Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060823

Status
Ej öppen för fler svar.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
d1ce skrev:
2399043 Ryktas om att jag kommer med åskan, så att säga ;)

-@
Ja om du har kapat av dämparen till en tredjedel, och all dämpull som fanns däri "är uthälld på garageuppfarten" som du stolt uppgav igår. Ja då kan jag tänka mig att sessan sjunger :hihi

En vacker dag blir det en lång kväll för mig att återställa henne för SBP fruktar jag :(

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2399063 Ja om du har kapat av dämparen till en tredjedel, och all dämpull som fanns däri "är uthälld på garageuppfarten" som du stolt uppgav igår. Ja då kan jag tänka mig att sessan sjunger :hihi

En vacker dag blir det en lång kväll för mig att återställa henne för SBP fruktar jag :(

Den här startade (och den lät på riktigt) jag upp i polisgaraget när jag to den till jobbet (jobbar där också)... Det gick bra, så jag ska nog klara mig ;)

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=106626&d=1125070395

-@

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
£m£li£ skrev:
2399033 Jag ska dit :tummenupp (om det inte börjar spöregna :mad: ) Lämnar Haninge tidigast 18.30..
Kanske man får premiärträffa :nurse:)

Ja jag vill träffa dig med :) Just nu är det grymt mörkt o regnigt i Uppsala...säg att solen strålar i Stocholmo..snälla? *hoppas*

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
d1ce skrev:
2399075 Den här startade (och den lät på riktigt) jag upp i polisgaraget när jag to den till jobbet (jobbar där också)... Det gick bra, så jag ska nog klara mig ;)

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=106626&d=1125070395

-@
Ok, haha!

Jag kanske ska ta med insexnyckeln och ta bort mina lock på megafonerna ikväll. Då ska du få se på "ryta som en riktig Björn" Mowgli! ;)

/Balou

Nursey skrev:
2399077 Ja jag vill träffa dig med :) Just nu är det grymt mörkt o regnigt i Uppsala...säg att solen strålar i Stocholmo..snälla? *hoppas*
Jo fn är det rätt ok här, solen skiner mellan molnen, iaf vid Karlaplan.
Vi får hoppas!! :)

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2399083 Ok, haha!

Jag kanske ska ta med insexnyckeln och ta bort mina lock på megafonerna ikväll. Då ska du få se på "ryta som en riktig Björn" Mowgli! ;)

/Balou

Jag blir besviken om du inte gör det ;)

-@

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Nursey skrev:
2398929 Är din kusin Irländare?

Hrmpf! Single malt skrev jag ju :tungan

Nope, NJ/NY (Manhattan none the less :) Men han har flyttat till NJ)

Jörgen Karlsson skrev:
2399036 Ok, då håller jag tummarna. Spädgrisrejs är ju inget ett gammalt svin vill vara utan! ;)

:rofl :rofl :rofl Galthumor när den är som bäst! :crash

Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag kom hem för ca 30 min sedan, då regnade det rätt friskt i Uppsala centrum. Lagomt jäkla kul då man tar första hojturen sedan sista juli :mad:

Hoppas verkligen det skiner upp, måste få åka ut & lätta på gastrycket lite :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
d1ce skrev:
2399094 Jag blir besviken om du inte gör det ;)
-@

Visst ja, gömde bort att vi tillhör samma flock, man ska inte hetsa en hetsare. Du håller på att bli ett riktigt svin tror jag!!!
Nästa steg i vuxenkursen är att köra kåplöst, utan framstänka och V-twin. Porks likes torque! ;)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2399140 Visst ja, gömde bort att vi tillhör samma flock, man ska inte hetsa en hetsare. Du håller på att bli ett riktigt svin tror jag!!!
Nästa steg i vuxenkursen är att köra kåplöst, utan framstänka och V-twin. Porks likes torque! ;)

Vissa begränsningar har jag, sen gillar jag att köra fortare än 120 ;)

-@

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
d1ce skrev:
2399171 Vissa begränsningar har jag, sen gillar jag att köra fortare än 120 ;)

-@
Varför då, är du rädd för någon? :)
Nåväl, ett starkt styre att hålla sig i bara så går det galant!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2399181 Varför då, är du rädd för någon? :)
Nåväl, ett starkt styre att hålla sig i bara så går det galant!

Rädd för vad? Begränsningarna handlade om att jag aldrig någonsin skulle gränsla en harley, iaf inte med hedern i behåll ;)

Streetfighter är inte helt otänkbart, nästan så jag gärna åker det.

-@

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Då var åtminstone fulmeckandet a'la Kongolesisk lastbilsverkstad avklarat...:yoparty Nu undrar jag bara hur faaan en katalysator kan gå av/spricka på två ställen samtidigt? Som alla fulmeckar har jag också vänt mig i riktning mot Biltemas huvudkontor, knäböjt och tackat för dom välsignade uppfinningarna avgaspasta och ljuddämparbandage.:bow

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
d1ce skrev:
2399251 Rädd för vad? Begränsningarna handlade om att jag aldrig någonsin skulle gränsla en harley, iaf inte med hedern i behåll ;)

Streetfighter är inte helt otänkbart, nästan så jag gärna åker det.

-@

Jo jag menade att det är ju vanligt att konflikträdda människor med flyktendenser gillar snabba fordon. :tungan
Nåväl, du är ju fortfarande en rätt hämmad ung man, men det är ju det vi ska fixa till, så inte yvas över det nu! :hihi

Streetfighter är ok! Hela vildsvinsgrejen är ju nämligen att om man inte pallar med en mjällfri repa på en kåplös hoj i 200 så är man inte värdig att åka i 200. Då är man en vanlig spädgris som hukar sig bakom det som den generationen dyrkar, en plastbit.

Nåväl, vi ska inte älta det där nu. Hur står det till på din arbetsplats, kommer du loss?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2399323Streetfighter är ok! Hela vildsvinsgrejen är ju nämligen att om man inte pallar med en mjällfri repa på en kåplös hoj i 200 så är man inte värdig att åka i 200.

Husan som jag postade tidigare toppade ~207km/h mätarfart på gamla stockholmsvägen... Det är nog en upplevelse jag inte lever om! Men just då kändes det jävligt rätt :hihi

Den plastbiten som finns att gömma sig bakom räkanar jag inte.

-@

Jörgen Karlsson skrev:
2399323Nåväl, vi ska inte älta det där nu. Hur står det till på din arbetsplats, kommer du loss?

Det ser något ljusare ut :) Troligtvis kommer jag loss.

-@

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Lord Adrian skrev:
2399283 Då var åtminstone fulmeckandet a'la Kongolesisk lastbilsverkstad avklarat...:yoparty Nu undrar jag bara hur faaan en katalysator kan gå av/spricka på två ställen samtidigt?

Vet inte om det är bilens kat du menar. Ryktet säger att sist den small i två bitar hade du vridit av tändningen och gått på motorbroms utför hela kaffebacken för att du prompt skulle rensa den plötsligt igentjärade sjöskumssläktklenoden med tändningsnyckeln. Det gick ju inte så bra när du vred på tändningen igen minns jag... :hihi

d1ce skrev:
2399331 Husan som jag postade tidigare toppade ~207km/h mätarfart på gamla stockholmsvägen... Det är nog en upplevelse jag inte lever om! Men just då kändes det jävligt rätt :hihi

Den plastbiten som finns att gömma sig bakom räkanar jag inte.

-@

Det ser något ljusare ut :) Troligtvis kommer jag loss.

-@

Bra, värsta svinet jue! Du är välkommen att sitta vid vuxenbordet!! :)

Toppen, jag ska jobba undan lite här jag också, är i garaget vid 18 då.

/J

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2399343Bra, värsta svinet jue! Du är välkommen att sitta vid vuxenbordet!! :)

Toppen, jag ska jobba undan lite här jag också, är i garaget vid 18 då.

/J

Prima, valrossen ville med också.

-@

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...