Sporthoj.com Grupp/Lördagskörning 070922

Status
Ej öppen för fler svar.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Visar jag någon kurvteknik eller håller jag på ramla omkull?????:va

EDIT: F*n.. de garvar säkert åt min stackars effektsvaga hoj! The bastards!:mad:
 

Bifogat

  • n904555367_1260516_8831.jpg
    n904555367_1260516_8831.jpg
    73.7 KB · Visningar: 99

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ninja
Ohh, ohh! Titta där är jag! :hojsmilie

Tackar för bilderna Andreas! :banana

Edit
Äsch, för sent, titta två inlägg upp...
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Tack för idag alla som var där, några bilder blev det.:)

Visar jag någon kurvteknik eller håller jag på ramla omkull?????:va

EDIT: F*n.. de garvar säkert åt min stackars effektsvaga hoj! The bastards!:mad:

Självklart garvar vi åt din stackars effektsvaga hoj, framförallt med tanke på att min hade 83hp när den var ny!:D :)

Micke
 

Bifogat

  • 070922_1.jpg
    070922_1.jpg
    135.8 KB · Visningar: 124
  • 070922_4.jpg
    070922_4.jpg
    139.6 KB · Visningar: 139
  • 070922_.jpg
    070922_.jpg
    136.5 KB · Visningar: 135
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
n904555367_1260507_6104.jpg


Åh, där är jag! Ser ni mig? Va? Gör ni det?

Ja du har en röd sparkdräkt med lufthål för magen och extra tight kring pungen. Var det rätt man jag såg eller?

För helvete:confused: ! Beläggen bak byte jag förra året, och det var första ggn i hojens historia som dom bytes (Fick HeliCoil gänga om hela skiten tog 8h att byta), Har du lyckats slipa ner bak bromsen på 600 mil har du fel broms teknik vännen:arsele

Sattsa på bläggen fram istället :tummenupp



Ja det suger verkligen att dessa aktiviteter fet krocka:huvet .


Krocka? Nä man fick ju köra en egen kortege liksom. Läste du på hemsidan?
 
Last edited:

xanderi

Rookie
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Någonstans
Hoj
ingen
bilder

:1pajas
 

Bifogat

  • Sporthoj c (Small).jpg
    Sporthoj c (Small).jpg
    72.6 KB · Visningar: 98
  • Sporthoj 018 (Small).jpg
    Sporthoj 018 (Small).jpg
    73.8 KB · Visningar: 94
  • Sporthoj 034 (Small).jpg
    Sporthoj 034 (Small).jpg
    65.5 KB · Visningar: 94

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Tackar för en mycket trevlig tur... Bortsett från muppen som burnade loss i nyllet på mig... Spottar fortfarande grus... :D

Och hörru pluggen...
Det var ett j*vla intresse av Bambi's rumpa du!
Med på två av tre bilder.. *asg*
Eller var det min ÜBERsnygga frilla du ville föreviga??
:D
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Äntligen hemma, ca 35 mil blev det till slut:)

Oftast i "moderat" tempo:rolleyes:. Jävligt rolig körning idag:tummenupp Tack för bra ledning Icko o Kenneth:yoparty

Nu är det bara att byta bakdäcket som jag trodde skulle hålla resten av säsongen:gnissla men det var det värt:)
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Tackar för en mycket trevlig tur... Bortsett från muppen som burnade loss i nyllet på mig... Spottar fortfarande grus... :D

Och hörru pluggen...
Det var ett j*vla intresse av Bambi's rumpa du!
Med på två av tre bilder.. *asg*
Eller var det min ÜBERsnygga frilla du ville föreviga??
:D


Jaa jävlar...:D :D You will never know:cdevil
 

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Roslagen
Hoj
Fireblade -07
Okej, nytt försök (nu med image resizer)

Tack för idag alla, blev en dunderskön tur:tummenupp
Extra tack till Valrog för utmärkt turledare :tummenupp :hihi

Vem f*n var det som körde om mig som ett svin på Svinningevägen på väg till Åkersberga:gnissla :D

Så nu lite bilder:
 

Bifogat

  • DSC00022 (Medium).JPG
    DSC00022 (Medium).JPG
    103.5 KB · Visningar: 88
  • DSC00021 (Medium).JPG
    DSC00021 (Medium).JPG
    64.7 KB · Visningar: 84
  • DSC00020 (Medium).JPG
    DSC00020 (Medium).JPG
    86.2 KB · Visningar: 76
  • DSC00023 (Medium).JPG
    DSC00023 (Medium).JPG
    91.1 KB · Visningar: 84
  • DSC00024 (Medium).JPG
    DSC00024 (Medium).JPG
    97.9 KB · Visningar: 76
  • DSC00026 (Medium).JPG
    DSC00026 (Medium).JPG
    73.8 KB · Visningar: 71

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Roslagen
Hoj
Fireblade -07
Uppsättning 2:
 

Bifogat

  • DSC00027 (Medium).JPG
    DSC00027 (Medium).JPG
    91.6 KB · Visningar: 70
  • DSC00028 (Medium).JPG
    DSC00028 (Medium).JPG
    98.3 KB · Visningar: 77
  • DSC00029 (Medium).JPG
    DSC00029 (Medium).JPG
    70.1 KB · Visningar: 89
  • DSC00030 (Medium).JPG
    DSC00030 (Medium).JPG
    87.6 KB · Visningar: 90

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Grimt najs med lite bilder :tummenupp
Var lite deppig att inte Lorden var med idag men det verkar ju finnas fler trasiga hjärnor.....
 

Bifogat

  • Kjelle.JPG
    Kjelle.JPG
    93.5 KB · Visningar: 127

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Grimt najs med lite bilder :tummenupp
Var lite deppig att inte Lorden var med idag men det verkar ju finnas fler trasiga hjärnor.....

FUCK:skrämd !!! Jag som trodde att det var Batongen han höll på att vifta med under bordet :huvet

Frågan från Kjelle om det var förstoring i brillorna finally makes sens:tummenupp

:D
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Till att börja med så tänkte jag tacka för turen, idag har varit väldigt lärorikt och framförallt så hade jag jävligt kul! Detta var min andra onsdags/lördags- körning och den första där jag var med från start.

Då jag numera är en kurvdemon så skall jag passa på att ge lite kurvtagningstips!

Tänkte börja med första avåkningen. (ja, du läste rätt, det är alltså mer än en :dummer )

Vet inte var kurvan ligger men det var rätt tidigt, den var blöt och hade förutom asfaltsbeläggning även en fin beläggning med barr och diverse annat skräp. Som en sann kurvdemon tänkte jag såklart köra i sörjan, annars är det ju ingen sport... :näsblod
Konklutionen av derivatan var i alla fall att jag kände hur det började glida i fram, varvid jag gör det riktigt korkade beslutet att slå av på gasen istället för att gasa. Jag kör ju en redan framtung ZX9:a och när jag gjorde som jag gjorde så vart det bara ännu mer vikt fram och det slutade med att jag i lagom fart körde ned i diket.
Så långt var allt ok, och farten var rätt låg. Men när jag ändå var i diket så tyckte jag att jag skulle lägga mig ned och vila lite, eller så var det helt enkelt halt i gräset, jag minns inte vilket, men det låter ju ballare om jag säger att jag la mig ned med flit. Det var i denna veva jag fick lite fina fartränder på vänster kåpa, dessutom så lossnade vänster blinkers. Som kaka på moset så sprack kåpan lite också.
Tyvärr så verkar det inte som någon tog några bilder när jag låg och posade i diket, så ni får helt enkelt ha lite fantasi, själv tycker jag att jag var riktigt sexig i alla fall!

När vi väl baxat upp min svarta ryttare och konstaterat att det endast var kosmetiska skador så åkte vi vidare. Håll i er nu, här kommer vi till den otroliga delen av historien...

Jag kör på och tänkte mest att det var tur att inget mer gått sönder. lite senare kommer jag i lite lagom fart fram till ett krön i svag högerkurva. Mitt uppe på detta krön så inser jag att vägen svänger vääldigt tvärt till höger, jag har alldeles för hög hastighet och lite nerlägg. Lite halvsnabbt så ställer jag mig på hejdarna och lyckas låsa bakdäcket någon sekund vilket så klart försvårar alla försök att ta kurvan...
Hur som helst så reder sig bakhjulslåsningen och jag kan fortsätta bromsa, får ned farten men inte tillräckligt varvid jag åker ut och plockar blommor igen...
Den här gången så tänkte jag att det inte var lika tufft att lägga mig ned, så jag stannade bara i gräset ett par meter ned i slänten och kunde sedan köra upp på vägen igen mer eller mindre för egen maskin. Jag fick iofs lite knuffhjälp för att komma över en grästuva som var lite bångstyrig, men en sann kurvdemon låter inte såna petitesser stoppa framfarten och snart var jag uppe på vägen igen.
Inte heller denna gång så var det någon som tog bild när jag stod och spände mig med min gräspolerade ryttare ute bland blommorna, nästa gång så skall jag försöka övertyga den som kör bakom mig att ha kameran i högsta hugg ifall jag får för mig att spexa lite. :D

Kurvan i fråga var i alla fall precis där vi korsar en stor väg, och jag minns inte vad den heter, men någon kanske kan hjälpa till med namnet på den?

Vad har vi då lärt oss av detta! :va

Personligen så har jag nog lärt mig två saker, träna kurvteknik och se till att inte åka över min förmåga på vägar jag inte kan så bra.

Tyvärr är jag redan uppbokad nästa helg och kan nog inte haka på då, men om vi inte syns innan dess så lär vi garanterat ses på Galways den 6:e!

MVH
/Leo

:) Glad att de inte var jag som var med och gjorde allt detta ;)
Men hade jag vare med så hade jag fotat de kan jag lova :angel

:pannkyss Så tröstpris för dagens garv utlovas den 6:e bara komma fram och ta i hand och säga hej ;)
:D
 

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
Anytime:tummenupp

Det är trevligt att vara kökarl. Man slipper titta i backspegeln och har alltid den perfekta ursäkten!

Blir det likadant väder så tar jag en tur på söndagen vid samma tidpunkt för de som vill. Inte samma bana, kanske. Jag tittade längtansfullt mot vissa avstickare under dagen idag. Tur att man inte alls drabbats av roslagssjukan:huvet

Roligast idag var ändå gubben som stog och signalerade att vi var dumma i huvet och körde som svin när vi körde förbi i 90 på 90-väg.. Vetifan vad det är med folk. Just där körde hela gänget 100% lagligt då det var på transporten. Men men.. Vi är ju "Auwtlåvs" så:va

Jag är deffo på så länge vi inte pratat ban-tempo......!! samlas samma plats? skickar dig mitt nummer för sms via privat kanal....
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Fan, jag fattade inte att det var samma hoj som var nere i diket båda gångerna. Doxs, du får posta komplett rutt nästa gång du ska ut så vi alla kan stå i ett varsit krön med laddad kamera ;) :D
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
Man fastnade visst på ett par bilder. Det var som...
Skulle vara kul att se en bilden som togs på min rygg i Vaxholm från han som hade "mc-nytt"-tröjan. Kaxig slogan, men som sagt, jag bjuder på den. =)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top