Dom ha ju kvadda han....
Tänkte bara berätta om ett aldelles överjävligt bra aprilskämt.
Igentligen började allt för några veckor sådan då kvicksilvret vilade på -25 grader.
Vi är ett gäng som efter en provkörning på Kemora med en ZX6-636 på nått sätt blivit frälst och sucktat efter en alldeles egen. Denna kalla dag ringer Bemari till mig Zvugge och Spiff och ber om hjälp att lyfta in hans panna.
Innan vi åker över säkerställer jag att pannan är frammskottad ur snön, vilket jag blir lovad.
Väl framme hos Bemari är det så oskottat att garagedörrarna inte ens går att öppna. Med tysta svordomamr börjar jag slita med spaden. Efter någon minut ropar de andra innefrån garaget att de behöver hjälpa där. Aaargh
givetvis är det inte ordnat plats åt det tunga fanstyg till spånpanna. Efter att ha ålat mig genom den halvöppna dörren ser jag att pannan givetvis inte rymms för att hojjen är ivägen. HOJJEN!!! en alldeles ÄKTA 636:a
Rörda över att både inte behöva bära panna och att Bemari blivit med en kanonhojj dunkade vi rygg och ryste.
Eftersom Bemari haft hojjen flera månader utan att säga nåt började jag planera en gruvlig hämd.
Utan att Bemaris vetskap skaffade jag en alldeles egen 636:a. Nästan identisk med hans förutom några små punkter:
-Hans ram, sving och bakram var pulverlackad mina silverfärgade
-Hans var fin och hel, min MYCKET krockad
Den sista mars tillbringade jag i garaget med att lacka min trasiga ram med hammarlack...
Klockan 05:20 iförda mörka kläder och rånarluvor rullar vi ut min hojj utanför Bemari's hus. Sprider ut en hög med trasiga kåpor och plastdetaljer framför entren, startar filmkameran, smäller i dörren och startar hojjen.
När Bemari yrvaket tittar ut från sovrummet slänger vi kåpdelar och springer som harar.
Att han sover näck vet vi nu.....
Ut springer en naken figur spanar in hojjen, vänder om och kvider "dom ha ju kvadda han". Återvänder med kläder på kroppen hukar sig vid hojjen och håller händerna vid tinnigarna, tittar upp med plågat uttryck till vårt rungande april april!
Helt enkelt ett suveränt aprilskämt
Vill bara korrigera Bemari, JAG har nog Sveriges kortaste 636:a...
Och en riktig karl har visst två sporthojjar...........