Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070815

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tror det var Jörgen som förklarade "bowlinggreppet" -- men Dr verkar ha missuppfattat det hela.

Moi!? Jag har ju ff somnat okysst hela året, därtill kommer att jag av naturliga skäl är rätt obefaren i underredesbehandling av det täcka modellerna. :mad:

Jag tror (eller hoppas) att det är Doktorn som i vanlig sövande stil ska vinnlägga mig om radfyrans förträfflighet. Men det är ju ännu äckligare...:va Jag vet inte vad jag ska tro.

/J

Snuskgubbe! :rofl

Last edited:

Mrje

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -07
Hmm, efter den här läsningen så vet jag inte om man verkligen törs komma till en träff. Nu när man snart har tagit kortet. Känns som att man skulle ta bort det roliga för alla andra genom att fisa runt i bästa "stapplande första stegen" tempo :rodnar

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Hmm, efter den här läsningen så vet jag inte om man verkligen törs komma till en träff. Nu när man snart har tagit kortet. Känns som att man skulle ta bort det roliga för alla andra genom att fisa runt i bästa "stapplande första stegen" tempo :rodnar

Ingen fara, vi väntar på alla. Vill bara inte att folk ska tulla på marginalerna :)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900

Oroa dig inte, folk här är inte så hemska som dom verkar, dom är i allmänhet värre:D :D, jag bara skojar, det är därför det finns olika grupper för att alla gillar inte att tjöra i roadracingtempo.:)

Micke

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R

Klart du ska komma! Det handlar bara om att lägga sig i rätt grupp, Ingen blir frånåkt!:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Som de andra säger så är det är inte så farligt som det låter.
Jag tycker i själva verket att du faktiskt visar att du är gruppkörningsmaterial när du säger sådär. Jag själv kan faktiskt, trots min ålder, känna ett stråk av prestigetänk när jag ser att jag knappar in på en modernare hoj, det är sånt man inte ska ha för mycket av om det ska vara hälsosamt att delta i gruppkörningar på allmän väg.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Onsdagskörning:
Where men are men, and horses are scared. Bara de riktigt hårda överlever.

/Medlem i Skitsnack-MC

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jag tror det är mig och min hoj han syftar på. Det är andra HDn jag inte lyckas hänga av. Fan!

Du är en sån notorisk ironiker här på SH så jag säger inte ett pillemuck :hihi

Vi höll ju iaf tydligen 100 genom transformatorböjen enl ninjalover, vi är ju värsta gubbräsrarna jue! Jag ska smälla med hängslena på Donken i veckor:D

/J

sportbike

Guest
Min första onsdagskörning med SH.
Riktigt kul,bra tempo,kul vägar och trevligt folk.

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
usch alltså.. Undra om det ens är någon ide att betala in pengar för att sedan få ett intyg när man redan har kortet :gnissla

troligen inte, syrran betala in och tog kortet i tisdags, så om du ändå går på körskola å börjar närma dig uppskörning så kan du nog spara 120:- genom att hoppa över VV och köpa ett MC meal till dig å Jörgen :)

woohoo ny sula ibak nu :D när åker vi? ;)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...