Sporthoj i Luleå

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Onsdag
Mulet och efterhand snöfall.
16.gif
-1°[/QUOTE]

Kanske passar bättre med skoter då...

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Jag rastade hojjen igår efter E4an dock inte den riktiga, Jag tog min nyinskaffade Pocketbike och invigde sessongen, :tummenupp

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Titti skrev:
Tjena, har just fått min R6:a och jag undrar om det finns några tjejer/killar i luletrakten som jag kan åka tillsammans med?

jag funderar på att börja plugga i luleå.. och då måste ju hojen bara me:) men det blir nog inte förens om ett år.. had evarit kul att ha lite mc-folk som man vet vem de är när man kommer upp dit.. bor ju sj så söderut man kan komma:)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
när tror ni vi kan börja åka? Solen har ju fullkomligt svetsat idag, hoppas det fortsätter nån vecka till! :yoparty

nikstr

Hoppas jag slipper hämta er
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Suzuki gsxr 600 -98
Ta med bågen

hojbrud skrev:
jag funderar på att börja plugga i luleå.. och då måste ju hojen bara me:) men det blir nog inte förens om ett år.. had evarit kul att ha lite mc-folk som man vet vem de är när man kommer upp dit.. bor ju sj så söderut man kan komma:)

Klart att du ska ta med dig hojen hit om du börjar plugga... Finns en del trevlig åkning här uppe oxå, och säsongen är inte så mkt kortare som alla säger :) Jag är själv från skurup så det vore kul om nån annan skåning med mc vågade sig upp hit...

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
honkiie skrev:
när tror ni vi kan börja åka? Solen har ju fullkomligt svetsat idag, hoppas det fortsätter nån vecka till! :yoparty

Jag har fixat min försäkring idag, så imorgon ställer jag på min och tar en premiärrunda, bara för att ha kört i Mars;)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu har jag skruvat på Arrow helsystemet, i slutet på veckan (förhoppningsvis) så skall det på en PCIII och mappas i bänk. Jag kan bara säga att nu är det ryt i hojen, den låter som en Tiger som blivit sparkad i sina "cohones", den är OND!!! :tummenupp

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Niklasinorr skrev:
Nu har jag skruvat på Arrow helsystemet, i slutet på veckan (förhoppningsvis) så skall det på en PCIII och mappas i bänk. Jag kan bara säga att nu är det ryt i hojen, den låter som en Tiger som blivit sparkad i sina "cohones", den är OND!!! :tummenupp

Fan va nice. Själv snålar man lite och har beställt en glid-på av märket ART.
Men lite mer V-twin ska väl höras med ett sånt än orginal-torpeden.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
spaceman skrev:
Fan va nice. Själv snålar man lite och har beställt en glid-på av märket ART.
Men lite mer V-twin ska väl höras med ett sånt än orginal-torpeden.

En v-twin skall låta, det är tjänstefel att köra med original, speciellt SV:n som varvar så lätt låter väldigt cool med en schysst pipa :)

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Niklasinorr skrev:
En v-twin skall låta, det är tjänstefel att köra med original, speciellt SV:n som varvar så lätt låter väldigt cool med en schysst pipa :)

ART aluminium ska visst låta grymt som rackarns enligt rävarna i SV-tråden.
Beställde ett av rostfritt, som bara borde bli ännu hårdare och vassare.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
spaceman skrev:
ART aluminium ska visst låta grymt som rackarns enligt rävarna i SV-tråden.
Beställde ett av rostfritt, som bara borde bli ännu hårdare och vassare.

Blir säkert skitbra:) Skall du bänka och justera in den också? När jag satte slip-on på min R1:a så bänkade jag tre gånger, original, med bara slip-on och med slip-on och förgasarkit. Slip-on enbart gav bara en hästkraft och ingen skillnad i övrigt, med dynojetkit gav den 5 hästar på topp och 10 hästar vid 7000 varv, snacka om att öppna stalldörrarna, mycket väl investerade pengar :D

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Niklasinorr skrev:

Precis,
de som tycker v-twin låter tufft på lågvarv
http://www.saarela.se/guzzipower.wav
har inte hört vad en varvvillig V-twin kan
vråla ut.

Själv kör jag med Supertrapp-megafon.
http://kirra.net/v11/nuda3.jpg
(orkar inte skala och bilden är lite stor,
klicka om ni vill se)

PS. den bilden ger lite sommarabstinens :3freak

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Niklasinorr skrev:
Blir säkert skitbra:) Skall du bänka och justera in den också? När jag satte slip-on på min R1:a så bänkade jag tre gånger, original, med bara slip-on och med slip-on och förgasarkit. Slip-on enbart gav bara en hästkraft och ingen skillnad i övrigt, med dynojetkit gav den 5 hästar på topp och 10 hästar vid 7000 varv, snacka om att öppna stalldörrarna, mycket väl investerade pengar :D

Är ju insprutning, så det är lite bökigt att mappa om, och just detta ger nog just inget, och visst är den säkert inte helt rätt mappad standard, men jag orkar inte för maximalt 2hk på slangen.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
spaceman skrev:
Är ju insprutning, så det är lite bökigt att mappa om, och just detta ger nog just inget, och visst är den säkert inte helt rätt mappad standard, men jag orkar inte för maximalt 2hk på slangen.

Det stavas "Power Commander":) Och en väl mappad SV650 med pipa borde ge omkring 4-7 hästar på hjulet. Två hästar får du kanske med pipan.
Twinnar mår i alltid bra av öppna system eftersom det är svårt att dämpa dom, original måste vara ett system som stryper mycket av effekten för att få dom tysta, det innebär att skillnaden mellan en pipa och original är ganska stor vilket då innebär att luft/bränsletillförseln bör justeras.
Min gamla Africa Twin ökade från 49 till 56 hästar på bakhjulet med slip-on, luftfilter och Dynojet kit. Din SV är för det första tystare i original plus att den varvar mer, du kommer att få ett betydligt roligare gassvar men en PCIII:a, plus mer effekt och vrid, tro mej :)

Jag kollade just Akrapovics hemsida, 4,7 hästar får du med deras slipon, räkna med några till med PCIII:an, plus ett fett gassvar.

Ring till Thomas på ATOM Racing och snacka med honom, han kan hjälpa dej och han har väldigt humana priser, du kommer inte att ångra dej :tummenupp

Nu låter det som att jag har provis från Thomas, men det har jag alltså inte, bara så att du vet :D

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Niklasinorr skrev:

Låter spännande hörrö...
Själv låter hojen ännu som en kattfis, väntar på mellanröret för att få lite ljud i skällan.
Var för övrigt och kikade på Simons nya rejshoj, helt i mitt tycke, lite "bemarihoj" över den helt enkelt. :tummenupp
Är det någon som plockat fram "karetan" ännu?

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Niklasinorr skrev:
Det stavas "Power Commander":) Och en väl mappad SV650 med pipa borde ge omkring 4-7 hästar på hjulet. Två hästar får du kanske med pipan.
Twinnar mår i alltid bra av öppna system eftersom det är svårt att dämpa dom, original måste vara ett system som stryper mycket av effekten för att få dom tysta, det innebär att skillnaden mellan en pipa och original är ganska stor vilket då innebär att luft/bränsletillförseln bör justeras.
Min gamla Africa Twin ökade från 49 till 56 hästar på bakhjulet med slip-on, luftfilter och Dynojet kit. Din SV är för det första tystare i original plus att den varvar mer, du kommer att få ett betydligt roligare gassvar men en PCIII:a, plus mer effekt och vrid, tro mej :)

Jag kollade just Akrapovics hemsida, 4,7 hästar får du med deras slipon, räkna med några till med PCIII:an, plus ett fett gassvar.

Ring till Thomas på ATOM Racing och snacka med honom, han kan hjälpa dej och han har väldigt humana priser, du kommer inte att ångra dej :tummenupp

Nu låter det som att jag har provis från Thomas, men det har jag alltså inte, bara så att du vet :D

Haha, nä det tror jag inte.
Känns bara som om det är mycket pengar att lägga ut för att få mer fjutt i denna. Då kan det ju nästan vara värt att köpa en SV1000 istället...
Men visst, tanken har slagit mig, men vad tror du det kostar mellan tummen och pekfingret?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping