Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070815

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Jaha gott folk, gick ju bra det där. Stort tack till alla som dök upp trots lite halvrunkig väderprognos :tummenupp
Fått rapporter om att Fille, Doktorn och cl gjort ett kanonjobb som gruppledare, TACK!!! Hade iofs inte väntat mig nåt annat :)

Ny "Arg Gubbe" gjorde premiär idag tror jag, jag har iaf inte sett honom tidigare. Kom utspringande från vänster i högerböjen ca 1,2 km innan bron på Gottröravägen, trodde han höll på att vinka ner en Boing 747 eller nåt.
Problemet är ju att vänstern innan är så j-a go så man har ju snäppet mer än 70 när man passerar hans tomt :hihi

Nu luftar vi ett par saker som några av oss sett ikväll, se det inte som att vi skäller på nån utan se det som tips och råd för ett långt och roligt hojliv :)
Kör man fort som satan på alla rakor och sen tvärnitar och leder hojen runt i böjarna så kör man i fel grupp eller för långt fram i gruppen, en sån körstil blir jävligt jobbig för de som ligger bakom....vi snackar NOLL flyt.
Känner man på sig att man kanske halkar efter lite när det svänger så flyttar man bak eller byter grupp, inget att skämmas över. Idag hade vi en som bytte till en långsammare grupp i Gottröra för att det gick lite för snabbt i Doktorns grupp, nu kommer jag inte ihåg vem du var men ditt handlande tyder på mycket stor mognad :tummenupp

Vi tar en sak till:
Alla kör vi olika när sikten är fri, ibland är det najs att följa sin egen väghalva och ibland känns det rätt fett att tokdominera hela vägbanan.
Vad jag(vi) inte gillar är när nån enstaka vid ett flertal tillfällen driftar ut i mötande körfält i skymda högerkurvor, får man inte ner hojen tillräckligt för att hålla egen planhalva så kör man i fel grupp eller för långt fram i gruppen.
Återigen, det är inget skämmigt i att välja ett långsammare tempo, bara coolt och moget.

Självklart ska vi köra fort, ibland ordentligt fort och helst när det svänger men det får ALDRIG gå ut över säkerheten, okej? :)

//Skägget

Nu sitter jag här med en besk och en sval pilsner....:D

Oväntat :D

:gårmotsängensmiley

Gamlo :pannkyss

Last edited:

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Jaha gott folk, gick ju bra det där. Stort tack till alla som dök upp trots lite halvrunkig väderprognos :tummenupp
Fått rapporter om att Fille, Doktorn och cl gjort ett kanonjobb som gruppledare, TACK!!! Hade iofs inte väntat mig nåt annat :)

Ny "Arg Gubbe" gjorde premiär idag tror jag, jag har iaf inte sett honom tidigare. Kom utspringande från vänster i högerböjen ca 1,2 km innan bron på Gottröravägen, trodde han höll på att vinka ner en Boing 747 eller nåt.
Problemet är ju att vänstern innan är så j-a go så man har ju snäppet mer än 70 när man passerar hans tomt :hihi

Nu luftar vi ett par saker som några av oss sett ikväll, se det inte som att vi skäller på nån utan se det som tips och råd för ett långt och roligt hojliv :)
Kör man fort som satan på alla rakor och sen tvärnitar och leder hojen runt i böjarna så kör man i fel grupp eller för långt fram i gruppen, en sån körstil blir jävligt jobbig för de som ligger bakom....vi snackar NOLL flyt.
Känner man på sig att man kanske halkar efter lite när det svänger så flyttar man bak eller byter grupp, inget att skämmas över. Idag hade vi en som bytte till en långsammare grupp i Gottröra för att det gick lite för snabbt i Doktorns grupp, nu kommer jag inte ihåg vem du var men ditt handlande tyder på mycket stor mognad :tummenupp

Vi tar en sak till:
Alla kör vi olika när sikten är fri, ibland är det najs att följa sin egen väghalva och ibland känns det rätt fett att tokdominera hela vägbanan.
Vad jag(vi) inte gillar är när nån enstaka vid ett flertal tillfällen driftar ut i mötande körfält i skymda högerkurvor, får man inte ner hojen tillräckligt för att hålla egen planhalva så kör man i fel grupp eller för långt fram i gruppen.
Återigen, det är inget skämmigt i att välja ett långsammare tempo, bara coolt och moget.

Självklart ska vi köra fort, ibland ordentligt fort och helst när det svänger men det får ALDRIG gå ut över säkerheten, okej? :)

//Skägget

Oväntat :D

Gamlo :pannkyss

:tummenupp
Finns inget värre än att möta nå'n i sitt eget körfält...
Moget av folk att byta grupp:tummenupp VI kör för att ha kul INTE för att vara nån jävla matcho.

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Tack för idag! Trevlig tur, fick dock slå av tempot en stund på bogan (regn). :gnissla Fast sista bitten var det torrspår igen:)

Jag hoppas att tempot räckte till från Gottröra. Det är lite svårt att veta hur mycket man ska gå på:rolleyes:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev

Va fan? Det är den första besken sen Jesus gick i kortbyxor, juh!:D

:rofl
Har du kvar den där bilden där du surfar SH och sänker en 6:a vigvatten?
Ladda genast upp den isf :yoparty

Tack för idag! Trevlig tur, fick dock slå av tempot en stund på bogan (regn). :gnissla Fast sista bitten var det torrspår igen:)

Jag hoppas att tempot räckte till från Gottröra. Det är lite svårt att veta hur mycket man ska gå på:rolleyes:

Har man ett begränsat avsnitt, tex Bogan, så kan man gå på tills han/hon bakom börjar tappa lite.

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Försvinner en stund, ska vara lite treflig med frun innan hon försvinner för en vecka...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Japp, jag låg bra till ett tag :)
Får fixa visiret med silvertejp (värsta outlaw)

Syns nästa gång

Vad skönt att höra! Jag låg bakom dig när du saktade ned och vinkade förbi mig. Visste inte vad som hade hänt.

Hade ju varit maffigt om en modern sporthoj hade fått motorbekymmer och jag finge triumfera, men så var det bara visiret :mad: Jäla skit :hihi

/J

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Sedan är en ursäkt till Ragge på sin plats för att vi inte väntade in honom på sista sträckan, blev lite vilda västern till Vaxholm.
Trodde du fick problem med hojen igen redan i vid starten i Karby då jag inte såg dig alls, men tror det gör man i kyrkan.

Jo det kan ju vara trevligt om någon vänder om man skulle ligga där medvetslös i diket. Gruppledaren brukar ha koll på sista man i korsningarna. Det funkade på vägen upp till Gottröra. Det funkade inte när vi åkte mot Vaxholm. Nu blev det två ofrivilliga stopp för mig mellan Gottröra och Vaxholm. Ingen vände vilket gjorde mig förvånad. Jag vill inte sitta och peka finger men det är rätt viktigt att sånt faktiskt funkar. F.ö var jag förvånad över att det var så lite gummibandseffekt i en så stor mellangrupp. Jag tror att det var Dr. Bikes förtjänst till stor del med jämn körning.

Första stoppet fick i alla fall den roliga effekten att jag plötsligt körde som andreman i snabba gruppen. Då fick V4:an sjunga sin vackraste sång på länge.:yoparty Att ligga bakom CL var riktigt kul, ända tills vi kom fram till Karbyrakorna. Plötsligt var jag 600cc och 110 Hk kort.:gnissla Storhojarna bara susade förbi :gråta

Tack Kapten som såg till att fixa en onsdagskörning i good old style.:tummenupp

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack alla!
Det var trevligt med så många bekanta ansikten efter semester och allt :krama
Och några nya med för den delen :tummenupp

Tack för en fin tur med mellangruppen. Det enda smolket jag kan komma på var att du inte väntade in kökarlen vid vägskälen. Nu blev bara vi som låg bakom dig inväntade sedan var det full muff igen :)

Men som sagt: en skitkul tur!

Tack!
/J

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Är det KG? Annars kan du fan sitta kvar vid burken.

Haha, den bilden visar en extremt trasig jävel :tummenupp

KG? Antar att det i din lilla sjuka värld är en sexuell omskrivning för något?:D Vi civilicerade människor kallar det "porrsoffa"...och nej, hon hann smita in i säng...:huvet

Trasig??? Vigvatten är väl en grundförutsättning för att umgås tryggt med sjuka själar som du...:hihi

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati