Sport Produktion tråden!

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Alicia skrev:
Dock tror jag att det hänger på inbromsningen på start/mål rakan. Jobbigt att bromsa sent där när man inte riktigt har kraften att hålla emot plus att det är 30 grader ute gör inte saken bättre. Jag vill köra fortare!!

Knip med knäna runt tanken vid inbromsning(och använd magmusklerna), så får du inte så mycket vikt på armar/axlar. :)

/H.andikappanpassadracing.nu

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Söndag 10 juni -07
Tidsträning
09:00-09:15 Sport Production
09:25-09:40 Battle of the Twins
09:50-10:05 Sport Production
10:15-10:30 Battle of the Twins
10:40-11:15 Rookie Endurance Challenge
Race
11:25-11:45 Sport Produktion
11:55-12:15 Battle of the Twins
12:15-13:00 Lunch
13:00-17:00 Rookie Endurance Challenge (4 timmar)

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Stefan Abrahamsson vann före Magnus på sv:en.
Sege kom trea och Therese snöt fjärdeplatsen före Crallan.

Själv så gick det tyvärr inget bra. Först en usel start och sen gav min vänstra axel upp rätt fort. Efter ett tag kroknade höger armen och jag släppte förbi Kent Johansson och Depåbitchen. Kändes surt men hade ingen chans att hålla dom bakom. Tillslut var jag tvungen att slå av på gasen för att ens lyckas styra hojen dit jag ville. Personbästa med 55.0 iallafall, dock hade det känts bättre med en 54 tid.

Nu ska jag vila fram till Sviestad och hoppas på att det racet går bättre.
Slutade på en tiondeplats.

Crallan nämnde att någon av Patrik:arna var A-förare. Dock kommer jag inte ihåg vem av dom. Eller har någon av dom klassat ner sig för att kunna köra eller har Brånalt missat det igen?

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Stefan Abrahamsson vann före Magnus på sv:en.
Sege kom trea och Therese snöt fjärdeplatsen före Crallan.

Själv så gick det tyvärr inget bra. Först en usel start och sen gav min vänstra axel upp rätt fort. Efter ett tag kroknade höger armen och jag släppte förbi Kent Johansson och Depåbitchen. Kändes surt men hade ingen chans att hålla dom bakom. Tillslut var jag tvungen att slå av på gasen för att ens lyckas styra hojen dit jag ville. Personbästa med 55.0 iallafall, dock hade det känts bättre med en 54 tid.

Nu ska jag vila fram till Sviestad och hoppas på att det racet går bättre.
Slutade på en tiondeplats.

Crallan nämnde att någon av Patrik:arna var A-förare. Dock kommer jag inte ihåg vem av dom. Eller har någon av dom klassat ner sig för att kunna köra eller har Brånalt missat det igen?

Patrick Svensson #74 Yellow här på forumet var A-förare förra året i alla fall.
Kör inte Anna längre?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Nej tyvärr inte. Hon har sluttampen i skolan nu och har svårt nog att koncentra sig på det och SM-tävlingarna. Att köra Sp också funkar inte riktigt nu.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Wohooo! Grattis Sege till tredjeplatsen! Skitskoj! :banana

Roligt att du ville gasa lite med barillan så den slipper stå och damma! Tråkigt dock att det blev en del mecka.

(Bra att du lånade den, annars hade jag nog inte kunna motstå och klä om den i gatkåpor och gubbköra lite, mot farbror doktorns inrådan.. :abstinens)

Bifogat

• !CID__DSC00086.jpg
    !CID__DSC00086.jpg
    46.3 KB · Visningar: 68
Last edited:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Då va man hemma igen framför datorn. Lite summering:
Kommer till banan ingen lastramp o i behov av däck byte utan verktyg va kanske inte den bästa planeringen men de gick ju bra ändå :) tack samtliga för all hjälp :)

Dessutom e de ju enormt trevligt att vara i depån o snacka me folk ska bli skoj o träffa er igen.

Sen om man ska nämna nåt om körningen så ja lite stelt på första passet och sluta ju på 1.08,5 lite halvnöjd men en natts koncentration och vips kom flytet och farten 58,5. 10sek på en natt :yoparty grymt nöjd.
Starten gick ju lite så kom på att jag inte övat de alls så blev lyft på warmupen och inget vidare drag på racet men men de kommer nog de med. Kanon nöjd är jag iaf nu känns de som man kommit igång. :)

Ha de gött alla o träna inte för mycke e ni snälla :rolleyes: så ses vi nog på karlskoga :)

/#17

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Aldrig har 20 sec tidstillägg sugit så hårt...
3a Nästan hela racet, blir omkörd av sege näst sista varvet! Ett litet ryck i kopplingen på startgridden gav mig en riktigt usel start och ett 20 sec tillägg för tjuvstart.. Så efter målgång rök även fjärde platsen... Grattis till alla och tack för en trevlig helg!

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Wohooo! Grattis Sege till tredjeplatsen! Skitskoj! :banana

Roligt att du ville gasa lite med barillan så den slipper stå och damma! Tråkigt dock att det blev en del mecka.

(Bra att du lånade den, annars hade jag nog inte kunna motstå och klä om den i gatkåpor och gubbköra lite, mot farbror doktorns inrådan.. :abstinens)

AHA var det han som sprang omkring med halva växellådan och sökte en avdragare

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Är det någon som skulle kunna tänka sig att samåka till Knutstorp?
Den tävlingen krockar med SM på Gelleråsen så Swedie och skåpbilen går troligen dit.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Den tävlingen krockar med SM på Gelleråsen så Swedie och skåpbilen går troligen dit.

Hoppas de löser sig :)

Va o tjuvträna lite på Knutstorp igår :notme
Kanon rolig bana o dessutom fick jag reda på att min fjädring är totalt felinställd. så nu vet vi varför jag inte vann falkenberg :rolleyes:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hoppas de löser sig :)

Va o tjuvträna lite på Knutstorp igår :notme
Kanon rolig bana o dessutom fick jag reda på att min fjädring är totalt felinställd. så nu vet vi varför jag inte vann falkenberg :rolleyes:

Haha våra hojar har knappt någon fjädring att ställa in. Inte min iallafall.
Hoppas att hojen kändes bättre. Min har vi styvat till för att den inte ska svaja så mycket. Vet dock inte om det hjälper så mycket, bara lära sig att sitta still.
Jag vill verkligen köra Knutstorp då jag aldrig kört där förut. Hoppas att det går att ordna

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Haha våra hojar har knappt någon fjädring att ställa in. Inte min iallafall.
Hoppas att hojen kändes bättre. Min har vi styvat till för att den inte ska svaja så mycket. Vet dock inte om det hjälper så mycket, bara lära sig att sitta still.
Jag vill verkligen köra Knutstorp då jag aldrig kört där förut. Hoppas att det går att ordna

Kunde inte rubba bakfjädringen :( ställde in allt annat standard istället så länge så får jag testa o se.
Prob. är att ut ur kurvorna så understyr den och blir instabil fram så hoppas de blev bra nu standard. Annars måste jag få snurr på den bak. :gnissla

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Kunde inte rubba bakfjädringen :( ställde in allt annat standard istället så länge så får jag testa o se.
Prob. är att ut ur kurvorna så understyr den och blir instabil fram så hoppas de blev bra nu standard. Annars måste jag få snurr på den bak. :gnissla

Min dämpare bak var lika med ingenting. Bytte ut den mot en annan orginal. Funkar hyfsat nu och pyser ingen luft. Dock så är ringarna runt dämparen bak lösa och kan röra på sig. Bara köra och se glad ut. Se till att vara noga med lufttrycket. Min hoj blir helt cepe om det bara skiljer lite grann. Spelar ingen roll hur mycket man svänger den driftar ändå. Med rätt lufttryck så styr den exakt dit jag vill.

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000

Og, hvornår er den tävling ?? Jeg er absolut ny i dette och vil da gerne köre med (har köpt Crallans RS250).

Jeg har tittat på erf.nu men kan ikke se hvor man anmelder sig.

PS.. jeg var på knutstorp mandag/tirdag... haven't had that much fun with my pants on for a looong time. Första gång jag fik köre på min mc

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Skicka ett mail till Lodnert, hans mail adress finns pa ERF.NU, Dar finns en blankett for serieanmalan att ladda hem som pdf. Fyll i den och maila den. Aven om du bara ska kora ett race maste man serieanmala sig(500:), och sen avbokar man de race man inte ska kora.
Lycka till!
Crallan
Hoppas du ar nojd med min gamla flamma!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...