Spelat in porrfilm och ångrat sig..

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
En till medhållare

korvgubbe skrev:
1. Artikeln är en unken snyftare från aftonbladet
2. Ansvaret för att hon ställde upp ligger hos henne.
3. hon kan likförbannat må vansinnigt dåligt efterhand och känna sig oerhört kränkt även om det var "hennes eget fel".

Jag håller med dig och framförallt det om Aftonblaskan som på samma sida berättar hur dåligt tonåringarna mår och hur man går ner 97 kilo på tre dagar.

Förmågan att tänka först och handlar sen ökar med åldern men försvinner ofta när man har vridit om startnycklen (ev tryck på startknappen) i ett fordon. Eller har :dricka .
Fast vissa lär sig aldrig.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Spelar man in porrfilm blir man ju förevigad :hihi

Ja, så kan ju alla brudar dessutom se vad de gick miste om.

Tycker tjejen är aslöjlig som håller på så i 10år. Klart bevis på att hon har svagt psyke. Första låter hon sig övertalas att spela in skiten med noll framförhållning till vad det kan leda till eller vilka som kan se den och sen grinar hon i 10år så vi andra som jobbar kan få betala hennes jävla sjukpenning. Hoppas hon dör snart så man slipper hennes jävla gnäll....
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Vaaa

Mavve skrev:
Spelar man in porrfilm blir man ju förevigad :hihi
Ja, så kan ju alla brudar dessutom se vad de gick miste om.
Tycker tjejen är aslöjlig som håller på så i 10år. Klart bevis på att hon har svagt psyke.

Hur f..n kan man bara ha en sån åsikt om andra människor. Är alla dina beslut genomtänkta på både lång och kort sikt?
Svara inte förrän du har tänkt efter lite grand.

Hur vet du hur hon har haft det innan hon spelade in filmen. Tror du hennes liv har varit en dans på rosor och med föräldrar som gett henne ett sånt självförtroende att hon alltid göra "kloka" beslut.

Det var ett dumt beslut hon gjorde att vara med i filmen men varje dag gör människor dumma och ogenomtänkta saker, önskar du livet av dem också?

Usch jag blir bara så irriterad på såna inställningar till andra människor.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Fluffig skrev:
Är alla dina beslut genomtänkta på både lång och kort sikt?

Du har inte varit så länge på SH va? :hihi




(Om du har för mycket tid en dag kan du ju om inte annat roa dig med att läsa vissa medlemmars "tidigare inlägg"(finns på medlemmens profilsida) så får du en ganska bra bild av var de står och vad de tycker...)
 

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
köping
Hoj
yamaha rd350
korvgubbe skrev:
....ja, men du skulle må lika risigt med bruten rygg oavsett om du klandrar yamaha eller skyller dig själv...

Hon får inte pengar för att spelat in en porrulle som hon sedan ångrar. Hon är sjukskriven för att hon mår psykiskt dåligt...

Edit1:
Jag har en gammal skolkamrat som körde på fyllan, krockade så hans kompis ,som åkte med avled...
Han blev förutom straffad för det hela sjukskriven efteråt eftersom han mådde piss trots att han inte skyllde på någon annan!


Man kan stå för vad man gjort men må lika pissigt för det iaf! Det är skrämmande att se hur lite empati som verkar finnas hos den yngre generationen...


så du menar att man ska ha empati för någon som sätter sig i en bil på FYLLAN med en passagerare i, krockar och kör ihjäl honom. Nej han ska inte ha det minsta till empati enligt mitt tycke. han ska han indraget körkort, antabus och några månaders fängelse. men du tycker att han ska tröstas verkar det som. dessutom sen klagar du på den yngre generationen. så gammal är du väl inte?

du menar att jag har lite empati för att jag inte tycker synd om tjej som har valt HELT frivilligt att knulla framför kameran. Och sedan ångrar sig och mår jättedåligt. hon kan väl knappast varit så dum så hon inte visst vad en porrfilm gick ut på?

du måste ju ligga så långt åt vänster man kan komma
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
wizlow skrev:
han ska han indraget körkort, antabus och några månaders fängelse. men du tycker att han ska ha empati?

du menar alltså att jag har lite empati för att jag inte tycker synd om tjej som har valt HELT frivilligt att knulla framför kameran. Och sedan ångrar sig och mår jättedåligt.

Läs om läs rätt!

Jag kräver att folk ska ta ansvar för sina handlingar men kan likförbannat ha medkänsla för dem. Jag vet inte vad som legat bakom att de fattar olika beslut och om en person mår skit så står det mig fritt att tycka synd om personen även om felet är deras eget.

...Så i fallet med fyllekörningen tyckte jag hela tiden att han skulle få ett känbart straff.. ...men därmot kan jag ändå tycka synd om honom nu efter avtjänat straff eftersom han fortfarande är knäckt.
Jag har sett honom växa upp och han har inte haft det lätt varken hemma eller i skolan men har alltid skött sig. Killen som dog var en av hans bästa kompisar så ska man peka finger kan man ju lika gärna ifrågasätta varför han åkte med?! Känns rätt menigslöst att spekulera nu....
 
Last edited:

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Qwerty skrev:
Med den här merit listan, så anser nog jag att Linda Lovelace öde tillhör porrindustrin.
Inside Deep Throat (2005) archive footage
Linda Lovelace: The E! True Hollywood Story (2000)
Sexual Ecstasy of the Macumba (1975) as Linda
Deep Throat Part II (1974) as Nurse Lovelace
Linda Lovelace for President (1975)
The 46th Annual Academy Awards (1974, uncredited guest)
The Confessions of Linda Lovelace (1974)
Exotic French Fantasies (1974)
Deep Throat (1972)
Dog Fucker (1969)

Plus bilder mm.

Det är en dj-vla skillnad på porr och filmade övergrepp.

Titeln på den sista filmen talar sitt tydliga språk i det avseendet tycker jag.

Männsikor som frivilligt och mot betalning har sex i någon form med varandra = porr

Människor som drogas, våldtas, hotas etc etc = filmade övergrepp

Det är så f-bannat svårt att föra en nyanserad debatt i det här landet. Allting är inte svart eller vitt här i världen. I ankdammen sverige får det bara finnas en åsikt, nämligen den som mobben (=proffstyckare & etablisemanget) anser är den politiskt korrekta.

Allt knullande på film är vidriga övergrepp. Finns inga undantag.

Bullshit !
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Nix

korvgubbe skrev:
Du har inte varit så länge på SH va?

Nej det har jag inte och när det gälla vissa här känner jag till genom gemensamma bekanta vilket kanske gör att jag reagerar extra på vissa personers inlägg.

Att jag sen träffat personer utsatta för diverse övergrepp gör mig irriterad när folk tror att det är så förbaskat lätt att klara sig ur alla situatiner.

Kanske inte så smart men va fan jag gör så många andra dåliga beslut i mitt liv så det kan jag leva med :lol

Va fan annars jag får väl skylla på vädret eller att hornen växt sen jag skaffade hojjen. :cdevil
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
wizlow skrev:
du måste ju ligga så långt åt vänster man kan komma

Du borde nog ta och läsa på lite om politiska idéologier... Empati har inget med blocktillhörighet att göra. Fast snorungarna i naKcSKåtsmaffian brukar förutom noll empati ha rätt dålig koll på det mesta annat som mina skattepengar borde gett dem via skolan...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Lantis skrev:
Männsikor som frivilligt och mot betalning har sex i någon form med varandra = porr

Människor som drogas, våldtas, hotas etc etc = filmade övergrepp

Det är så f-bannat svårt att föra en nyanserad debatt i det här landet.!

Amen! :Bugar
 

-Freddy-

Guest
MiZou skrev:
Jag fattar inte riktigt vad det är du menar, att folk som har en hög utbildning osv ska ha hårdare moraliska straff? Men kom igen så här är det ju, självmordsbombare och andra galningar kommer ju från rätt kassa förhållanden men ändå tycker "vi" synd om de som dör i den rika västvärlden som är "oskyldiga" medan vi bannar de som det kanske är synd om på riktigt? är det detta resonemang du är ute efter?

1. Svar nej
2. Läs om, läs rätt
3. Vilka vi? jag delar inte den synen.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fluffig skrev:
Hur f..n kan man bara ha en sån åsikt om andra människor. Är alla dina beslut genomtänkta på både lång och kort sikt?
Svara inte förrän du har tänkt efter lite grand.

Hur vet du hur hon har haft det innan hon spelade in filmen. Tror du hennes liv har varit en dans på rosor och med föräldrar som gett henne ett sånt självförtroende att hon alltid göra "kloka" beslut.

Det var ett dumt beslut hon gjorde att vara med i filmen men varje dag gör människor dumma och ogenomtänkta saker, önskar du livet av dem också?

Usch jag blir bara så irriterad på såna inställningar till andra människor.

Alla har olika åsikter.
Alla mina beslut? Vissa beslut får man ta på mindre än en millisekunde som om man skulle hoppat av cykeln eller bromsat med endast bakbromsen.... det beslutet kostade mig mitt utseende och så värst genomtänkt han det nog aldrig bli.

Ang hennes liv vet vi ju ingenting om, det framfår inte.

Hon framställs psyksjuk för mig och kan lika gärna låsas in. Lönt o böla om en sån sak i 10 år. Läs en bok om självförtroende eller nåt men sitta o tycka synd om sig själv så länge - jaja huvet är nog inte som det ska på henne.

Vad tillför hon samhället? Inget. Skjut och goodbye.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
korvgubbe skrev:
Du borde nog ta och läsa på lite om politiska idéologier... Empati har inget med blocktillhörighet att göra. Fast snorungarna i naKcSKåtsmaffian brukar förutom noll empati ha rätt dålig koll på det mesta annat som mina skattepengar borde gett dem via skolan...

Kan inte annat än att hålla med, I de flesta av dina inlägg. Trots att jag är en sån där vidrig 80-talist ;)
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Mavve skrev:
Hon framställs psyksjuk för mig och kan lika gärna låsas in. Lönt o böla om en sån sak i 10 år. Läs en bok om självförtroende eller nåt men sitta o tycka synd om sig själv så länge - jaja huvet är nog inte som det ska på henne.

Vad tillför hon samhället? Inget. Skjut och goodbye.
Detta är väl ändå ett skämt??? :confused:
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Ja, vi fråntar allt och alla deras rätt att bestämma över sig själva och överlåter allt åt staten! Bra Idé! :tummenupp Eller...?

Har fattat många dumma beslut men de står jag för och har fått leva med. Inget som jag bölar om i en tidning och snyltar på skattebetalarna i över 10år. 10års snyltande för att jag har fattat ett korkat beslut i myndig ålder?! Please...

Emapti i all ära, men hon förtjänar ingen. Nej, jag är ingen snorig sporthojsåkare. Faktiskt född tidigt 70-tal. Spara empatin till de som verkligen förtjänar den istället.


Det är ett sånt fruktansvärt mesande med personer i detta land. Brottslingar ska vi inte prata om, det enda det inte mesas med så är det väl brottsoffren. Men det hon har gjort borde nästan klassats som brottsligt! Det borde fasen finnas en lag mot att vara (för) korkad! Hon får pröjs för att ställa upp på sex framför kameran och sen ska vi betala för att hon senare vaknar upp ur sin dvala och kom på att det här var nog "lite dumt"...

Suck it up! Säger jag bara...

Taskigt beslut, tråkigt för dig. Men det var ingen annan än du som fattade beslutet. Sen får ni komma dragandes med grupptryck, taskig uppväxt, hade precis brutit en nagel. Spelar ingen roll! Det är ni som fattar era beslut, det är ni som håller i rodret och formar era liv. Ingen annan. Visst är det bekvämt att skylla på sin bakgrund men alla har möjligheten att göra rätt, det är enklare att skylla på en taskig bakgrund men det beslutet är upp till dem.

Nu tycker väl flera av er plyshgubbar/kvinnor att jag är en kall j-vel. Så är inte fallet, jag anser bara att empati ska visas de som förtjänar det, hon förtjänar inget. De som sätter sig packade i en bil och kör ihjäl en kompis eller annan oskyldig tycker jag inte förtjänar någon heller. Återigen det här med ansvar för sina handlingar. Förstår hans/hennes lidande men hur mycket ska inte dens föräldrar/hustru/barn lida av ett pucko som sätter sig packad bakom ratten? Återigen det här med missriktad empati, lägg den på offren istället.

Våldtagen, misshandlad, bestulen, flygkrasch, skeppsbrott, svältkatastrof mm mm. Det är dessa offer som förtjänar empati, inte någon som med egen vilja i mer än myndig ålder (även om hon vill få det att låta som att hon vart tvingad), utför ett arbete och får betalt för det. Att hon sen har mage om att gå ut i tidningen och pipa om hennes egen dumhet gör henne bara än mer korkad.


My 2C!


/R
 
Last edited:

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Raid72 skrev:
Ja, vi fråntar allt och alla deras rätt att bestämma över sig själva och överlåter allt åt staten! Bra Idé! :tummenupp Eller...?

Har fattat många dumma beslut men de står jag för och har fått leva med. Inget som jag bölar om i en tidning och snyltar på skattebetalarna i över 10år. 10års snyltande för att jag har fattat ett korkat beslut i myndig ålder?! Please...

Emapti i all ära, men hon förtjänar ingen. Nej, jag är ingen snorig sporthojsåkare. Faktiskt född tidigt 70-tal. Spara empatin till de som verkligen förtjänar den istället.


Det är ett sånt fruktansvärt mesande med personer i detta land. Brottslingar ska vi inte prata om, det enda det inte mesas med så är det väl brottsoffren. Men det hon har gjort borde nästan klassats som brottsligt! Det borde fasen finnas en lag mot att vara (för) korkad! Hon får pröjs för att ställa upp på sex framför kameran och sen ska vi betala för att hon senare vaknar upp ur sin dvala och kom på att det här var nog "lite dumt"...

Suck it up! Säger jag bara...

Taskigt beslut, tråkigt för dig. Men det var ingen annan än du som fattade beslutet. Sen får ni komma dragandes med grupptryck, taskig uppväxt, hade precis brutit en nagel. Spelar ingen roll! Det är ni som fattar era beslut, det är ni som håller i rodret och formar era liv. Ingen annan. Visst är det bekvämt att skylla på sin bakgrund men alla har möjligheten att göra rätt, det är enklare att skylla på en taskig bakgrund men det beslutet är upp till dem.

Nu tycker väl flera av plyshgubbar/kvinnor att jag är en kall j-vel. Så är inte fallet, jag anser bara att empati ska visas de som förtjänar det, hon förtjänar inget. De som sätter sig packade i en bil och kör ihjäl en kompis eller annan oskyldig tycker jag inte förtjänar någon heller. Återigen det här med ansvar för sina handlingar. Förstår hans/hennes lidande men hur mycket ska inte dens föräldrar/hustru/barn lida av ett pucko som sätter sig packad bakom ratten? Återigen det här med missriktad empati, lägg den på offren istället.

Våldtagen, misshandlad, bestulen, flygkrasch, skeppsbrott, svältkatastrof mm mm. Det är dessa offer som förtjänar empati, inte någon som med egen vilja i mer än myndig ålder (även om hon vill få det att låta som att hon vart tvingad), utför ett arbete och får betalt för det. Att hon sen har mage om att gå ut i tidningen och pipa om hennes egen dumhet gör henne ju bara än mer korkad.


My 2C!


/R

Instämmer i allt du säger här.

Men den största orsaken till att de har gått snett för tjejen, bortsett från hennes eget beslut att spela in filmen är väl att föräldrar och nära och kära har vänt henne ryggen.

De är ju jävligt svinigt av dem att göra så.

Hade de närstående visat empati istället för avsky när tjejen behövde det så hade det nog inte funnits något problem
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Qwerty skrev:
Nej vi tycker bara synd om killar som blir dumpade när dom tejpat fast sin flickvän vid en lyktstople med silvertejp efter att dom klätt av dom nakna.
Då tycker vi synd om honom. :hihi

Den tråden var ju fanimej de roligaste som skrivits här på SH, fast grabben SA väl bara till bruden att han ville tejpa fast henne på en lyktstolpe?
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Jo, visst är det tråkigt. Men ingen annan än hon känner väl hennes föräldrar bättre? Jag är pappa, har iofs inga döttrar (som tur är? ;)) och skulle inte blivit stormförtjust om min hypotetiska dotter hade spelat in porrfilm. Kanske till och med blivit skitförbannad, men jag skulle inte sagt upp bekantskapen med henne.

Men hennes föräldrar kanske är djupt religösa, hon kanske gjorde detta som en sen tonårsrevolt, vad vet vi? Men om inte annat borde hon ha kunnat räkna ut vad familj och vänner skulle tycka. Men hon kanske hoppades att det inte skulle komma ut? Då är det en kalkylerad risk som gick fel, fortfarande hennes beslut.


/R
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top