.... :rolleyes:

I ena tråden gör du en stor grej av att flickor med störd självuppfattning, (ex. ätstörningsproblem), inte SJÄLVA kan avgöra om de har en snygg häck eller ej.
I nästa tråd tycker du att det är rätt åt en tjej som inte varit i stånd att själv avgöra om hon ville eller inte..





Ingen av oss vet egentligen vad som hände, eller om de e påhitt alltihop från AB:s sida, men en sak är JÄVLIGT säker.
När någon gråter och inte vill, så är det väl ganska säkert att denne INTE VILL?

Nåja, åldern har knappast nått med att göra att "hon borde vetat vad hon gjorde".
Folk kan ju må kasst å ha dåligt självförtroende så in i bomben, oavsett ålder.

Om nu något av den här storyn är sant som AB, skrivit...
Är det ju förjäkligt alltihopa.
Går verkligen en människa hemma 10år p.g.a. en sån här händelse? Jag skulle åxå må riktigt riktigt dåligt om jag gått hemma i 10 år å tänkt på just bar en ENDA sak...
Nej, ut i världen med denna personen, sitta hemma å rugga blir hon ju knappast bättre av...
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Raid72 skrev:
Det borde fasen finnas en lag mot att vara (för) korkad!

Nu tycker väl flera av er plyshgubbar/kvinnor att jag är en kall j-vel. Så är inte fallet, jag anser bara att empati ska visas de som förtjänar det, hon förtjänar inget.

/R
Jag tror ärligt talat att du skall vara glad att det inte finns en sådan lag! Hela ditt resonemang pekar ju på att du inte tillhör den akademiska toppen i landet, men jag kan ju ha fel!
Om du undrar vad jag menar så är det ofta så att enkla människor ser världen i svart och vitt eftersom det ställer mindre krav på reflektion. De drar också snabba sllutsatser på begränsad information, t.ex. en artikel i Aftinblandet. Vad vet du EGENTLIGEN om denna kvinnan?? Å vad är det som gör dig så unik att du har rätten att uttala dig om andra peroners liv och agerande, fortfarande utan att veta något om bakgrunden?
dessutom har du ju noll koll på hur vi människor fungerar i ett socialpsykologiskt perspektiv. Ingen av de du kallar plyschpersoner har sagt att hon inte har ansvar för sina handlingar, men menar att det finns faktorer runt hennes om kan påverka, henne precis som alla oss andra.

Förresten vad i dina utalande tycker du jag skall tolka osm något annat än att du är en kall dj-el??
Sedan kan du inte skilja på sympati och empati...
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Lantis skrev:
Det är en dj-vla skillnad på porr och filmade övergrepp.

Titeln på den sista filmen talar sitt tydliga språk i det avseendet tycker jag.



Bullshit !

Tror vi missfötstått varandra endel. :)
Precis som du skriver är det jag försök få fram. Att så ser stor del av porr industrin ut. Men det finns ett gäng undantag. Tjejen i AB eftersom det va helt frivilligt och mot betalning.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
TinaTjejen skrev:
I ena tråden gör du en stor grej av att flickor med störd självuppfattning, (ex. ätstörningsproblem), inte SJÄLVA kan avgöra om de har en snygg häck eller ej.
I nästa tråd tycker du att det är rätt åt en tjej som inte varit i stånd att själv avgöra om hon ville eller inte..


jo men den tråden där jag skrive de i var som jag skrev i första lite ironi...en tankeställare... :näsblod

Jag förstår att denna tjej mår dåligt och allt det men som du själv säger...att sitta hemma i 10 år och älta ett felaktigt beslut...det mår man inte bra av. :näsblod
Jag vet för jag ångrar att jag börja banta när jag var 13...det lede till många års lidande...mitt egna fel?! ja delvis men jag har också lärt mej en hel del av det...jag sitter inte hemma och tycker synd om mej själv pga det...Ja lite OT var de sista men ändå. :D
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
korvgubbe skrev:
De som hävdar att all porr baseras på tvång på ett eller annat sätt måste vara lobotemerade eller hjärntvättade, för att påstå dylikt är ju att omyndigförklara en väldigt stor grupp människor.

Det är precis det här som inte framgick i någon utav inläggen eller artikeln,
det verkar inte som att folk förstår att hon egentligen blivit utnyttjad.
Tänk er, dessa killar som raggar upp henne för att göra den här porrfilmen
dom är proffs på det dom gör och dom väljer inte vilka tjejer som helst, utan dom tar ju självklart dom med dåligt självförtroende eller problem med familjen etc. Sen att man tvivlar på dessa killars (och tjejers) övertalningsförmåga
när dom gör det i princip varje dag 365dagar om året...Klart som fan hon har
varit velig från början, men att dom har utnyttjat det och sagt ett och annat
som har fått henne att må bättre och att det är OK att spela in en rulle.

Man gråter nog inte helt utan anledning, utan tjejen ville helt enkelt inte...
det var HON av någon som blev hjärntvättad...det är inte en slump att porrfilms-industrin är så stor som den är. I det stadie man då har nått, kan man då skilja på rätt och fel? Och är det då berättigat ens eget fel?
Hon nämnde såklart inget om det här fenomen att dom faktist "pratade" med henne en hel del innan...för kan man ursäkta sig med det?, självklart inte!
Ingen är så dum så dom säger att "han sa att jag skulle göra det!"
Fast det i grund och botten är så...

Jag tror helt och hållet på att hon blev utnyttjad, men tycker inte det är försvarbart att leva på bidrag i 10 år för det...

Qwerty skrev:
Tror vi missfötstått varandra endel. :)
Precis som du skriver är det jag försök få fram. Att så ser stor del av porr industrin ut. Men det finns ett gäng undantag. Tjejen i AB eftersom det va helt frivilligt och mot betalning.

Helt frivilligt och mot betalning? - Ja precis där är killarna som spelade in filmen helt rentvådda... Det hela är ju så icensatt från början att dom själva knappt märker det! Kan se det framför mig hur hon är velig och hur dom säger
"Ääh en film spelar ingen roll, och chansen att någon annhörig skulle se den är helt obefintlig det finns ju 1miljon andra filmer...och sen så får du ju 10 papp för det oxå, bra va? då har du råd med den där cykeln du behöver!"

Ja det är klart hon gjorde det frivilligt...men det är precis regissörerna vill att dom gör, annars är det ju våldtäkt...:kocko

My 50 cent
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
tycon1 skrev:
Det är precis det här som inte framgick i någon utav inläggen eller artikeln,
det verkar inte som att folk förstår att hon egentligen blivit utnyttjad.
Tänk er, dessa killar som raggar upp henne för att göra den här porrfilmen
dom är proffs på det dom gör och dom väljer inte vilka tjejer som helst, utan dom tar ju självklart dom med dåligt självförtroende eller problem med familjen etc. Sen att man tvivlar på dessa killars (och tjejers) övertalningsförmåga
när dom gör det i princip varje dag 365dagar om året...Klart som fan hon har
varit velig från början, men att dom har utnyttjat det och sagt ett och annat
som har fått henne att må bättre och att det är OK att spela in en rulle.

Man gråter nog inte helt utan anledning, utan tjejen ville helt enkelt inte...
det var HON av någon som blev hjärntvättad...det är inte en slump att porrfilms-industrin är så stor som den är. I det stadie man då har nått, kan man då skilja på rätt och fel? Och är det då berättigat ens eget fel?
Hon nämnde såklart inget om det här fenomen att dom faktist "pratade" med henne en hel del innan...för kan man ursäkta sig med det?, självklart inte!
Ingen är så dum så dom säger att "han sa att jag skulle göra det!"
Fast det i grund och botten är så...

Jag tror helt och hållet på att hon blev utnyttjad, men tycker inte det är försvarbart att leva på bidrag i 10 år för det...



Helt frivilligt och mot betalning? - Ja precis där är killarna som spelade in filmen helt rentvådda... Det hela är ju så icensatt från början att dom själva knappt märker det! Kan se det framför mig hur hon är velig och hur dom säger
"Ääh en film spelar ingen roll, och chansen att någon annhörig skulle se den är helt obefintlig det finns ju 1miljon andra filmer...och sen så får du ju 10 papp för det oxå, bra va? då har du råd med den där cykeln du behöver!"

Ja det är klart hon gjorde det frivilligt...men det är precis regissörerna vill att dom gör, annars är det ju våldtäkt...:kocko

My 50 cent
:tummenupp
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Kommer man ens på tanken får man fan skylla sig själv.
Som att skylla på ens kompisar om man vurpar för att man skulle lära sig köra på bakhjulet.
"alla andra gjorde det och jag kände mig därför tvingad att lära mig"
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Anton_Ljunghusen skrev:
äsh de där är ju en bagatell, inget att deppa för 10 år senare :tummenupp

Tja, nu är det ju inte DU som skall eller kan avgöra det eftersom vi alla är olika och flickan i sammanhanget uppenbarligen dels mådde skit redan när flmen gjordes och nu i eteråt också mår skit.

Mår hon dåligt så gör hon oavsett vad du/jag och andra anser att hon borde göra! That´s it och det skall vi respektera!

Alla är vi olika vare sig vi är 4 år gamla eller 68 år. Och flickan blev, så vitt man kan utläsa, mentalt övertalad att ställa upp. Att jag eller andra i min omgivning kanske INTE skulle vara möjliga att övertala mot vår vlja vid 23 år´s ålder innebär inte att alla är som mig/dig! DET är vad detta handlar om!

// Niklas
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
sEiKo skrev:
Kommer man ens på tanken får man fan skylla sig själv.
Som att skylla på ens kompisar om man vurpar för att man skulle lära sig köra på bakhjulet.
"alla andra gjorde det och jag kände mig därför tvingad att lära mig"


Japp och alla är vi lika, eller?

// Niklas
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
TinaTjejen skrev:
...Går verkligen en människa hemma 10år p.g.a. en sån här händelse? Jag skulle åxå må riktigt riktigt dåligt om jag gått hemma i 10 år å tänkt på just bar en ENDA sak...
Nej, ut i världen med denna personen, sitta hemma å rugga blir hon ju knappast bättre av...

Rätt, till sist och syvens är det ändå bara hon själv som kan förändra sin egna situation även om hon kan få mer eller mindre hjälp!

Vad jag reagerar mot i denna debaten är bristen på empati och förståelse samt respekt för henne som individ! Men det är väl som jag skriver, alla är vi olika och det gäller ju också, tyvärr, dessa egenskaper!

Edit: Stavfel

Mvh!
// Niklas
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Lika som att vi alla har gjort en porrfilm eller som att vi alla stuntar ihjäl oss.
Jag är iallafall inget av ovanstående.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
sEiKo skrev:
Lika som att vi alla har gjort en porrfilm eller som att vi alla stuntar ihjäl oss.
Jag är iallafall inget av ovanstående.

Vi föds med olika förutsättningar både rent fysiskt som pskiskt. Du är kanske längre än mig, hoppar högre och är starkare men jag kanske är snabbare att springa än du. Men din granne är kanske snabbare än mig osv.

På samma sätt föds vi med olika psykiska förutsättningar. Du kanske är grym på mate och fysik (logiskt tänkande) medan jag kanske är bättre än du på kreativt tänkande.

Förutom våra medfödda egenskaper formas vi av vår omgivning under vår uppväxt till att bli som vi blir. Jag kanske hade en väldigt trygg uppväxt med förståelse från mina föräldrar där jag fick lov att göra "fel". Medan du kanske hade än väldigt sträng och krävande far som inget högre önskade en än ny "Björn Borg"?

Oavsett så formades vi även av detta. Och du hade blivit annorlunda (inte nödvändigtvis på något sätt sämre/bättre men annorlunda) om du hade växt upp under mina förutsättningar liksom jag hade blivit annorlunda om jag hade växt upp under dina förutsättningar.

Så långt är vi nog ganska överens, eller?

Detta innebär att vi aldrig kan veta vad som format en annan individ till att agera/reagera som han/hon gör. Vi kan heller inte veta om vi själva skulle reagerat lika dant eller annorlunda än vad han/hon gör/gjorde. Det ENDA vi KAN veta är att vi alla är olika och inte har SAMMA förutsättningar.

Med den vetskapen blir det lätare att respektera och acceptera att vi alla ÄR just olika oavsett om vi har spelat in en porrfilm eller kört på bakhjulet inne i centrala stan!

Hänger du med på vart jag vill komma?

// Niklas
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Folk har väl också en tendens att övervärdera sina egna förmågor att stå enot press och manipulation.
För de som är intresserad kan söka på , å läsa, om följande experimemnt:
Stanfords Prison WExperiment
Milgrams Obedience Exp. :fakta :mattias

eller varför inte om Ash:s experiment med liinjer...

Kort och gott går dem ut på att de flesta av oss är väldigt enkla att manipulera till att göra saker som vi under normala lugna förhållande skulle fördömma eller vägra tro att vi verkligen skulle genomföra. Och för att vara tydlig: Du behöver inte ha en belastande uppväxt för att åka dit!
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
bonny skrev:
Och för att vara tydlig: Du behöver inte ha en belastande uppväxt för att åka dit!

Men du blir bra mycket lätare att manipulera eftersom du i regel har bra mycket sämre självförtroende och vill känna sammhörighet med NÅGON!

// Niklas
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Avarage skrev:
Rätt, till sist och syvens är det ändå bara hon själv som kan förändra sin egna situation även om hon kan få mer eller mindre hjälp!

Vad jag reagerar mot i denna debaten är bristen på empati och förståelse samt respekt för henne som individ! Men det är väl som jag skriver, alla är vi olika och det gäller ju också, tyvärr, dessa egenskaper!

Edit: Stavfel

Mvh!
// Niklas


:7peta tro mej empati har jag för denna tjej men att gå i 10 år och tycka att man inte kan jobba eller så...låter mer som att man inte vill jobba...sånt gillar jag dock inte. Men visst är det synd att hon känner sig utnyttjad osv...men de är de där gnället jag inte har nån förståelse för...
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Kakan skrev:
:7peta tro mej empati har jag för denna tjej men att gå i 10 år och tycka att man inte kan jobba eller så...låter mer som att man inte vill jobba...sånt gillar jag dock inte. Men visst är det synd att hon känner sig utnyttjad osv...men de är de där gnället jag inte har nån förståelse för...

Vet inte om jag missat något i artikeln, tillrättavisa mig i så fall! Men hänger hennes arbetsoförmåga ihop med hennes reaktion enbart på inspelningen av porrfilmen, eller finns det andra faktorer med som gör att hon inte har kunnat eller fått jobb?

Edit: Stavfel

// Niklas
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Avarage skrev:
Vet inte om jag missat något i artikeln, tillrättavisa mig i så fall! Men hänger hennes arbetsoförmåga ihop med hennes reaktion enbart på inspelningen av porrfilmen, eller finns det andra faktorer med som gör att hon inte har kunnat eller fått jobb?

Edit: Stavfel

// Niklas

Det som framgår är ju att hon mår psykiskt dåligt och har vare sjukskriven i 8 av 10 år eller har jag fel?
Har inte alla något man ångrar felra år senare? varför ska vissa kunna vara hemma så länge utan att nån igentligen reagerar? jag har en mor som har en avsliten muskel i ena axeln, hon jobbar deltid 75% men fick eller klarade hon av de så skulle hon säkert jobba heltid...och henne ville dom göra till sjukpensionär...mamma har fyskiskt ont varje dag men jobbar ändå...det var en OT jämnförelse...visst är vi alla olika men jag anser fortfarande att alla kan säkert klara av att jobba om dom/man vill eller har jag fel?
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Klart som fan tjejen mår dåligt om hon gått hemma i 10 år och det enda hon har att fundera är på hur dumma killarna var som lurade henne in i detta..

För i helvete.. Det är väl dags att släppa sargen å komma in i matchen..
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top