Spelat in porrfilm och ångrat sig..

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Ort
I västkustens största stad: Jätteborg :)
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Avarage skrev:
Problemet är väl dem som missköter sig och som utnyttjar en arbetsgivare eller ett socialsystem? Om vi kunde vara säker på att alla som är långtidssjukskrivna gör allt de kan/orkar för att försöka komma tillbaks och att försäkringskassan mfl. verkligen arbetar professionellt och målinriktat mot att individerna SKALL tillbaks till arbetslivet i stället för att tvingas bli stenhårt styrda av en snålt tilltagen budget som urholkas av bidragsfuskare. DEM skulle man klämma åt!

Hmm, jag flyr nog bort i en liten fantasi här för verkligheten ÄRE ju tyvärr inte så vacker som man kanske alltid önskar!

// Niklas

Där är vi i alla fall överens. :pannkyss
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Stortryne skrev:
... så betraktar jag det senare alternativet som trovärdigast. Då behöver hon inte ha gjort det, men kan mycket lätt ha hamnat i stiuationen att hon inte ens försöker eftersom det ju nog inte går ändå, och då har hon snabbt skapat sig en "självuppfyllande profetia" som upprepar sig i en "nedåtgående spiral".

Vilket passar dig bässt eftersom du då får något att "sätta tänderna i" eller reta upp dig. Faktum är ju att ingen av oss vet mer än vad artikeln säger. Men om nu det hon skriver är sant, vilket man väl ändå får anta. Så mådde hon ju inte speciellt bra redan INNAN hon spelade in porrfilmen. Varför det då ställer sig naturligt att man kan fråga sig VAD var det som gjorde att hon mådde skit redan INNAN. DÄR tror jag att man hittar kärnpunkten i varför hon fortfarande mår dåligt. Det här med porrfilmsinspelningen var bara en händelse av flera som har påverkat flickan negativt!

Till sist och syvens är det dock bara hon själv som kan få sig själv att må bättre men att vara så kallsinnig att man lägger all skuld, utan att ha all fakta, är lite väl magstarkt och vittnar om inte annat på begränsad livserfarenhet och förståelse. Men jag respekterar det också för alla är vi olika och måste inte tycka som mig!

// Niklas
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Avarage skrev:
Vilket passar dig bässt eftersom du då får något att "sätta tänderna i" eller reta upp dig. Faktum är ju att ingen av oss vet mer än vad artikeln säger. Men om nu det hon skriver är sant, vilket man väl ändå får anta. Så mådde hon ju inte speciellt bra redan INNAN hon spelade in porrfilmen.

Du är snabb att påpeka för oss andra våra brister i att dra slutsatser utifrån begränsad information men du gör precis samma sak själv.

Du drar slutsatsen att hon mådde dåligt innan filmen utifrån en enda mening i hela inlägget:

"men jag var inte stabil nog att fatta ett sådant livsavgörande beslut."


Att sedan du och den självutnämna "sanningsprofeten" Bonny drar egna slutsatser ifrån samma begränsade information det verkar ni inte lägga någon vikt vid. Då heter det att vi som drar en annan slutsats har både låg utbildning och begränsad livserfarenhet något som ni har dragit helt egna slutsatser ifrån ingen information alls.

Därför småler jag lite grann när ni hela tiden tjatar om alla andras korta livserfarenhet och dåliga utbildning, bara för att andras åsikter inte stämmer med era.

I mina öron låter det som en ren efterhandskonstruktion från hennes sida. Vi har tillgång till begränsad information, sant. Men det gäller oss alla i just det här fallet, oavsett utbildning och livserfarenhet. :hej
Hon skriver att ingen håller henne i handen i livet och stakar ut punkt för punkt vad som eventuellt kan hända:

"Ingen sa att jag kommer leva med det här i resten av mitt liv."
"Ingen sa att det kan påverka mina möjligheter att få jobb i framtiden."
"Ingen sa att min familj kanske inte vill prata med mig efteråt."
"Ingen sa att jag kanske aldrig kan leva i en normal kärleksrelation igen."

Hallå? Vad tror hon? Snacka om naiv... Välkommen till vuxenvärlden.

Om det varit jag som gjort en porrfilm jag ångrat, det hade inte alls fått de konsekvenser jag tänkt mig. Nog fasen skulle jag spela på det som sägs om porrbranschen att de tvingar gråtande tjejer till sex, du blir manipulerad, drogad etc. (Jag bestrider inte att mycket av det är sant) Jag skulle även hävda att jag var instabil och gick igenom en jobbig period vid tillfället. Allt av den enkla anledningen att om jag inte gör det så faller hela mitt resonemang, det är ingen som tycker synd om mig, får inga sympatier, om jag inte utmålar mig som ett offer för yttre omständigheter. Men det KAN, och detta kan inte ens "experterna" säga något annat om, det KAN vara så att bara för att hon skriver det behöver allt inte stämma.

Jag betvivlar inte att när sanningen dök upp för henne att det kom som en chock och att hon blev väldigt illa till mods, men det är det här jag pratar om att ta ansvar för sina handlingar. Hon fattade ett eget beslut, resultatet blev inte som hon tänkt sig. Tufft! Bit i det sura äpplet och ta tag i tillvaron. Jag menar: åtta år! Någon gång måste det vara nog. Eftersom hon hävdar att det är så extremt jobbigt och "alla" i den lilla hålan har sett den här filmen finns det en relativt enkel lösning på problematiken: Flytta!


Jag anser att trots hon har sig själv att skylla, helt och hållet, ska hon inte ställas utanför samhällets skyddsnät, förstår inte hur du kommit till den felaktiga slutsatsen med all din livserfarenhet och utbildning... :7peta
Gå i terapi, samtalsgrupper med mera, för allt i världen. Men att sitta hemma och tycka synd om sig själv i åtta år på andras bekostnad, där går gränsen. Återigen, hade hon varit utsatt utan egen påverkan som våldtäkt eller misshandel. För all del, sjukskriv dig så länge du behöver.


Jag tror inte vi kommer så mycket längre i debatten. Ni står vid ert läger och jag vid mitt. Därför var detta mitt sista inlägg i den här tråden.


/R
 
Last edited:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
MiZou skrev:
Jag förstår inte denna ansvarsfrihet som så många vill hävda hela tiden, att någon annan ska vara ansvarig för det man gör fel, alltid någon annans fel...

Its a chick thing...

\Masonit
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
Undras om det blir bättre av att hon skriver det i aftonbladet så varenda kotte som läser nyheterna går in på DC för att tanka filmen :p
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Raid72 skrev:
Att sedan du och den självutnämna "sanningsprofeten" Bonny drar egna slutsatser ifrån samma begränsade information /R
Eftersom det verkar som om du tagit illa vid dig så är det kanske på plats att jag ber om ursäkt för det! :pannkyss
Dock anser jag att du bl.a. lägger en del saker på mig som jag varken sagt om eller hintat till.
Å sedan har du ju rätt i att jag gärna vill vara en sanningsprofet! Jag tycker verkligen att det finns för många som tänker alldeles för lite och saknar viljan/ambitionen till att vidga sina vyer och t.ex. prova att förstå hur andra personer har det eller vill framställa det att man känner empati för en annan som ett svaghetstecken och grund för klander eller förlöjligande...
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Jag sätter fem spänn på att det är hon i artikeln som äger rättigheterna till filmen, och att hon efter denna känslosamma utgråtning (i en tidning som exploaterar människoöden likt porrindustrin exploaterar kön) köper sig en ny bil som tröst för att hon är för gammal för en ny rulle.

Kompenserar saknaden av punkter med två st här..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
mp_87 skrev:
Undras om det blir bättre av att hon skriver det i aftonbladet så varenda kotte som läser nyheterna går in på DC för att tanka filmen :p

:rofl :rofl :lol :lol :lol
Allt man gör i Aftonbladet handlar ju bara om reklam såklart :lol

Orka snacka om den dumma bruden fortfarande....
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Raid72 skrev:
Du är snabb att påpeka för oss andra våra brister i att dra slutsatser utifrån begränsad information men du gör precis samma sak själv.

Du drar slutsatsen att hon mådde dåligt innan filmen utifrån en enda mening i hela inlägget:

"men jag var inte stabil nog att fatta ett sådant livsavgörande beslut."


Att sedan du och den självutnämna "sanningsprofeten" Bonny drar egna slutsatser ifrån samma begränsade information det verkar ni inte lägga någon vikt vid. Då heter det att vi som drar en annan slutsats har både låg utbildning och begränsad livserfarenhet något som ni har dragit helt egna slutsatser ifrån ingen information alls.

Därför småler jag lite grann när ni hela tiden tjatar om alla andras korta livserfarenhet och dåliga utbildning, bara för att andras åsikter inte stämmer med era.

I mina öron låter det som en ren efterhandskonstruktion från hennes sida. Vi har tillgång till begränsad information, sant. Men det gäller oss alla i just det här fallet, oavsett utbildning och livserfarenhet. :hej
Hon skriver att ingen håller henne i handen i livet och stakar ut punkt för punkt vad som eventuellt kan hända:

"Ingen sa att jag kommer leva med det här i resten av mitt liv."
"Ingen sa att det kan påverka mina möjligheter att få jobb i framtiden."
"Ingen sa att min familj kanske inte vill prata med mig efteråt."
"Ingen sa att jag kanske aldrig kan leva i en normal kärleksrelation igen."

Hallå? Vad tror hon? Snacka om naiv... Välkommen till vuxenvärlden.

Om det varit jag som gjort en porrfilm jag ångrat, det hade inte alls fått de konsekvenser jag tänkt mig. Nog fasen skulle jag spela på det som sägs om porrbranschen att de tvingar gråtande tjejer till sex, du blir manipulerad, drogad etc. (Jag bestrider inte att mycket av det är sant) Jag skulle även hävda att jag var instabil och gick igenom en jobbig period vid tillfället. Allt av den enkla anledningen att om jag inte gör det så faller hela mitt resonemang, det är ingen som tycker synd om mig, får inga sympatier, om jag inte utmålar mig som ett offer för yttre omständigheter. Men det KAN, och detta kan inte ens "experterna" säga något annat om, det KAN vara så att bara för att hon skriver det behöver allt inte stämma.

Jag betvivlar inte att när sanningen dök upp för henne att det kom som en chock och att hon blev väldigt illa till mods, men det är det här jag pratar om att ta ansvar för sina handlingar. Hon fattade ett eget beslut, resultatet blev inte som hon tänkt sig. Tufft! Bit i det sura äpplet och ta tag i tillvaron. Jag menar: åtta år! Någon gång måste det vara nog. Eftersom hon hävdar att det är så extremt jobbigt och "alla" i den lilla hålan har sett den här filmen finns det en relativt enkel lösning på problematiken: Flytta!


Jag anser att trots hon har sig själv att skylla, helt och hållet, ska hon inte ställas utanför samhällets skyddsnät, förstår inte hur du kommit till den felaktiga slutsatsen med all din livserfarenhet och utbildning... :7peta
Gå i terapi, samtalsgrupper med mera, för allt i världen. Men att sitta hemma och tycka synd om sig själv i åtta år på andras bekostnad, där går gränsen. Återigen, hade hon varit utsatt utan egen påverkan som våldtäkt eller misshandel. För all del, sjukskriv dig så länge du behöver.


Jag tror inte vi kommer så mycket längre i debatten. Ni står vid ert läger och jag vid mitt. Därför var detta mitt sista inlägg i den här tråden.


/R


:nicka :tummenupp
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
bonny skrev:
Folk har väl också en tendens att övervärdera sina egna förmågor att stå enot press och manipulation.
För de som är intresserad kan söka på , å läsa, om följande experimemnt:
Stanfords Prison WExperiment
Milgrams Obedience Exp. :fakta :mattias

eller varför inte om Ash:s experiment med liinjer...

Kort och gott går dem ut på att de flesta av oss är väldigt enkla att manipulera till att göra saker som vi under normala lugna förhållande skulle fördömma eller vägra tro att vi verkligen skulle genomföra. Och för att vara tydlig: Du behöver inte ha en belastande uppväxt för att åka dit!

Snabbgooglade lite...

Milgrams obediance

http://home.swbell.net/revscat/perilsOfObedience.html

Solomon Aschs experiment

http://www.age-of-the-sage.org/psychology/social/asch_conformity.html

Stanford prison experiment

http://www.stanford.edu/dept/news/relaged/970108prisonexp.html

Skrämmande är bara förnamnet....


"Jag såg en mogen och samlad affärsman komma in i laboratoriet leende och självsäker. Inom 20 minuter var han försvagad till ett skakande, stammande nervvrak, som snabbt närmade sig en nervös kollaps. Han drog konstant i sin örsnibb och vred sina händer. Vid ett tillfälle lade han näven mot pannan och muttrade "Åh gud, stoppa det här". Ändå fortsatte han att lyda varje ord som experimentledaren sade och löd till slutet."
 
Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Raid72 skrev:
Att sedan du och den självutnämna "sanningsprofeten" Bonny drar egna slutsatser ifrån samma begränsade information det verkar ni inte lägga någon vikt vid. Då heter det att vi som drar en annan slutsats har både låg utbildning och begränsad livserfarenhet något som ni har dragit helt egna slutsatser ifrån ingen information alls.

/R

Något om utbildning har jag aldrig skrivit. Du förväxlar nog mig med någon annan!

Den stora springande punkten och skillnaden mellan dig och mig i denna frågan är att jag tror gott om människor och förutsätter att det hon skriver är sant medan du tror att hon ljuger! Kanske är jag naiv kanske inte!? Vi lär aldrig få veta!

Håller med, debatten kommer ingen vart längre. Du tycker som du gör och jag som jag gör. That´s it! Livet går vidare för det!


Ha skoj på hoj och en trevlig fortsättning på sommaren!

// Niklas
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Raid72 skrev:
:7peta

Ha en trevlig sommar själv. ;)


/R

Vilket var avsett som en retorisk fråga och ingen pekpinne!

Nåväl, kör vackert som Kent Andersson brukar säga!

Mvh!
// Niklas
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
MattE. skrev:
Åter och åter igen påstår du att buhu männen är så farliga HON HAR FORTFARANDE HAFT ETT VAL!!!!

Jag har aldrig i denna tråd påstått att männen i detta fall är farliga, eller att hon pga av HOT känt sig tvingad att genomföra inspelningen.

Jag har faktiskt heller aldrig bestridit att hon INTE har haft ett val.

Vad jag däremot HAR skrivit är att dessa män har varit extremt egoistiska och kompletta skitstövlar, när de har övertalat en tveksam och sedan gråtande tjej att genomföra en porrfilmsinspelning.

Sedan att du och jag har olika perspektiv på livet kan kanske bero på att du är född 88 och jag 77, ca 10 års erfarenhetsskillnad. När du valsat igenom mera törnebuskar och blivit lite mera blåslagen och riven kanske du får en annan mer empatisk syn på dina medmänniskor.
 

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Ort
I västkustens största stad: Jätteborg :)
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Avarage skrev:
Vilket passar dig bässt eftersom du då får något att "sätta tänderna i" eller reta upp dig. Faktum är ju att ingen av oss vet mer än vad artikeln säger. Men om nu det hon skriver är sant, vilket man väl ändå får anta. Så mådde hon ju inte speciellt bra redan INNAN hon spelade in porrfilmen. Varför det då ställer sig naturligt att man kan fråga sig VAD var det som gjorde att hon mådde skit redan INNAN. DÄR tror jag att man hittar kärnpunkten i varför hon fortfarande mår dåligt. Det här med porrfilmsinspelningen var bara en händelse av flera som har påverkat flickan negativt!

Till sist och syvens är det dock bara hon själv som kan få sig själv att må bättre men att vara så kallsinnig att man lägger all skuld, utan att ha all fakta, är lite väl magstarkt och vittnar om inte annat på begränsad livserfarenhet och förståelse. Men jag respekterar det också för alla är vi olika och måste inte tycka som mig!

// Niklas


Precis som jag skrev tidigare, så skulle ett fungerande skyddsnät ha fångat henne tidigare. Nu finns det inget sådant, och då är det helt och håller upp till var och en. Grymt eller inte, men så är det, och det är faktiskt inte mitt fel. Sedan håller jag med om att det var ena :censored släkt och vänner hon hade, som frös ut henne.
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Flamma77 skrev:
Sedan att du och jag har olika perspektiv på livet kan kanske bero på att du är född 88 och jag 77, ca 10 års erfarenhetsskillnad. När du valsat igenom mera törnebuskar och blivit lite mera blåslagen och riven kanske du får en annan mer empatisk syn på dina medmänniskor.
Jag tror inte att det är åldern som gör det största skillnaden mellan era åsikter. Jag är född 66 och då har cirka 10 år till i erfarenhet men tycker ändå att hon har fått nog med daltande.

När man är vuxen och myndig ska man stå på egna ben och ta konsekvenserna av ens egna beslut. Det gör hon inte. Hon sitter hemma och tycker synd om sig själv och ser sig själv som offer. Det var hon inte! Hon ställde upp frivilligt.

Samhället tillåter att hon tycker synd om sig själv och inte kommer över det som har hänt. Det finns många riktiga brottsoffer som inte få skit och ingen hjälp och som ändå lyckas kommer över det hemska i deras liv, dom tycker jag synd om. Hon är bara lat - det är en bra ursäkt att slippa jobba.
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Chris Ash skrev:
Snabbgooglade lite...

Milgrams obediance

http://home.swbell.net/revscat/perilsOfObedience.html

Solomon Aschs experiment

http://www.age-of-the-sage.org/psychology/social/asch_conformity.html

Stanford prison experiment

http://www.stanford.edu/dept/news/relaged/970108prisonexp.html

Skrämmande är bara förnamnet....


"Jag såg en mogen och samlad affärsman komma in i laboratoriet leende och självsäker. Inom 20 minuter var han försvagad till ett skakande, stammande nervvrak, som snabbt närmade sig en nervös kollaps. Han drog konstant i sin örsnibb och vred sina händer. Vid ett tillfälle lade han näven mot pannan och muttrade "Åh gud, stoppa det här". Ändå fortsatte han att lyda varje ord som experimentledaren sade och löd till slutet."
Har sett dessa resultat när jag läste psykologi på universitet... skrämmande är dom! Det betyder att en tredje del av människor inte kan tänka själv och fatta egna beslut. Usch! Men någon som råkar ut för nåt bara för att dom inte kan säga ifrån har jag inte mycket sympati för.

Hade det här (som någon annan sa) handlat om en kille som inte kunde stå emot sina kompisar och gick med på att sno en hoj skulle inte många av er tycker synd om honom när han senare ångrade det och sa att det hade förstört hans liv så att han inte kunde jobba... Och det är faktist samma situation - hon gjorde nåt hon ångrar för att hon inte kunde säga ifrån... nu får hon stå för det tycker jag.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
ksann skrev:
Jag tror inte att det är åldern som gör det största skillnaden mellan era åsikter. Jag är född 66 och då har cirka 10 år till i erfarenhet men tycker ändå att hon har fått nog med daltande.

När man är vuxen och myndig ska man stå på egna ben och ta konsekvenserna av ens egna beslut. Det gör hon inte. Hon sitter hemma och tycker synd om sig själv och ser sig själv som offer. Det var hon inte! Hon ställde upp frivilligt.

Samhället tillåter att hon tycker synd om sig själv och inte kommer över det som har hänt. Det finns många riktiga brottsoffer som inte få skit och ingen hjälp och som ändå lyckas kommer över det hemska i deras liv, dom tycker jag synd om. Hon är bara lat - det är en bra ursäkt att slippa jobba.

Ålder har inget med livserfarenhet att göra, om man skall spetsa till det, utan vad man varit med om. Vissa människor lever i en skyddad värld större delen (kanske hela livet) av sit liv medan andra kastas in i vuxenlivet redan som barn (på gott och ont). Följdaktligen kan man inte pga. en individs ålder avgöra om han/hon har en gedigen livserfarenhet.

ksann skrev:
Det finns många riktiga brottsoffer som inte få skit och ingen hjälp och som ändå lyckas kommer över det hemska i deras liv,

Och det är just denna inställning jag reagerar mot eftersom ditt resonemang förutsätter att vi alla är "stöpta i samma form" vilket nte stämmer! För om så är fallet hade ju du kunnat hoppa/springa lika fort som världsmästana och du hade varit lka intelligent och förmodligen framgångsrik som alla nobellpristagare sammanlagt. Likväl som du hade mått lika dåligt som flickan gorde/gör och du hade själv gjort samma val som hon gjorde i en liknande situation. Nu är det förmodligen inte så tan du hade gjort ett annat val och du hoppar inte lika högt som Patrick Sjöberg gjorde osv. osv. altså ÄR VI ALLA OLIKA.

Bara för att vissa individer som har haft ett helvete larar sig bra behöver det inte innebära att ALLA gör det. Bara för att vissa individer som är födda med "guldsked i mun" och tar över "pappas imperium" och lyckas att alla gör det.

Alltså, vad jag nu har försökt vara övertydlig med är att alla är olika kort och gott. Därför finner jag ditt sätt att se på det vara en förenkling av livet!

// Niklas
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top