bemari skrev:Onsdag
Mulet och efterhand snöfall.-1°
Zvugge skrev:Jaha!
Ingen ide att nyktra till än då.
gthyni skrev:jaja,
Onsdag
Mulet och efterhand snöfall.-1°
gthyni skrev:ojdå, Tv4 hade rätt,
det började just snöa...
Titti skrev:Tjena, har just fått min R6:a och jag undrar om det finns några tjejer/killar i luletrakten som jag kan åka tillsammans med?
hojbrud skrev:jag funderar på att börja plugga i luleå.. och då måste ju hojen bara me men det blir nog inte förens om ett år.. had evarit kul att ha lite mc-folk som man vet vem de är när man kommer upp dit.. bor ju sj så söderut man kan komma
honkiie skrev:när tror ni vi kan börja åka? Solen har ju fullkomligt svetsat idag, hoppas det fortsätter nån vecka till!
Niklasinorr skrev:Nu har jag skruvat på Arrow helsystemet, i slutet på veckan (förhoppningsvis) så skall det på en PCIII och mappas i bänk. Jag kan bara säga att nu är det ryt i hojen, den låter som en Tiger som blivit sparkad i sina "cohones", den är OND!!!
spaceman skrev:Fan va nice. Själv snålar man lite och har beställt en glid-på av märket ART.
Men lite mer V-twin ska väl höras med ett sånt än orginal-torpeden.
Niklasinorr skrev:En v-twin skall låta, det är tjänstefel att köra med original, speciellt SV:n som varvar så lätt låter väldigt cool med en schysst pipa
spaceman skrev:ART aluminium ska visst låta grymt som rackarns enligt rävarna i SV-tråden.
Beställde ett av rostfritt, som bara borde bli ännu hårdare och vassare.
Niklasinorr skrev:En v-twin skall låta, det är tjänstefel att köra med original, speciellt SV:n som varvar så lätt låter väldigt cool med en schysst pipa
Niklasinorr skrev:Blir säkert skitbra Skall du bänka och justera in den också? När jag satte slip-on på min R1:a så bänkade jag tre gånger, original, med bara slip-on och med slip-on och förgasarkit. Slip-on enbart gav bara en hästkraft och ingen skillnad i övrigt, med dynojetkit gav den 5 hästar på topp och 10 hästar vid 7000 varv, snacka om att öppna stalldörrarna, mycket väl investerade pengar
spaceman skrev:Är ju insprutning, så det är lite bökigt att mappa om, och just detta ger nog just inget, och visst är den säkert inte helt rätt mappad standard, men jag orkar inte för maximalt 2hk på slangen.
Niklasinorr skrev:Nu har jag skruvat på Arrow helsystemet, i slutet på veckan (förhoppningsvis) så skall det på en PCIII och mappas i bänk. Jag kan bara säga att nu är det ryt i hojen, den låter som en Tiger som blivit sparkad i sina "cohones", den är OND!!!
Niklasinorr skrev:Det stavas "Power Commander" Och en väl mappad SV650 med pipa borde ge omkring 4-7 hästar på hjulet. Två hästar får du kanske med pipan.
Twinnar mår i alltid bra av öppna system eftersom det är svårt att dämpa dom, original måste vara ett system som stryper mycket av effekten för att få dom tysta, det innebär att skillnaden mellan en pipa och original är ganska stor vilket då innebär att luft/bränsletillförseln bör justeras.
Min gamla Africa Twin ökade från 49 till 56 hästar på bakhjulet med slip-on, luftfilter och Dynojet kit. Din SV är för det första tystare i original plus att den varvar mer, du kommer att få ett betydligt roligare gassvar men en PCIII:a, plus mer effekt och vrid, tro mej
Jag kollade just Akrapovics hemsida, 4,7 hästar får du med deras slipon, räkna med några till med PCIII:an, plus ett fett gassvar.
Ring till Thomas på ATOM Racing och snacka med honom, han kan hjälpa dej och han har väldigt humana priser, du kommer inte att ångra dej
Nu låter det som att jag har provis från Thomas, men det har jag alltså inte, bara så att du vet
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari