Sporthoj i Luleå

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Men själv så har jag ju loosat 5kg sen förra sommaren så det borde ju betyda en del, "Beach 2005, here I come" :tummenupp[/QUOTE]

Detta tillsammans med att du äntligen fått lite kräm i "Sondan" innebär en del förväntningar inför Virtasalmipremiären givetvis :hihi
Kan ej själv närvara och se hur det går :(
Jag skall tänka på er medand jag slår takläkt och lägger tegelpannor
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
bemari skrev:
Nä, du vet kawwagrejjer är inte som Yammastuff gjort av socker :tungan
Vad gäller verktyg så löser det sig, använder en tving fölr att pressa av däcket från fälgbanan och sedan får man väl grymta och stångas med armar och ben för att få lös resten.
Hade tänkt lufta birran till helgen (om jag får bytt däcken vill säga) vi kanske ses...

Kawwagrejerna hålls ju ihop med tuggummi så det är bara tugga hubbabubba och pilla bort dom gamla.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Hej alla Lulebor! Om jag förstått saken rätt är det väl många av er som skall till Virtasalmi och mc-norrskörning. Åker ni bil från Luleå? Hur långt är det i så fall att "köra runt"? Ifjol var vi ganska många som åkte från Umeå men i år verkar det helt dött. Eventuellt är en kille i Sundsvall intresserad av samåkning. Tanken är att vi som ifjol åker färjan över från Holmsund, problemet är bara att det råder ockerpriser på Bottenviken. Helst skulle vi vara minst tre personer som delar på kostnaden. Alternativet kan vara att vi också "kör runt" så det skulle vara intressant att veta hur långt det blir.

Ni kommer väl ned till Midlanda i sommar och gasar! :tummenupp
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
RJ skrev:
Hej alla Lulebor! Om jag förstått saken rätt är det väl många av er som skall till Virtasalmi och mc-norrskörning. Åker ni bil från Luleå? Hur långt är det i så fall att "köra runt"? Ifjol var vi ganska många som åkte från Umeå men i år verkar det helt dött. Eventuellt är en kille i Sundsvall intresserad av samåkning. Tanken är att vi som ifjol åker färjan över från Holmsund, problemet är bara att det råder ockerpriser på Bottenviken. Helst skulle vi vara minst tre personer som delar på kostnaden. Alternativet kan vara att vi också "kör runt" så det skulle vara intressant att veta hur långt det blir.

Ni kommer väl ned till Midlanda i sommar och gasar! :tummenupp

Det är i runda slängar 66 mil från Luleå, när gasar ni på midlanda?
För övrigt undrar jag om det finns intresse från UMCC att hyra in sig på Virtasalmi senare i Augusti månad?
Kan tyvärr inte själv närvara med MCNorr i Maj.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
RJ skrev:
Ni kommer väl ned till Midlanda i sommar och gasar! :tummenupp

Vi kommer om det blir något på Midlanda, jag hade tänkt åka till Virtasalmi, Mo i Rana, Kemora och Midlanda i år, det borde väl bli bra? :)
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
bemari skrev:
Det är i runda slängar 66 mil från Luleå, när gasar ni på midlanda?
För övrigt undrar jag om det finns intresse från UMCC att hyra in sig på Virtasalmi senare i Augusti månad?
Kan tyvärr inte själv närvara med MCNorr i Maj.
Klubben har hyrt Midlanda i slutet på maj. Platserna till den körningen går i första hand till medlemmarna men överblivna platser brukar säljas ut. Sedan brukar Hudiksvalls mc-klubb hyra banan en dag, körde med dem ifjol. Min vapendragare Pingis tyckte den körningen var säsongens bästa, mat ingick nämligen i priset. :lol Tokroligtgänget brukar ju också hyra banan, sedan såg jag att Ducatiklubben hyrt banan, dock kan det ju vara svårt att slinka in där... En sak som verkar mycket intressant är att banan kan hyras billigt på vardagar. Tydligen skall det kosta 5 kkr en vardag med kort varsel ännu billigare om man bokar långt i förväg. 20 pers och vi har en bankörning för 250 kr en hel dag. :banana Körde en sådan dag i höstas, helt klart säsongens bästa bandag. Fri körningen hela dagen eftersom vi var så få dessutom kostade det 150 kr. :tummenupp Måste bara nämna något kul i samband med den körningen, 2 sidovagnsekipage var nämligen med och åkte. För det första var det kul att se ett sådant åk live, sedan var det lite udda att ligga bakom en sådan genom kurvorna och ha en burkslav hängandes ett par cm över asfalten samtidigt som han tittar bakåt och vinkar. :yoparty
Nåväl vi får se hur det blir med Virtasalmi nu i maj. Att döma av intresset från klubben nu känns ju augusti inte så hoppfull, men man vet ju aldrig. Jag är i alla fall intresserad om det inte blir någon majkörning för mig. Kemora är jag också sugen på, har aldrig kört där förut. Mo i Rana ska jag också bocka av i listan dock knappast i år. :(
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
RJ skrev:
Klubben har hyrt Midlanda i slutet på maj. Platserna till den körningen går i första hand till medlemmarna men överblivna platser brukar säljas ut. Sedan brukar Hudiksvalls mc-klubb hyra banan en dag, körde med dem ifjol. Min vapendragare Pingis tyckte den körningen var säsongens bästa, mat ingick nämligen i priset. :lol Tokroligtgänget brukar ju också hyra banan, sedan såg jag att Ducatiklubben hyrt banan, dock kan det ju vara svårt att slinka in där... En sak som verkar mycket intressant är att banan kan hyras billigt på vardagar. Tydligen skall det kosta 5 kkr en vardag med kort varsel ännu billigare om man bokar långt i förväg. 20 pers och vi har en bankörning för 250 kr en hel dag. :banana Körde en sådan dag i höstas, helt klart säsongens bästa bandag. Fri körningen hela dagen eftersom vi var så få dessutom kostade det 150 kr. :tummenupp Måste bara nämna något kul i samband med den körningen, 2 sidovagnsekipage var nämligen med och åkte. För det första var det kul att se ett sådant åk live, sedan var det lite udda att ligga bakom en sådan genom kurvorna och ha en burkslav hängandes ett par cm över asfalten samtidigt som han tittar bakåt och vinkar. :yoparty
Nåväl vi får se hur det blir med Virtasalmi nu i maj. Att döma av intresset från klubben nu känns ju augusti inte så hoppfull, men man vet ju aldrig. Jag är i alla fall intresserad om det inte blir någon majkörning för mig. Kemora är jag också sugen på, har aldrig kört där förut. Mo i Rana ska jag också bocka av i listan dock knappast i år. :(

Din R1a måste ju hitta runt själv på Midlanda vid det här laget. Dax att vänja in den på Kemora oxå :hihi
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Zvugge skrev:
Din R1a måste ju hitta runt själv på Midlanda vid det här laget. Dax att vänja in den på Kemora oxå :hihi
Nja så ofta är jag väl inte där, inte så ofta som jag skulle vilja i alla fall. :tummenupp Sen vete tusan om den hittar runt själv för så fort man tycks att hittat en vettig inställning och kanske möjligtvis i bästa fall lyckats skruva upp tempot en aning ja då är det någon annan inställning som känns knas. :brinnerup Men det är väl det som är tjusningen med banåkning och därför man gillar det så mycket.
Har sett att du skaffat ett riktigt hett järn till i sommar, blir det tävlingskarriär?
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
RJ skrev:
Nja så ofta är jag väl inte där, inte så ofta som jag skulle vilja i alla fall. :tummenupp Sen vete tusan om den hittar runt själv för så fort man tycks att hittat en vettig inställning och kanske möjligtvis i bästa fall lyckats skruva upp tempot en aning ja då är det någon annan inställning som känns knas. :brinnerup Men det är väl det som är tjusningen med banåkning och därför man gillar det så mycket.
Har sett att du skaffat ett riktigt hett järn till i sommar, blir det tävlingskarriär?

Jag tror inte pengarna räcker men tänkte försöka köra någon tävling iaf. Blir iaf kul att testa hojen på Virtasalmi.
Inge kul när man inte får förtroende för inställningar, som sist jag var på Midlanda med fel drevning och skumgummi sadel. Det var nästan trist att köra för det gick ju så långsamt.
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Jaha grabbar (och eventuella tjejer som ännu inte vågat visa sig), är det onsdag kl 18 som gäller på strandparkeringen eller?
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Nu har jag kört för andra gången i år om man räknar då jag körde runt garaget i Januari. :va

Det kändes nästa som jag aldrig ställt bort den, det var ju bara 4 månader sen jag körde sist.

Fick även prova Gaffs rejs R6a, j..la va den gick. :yoparty

Nu måste jag mecka min egen R6a så jag får prova den.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zvugge skrev:
Nu har jag kört för andra gången i år om man räknar då jag körde runt garaget i Januari. :va

Nu har jag också premiärkört...visserligen bara i bänk men bakhjulet snurrade iallafall :D

161 hästar på slangen med ett fett ljud blev resultatet, effektkurvan var som ett matsalsbord, alldeles slät, inga dippar någonstans.

Det som slog mej när jag stog och tittade på när Thomas justerade PCIII:an var när han körde på 40 och 60 procent gas, vid 40% gav hojen 95 hästar på bakhjulet, lika mycket som en 600:a för ett par år sen, vid 60% gav den 128, det är tre hästar mindre än vad jag hade på R1:an -99, i samma bänk... sen vet jag med mej själv att en halvtimme efter att jag luftar den på gatan så kommer jag att tycka att den känns lite slö...är man sjuk eller? :)
 

Gaff

Skaffat både motor och chassi
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6 636
Dom ha ju kvadda han....

Tänkte bara berätta om ett aldelles överjävligt bra aprilskämt.
Igentligen började allt för några veckor sådan då kvicksilvret vilade på -25 grader.
Vi är ett gäng som efter en provkörning på Kemora med en ZX6-636 på nått sätt blivit frälst och sucktat efter en alldeles egen. Denna kalla dag ringer Bemari till mig Zvugge och Spiff och ber om hjälp att lyfta in hans panna.
Innan vi åker över säkerställer jag att pannan är frammskottad ur snön, vilket jag blir lovad.
Väl framme hos Bemari är det så oskottat att garagedörrarna inte ens går att öppna. Med tysta svordomamr börjar jag slita med spaden. Efter någon minut ropar de andra innefrån garaget att de behöver hjälpa där. Aaargh :huvet givetvis är det inte ordnat plats åt det tunga fanstyg till spånpanna. Efter att ha ålat mig genom den halvöppna dörren ser jag att pannan givetvis inte rymms för att hojjen är ivägen. HOJJEN!!! en alldeles ÄKTA 636:a :tummenupp
Rörda över att både inte behöva bära panna och att Bemari blivit med en kanonhojj dunkade vi rygg och ryste.

Eftersom Bemari haft hojjen flera månader utan att säga nåt började jag planera en gruvlig hämd.

Utan att Bemaris vetskap skaffade jag en alldeles egen 636:a. Nästan identisk med hans förutom några små punkter:
-Hans ram, sving och bakram var pulverlackad mina silverfärgade
-Hans var fin och hel, min MYCKET krockad
Den sista mars tillbringade jag i garaget med att lacka min trasiga ram med hammarlack...
Klockan 05:20 iförda mörka kläder och rånarluvor rullar vi ut min hojj utanför Bemari's hus. Sprider ut en hög med trasiga kåpor och plastdetaljer framför entren, startar filmkameran, smäller i dörren och startar hojjen.
När Bemari yrvaket tittar ut från sovrummet slänger vi kåpdelar och springer som harar.
Att han sover näck vet vi nu..... :3freak Ut springer en naken figur spanar in hojjen, vänder om och kvider "dom ha ju kvadda han". Återvänder med kläder på kroppen hukar sig vid hojjen och håller händerna vid tinnigarna, tittar upp med plågat uttryck till vårt rungande april april!

Helt enkelt ett suveränt aprilskämt :hihi

Vill bara korrigera Bemari, JAG har nog Sveriges kortaste 636:a...
Och en riktig karl har visst två sporthojjar...........
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Gaff skrev:
Tänkte bara berätta om ett aldelles överjävligt bra aprilskämt.


Vill bara korrigera Bemari, JAG har nog Sveriges kortaste 636:a...
Och en riktig karl har visst två sporthojjar...........


:D :D :D :D

När får vi se filmen...?
 

Gaff

Skaffat både motor och chassi
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6 636
Niklasinorr skrev:
:D :D :D :D

När får vi se filmen...?
Så snart den är redigerad, lär nog gå fort med tanke på det är så "liten del" att redigera bort.....

Tyvärr misslyckades min bror något med kameran. Han var rädd att Lasse skulle se honom och slita han i stycken, gömde sig bakom pannan så det är ganska kort film, men dock film...

:hihi
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Gaff skrev:
Så snart den är redigerad, lär nog gå fort med tanke på det är så "liten del" att redigera bort.....

Tyvärr misslyckades min bror något med kameran. Han var rädd att Lasse skulle se honom och slita han i stycken, gömde sig bakom pannan så det är ganska kort film, men dock film...

:hihi

Vilken mespropp!!! :)

Varför är det alltid så med filmer ur verkligheten, just när det händer så dumpar han som filmaren kameran så det enda man ser är marken.Det är väl det som skiljer filmare från riktiga filmare, en riktig filmare tittar i sökaren även om han dör, vanligt bland krigskorrespondenter, medans amatören släpper kameran för att titta själv... :gnissla
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Helt enkelt ett suveränt aprilskämt :hihi

Vill bara korrigera Bemari, JAG har nog Sveriges kortaste 636:a...
Och en riktig karl har visst två sporthojjar...........[/QUOTE]

Jag kan bara hålla med Gaff att det var ett förjävligt bra Aprilskämt (såhär i efterhand, om än lite grymt)
Men, men...svinhugg går igen sägs det...
Var för övrigt ute och körde en sväng igår, Jiiihaaa va fint den gick, och du Gaff...vilket morrande insugsljud, skrattade kommenterade jag det i hjälmen med "- Fyyyy faaaan va grymt"
Dock gick det bara sisådär 400 m. tills tempen steg alltför högt, rullade hem den funderande och gjorde en kortare service :)
Summan= rent vatten och minusgrader när man drar igång en mc är inte bra för skruven som håller impellern i vattenpunphuset, skall borra ut skruven som gick av och fixa det så är jag med i matchen i mitten av veckan om inga packningar pajjat.
Har själv haft den i varmgarage så vet ej om det var förra ägaren som gjort missen.
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
bemari skrev:
Jag kan bara hålla med Gaff att det var ett förjävligt bra Aprilskämt (såhär i efterhand, om än lite grymt)
Men, men...svinhugg går igen sägs det...
Var för övrigt ute och körde en sväng igår, Jiiihaaa va fint den gick, och du Gaff...vilket morrande insugsljud, skrattade kommenterade jag det i hjälmen med "- Fyyyy faaaan va grymt"
Dock gick det bara sisådär 400 m. tills tempen steg alltför högt, rullade hem den funderande och gjorde en kortare service :)
Summan= rent vatten och minusgrader när man drar igång en mc är inte bra för skruven som håller impellern i vattenpunphuset, skall borra ut skruven som gick av och fixa det så är jag med i matchen i mitten av veckan om inga packningar pajjat.
Har själv haft den i varmgarage så vet ej om det var förra ägaren som gjort missen.

Den har säkert stått på en "is" kall lastbil på väg upp till Luleå.
Det kan hända att samma har hänt på min R6a, tyckte tempraturen steg nog så snabbt det lilla jag har kört motorn. Ska provköra bättre när jag får dit tanken.
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:
Den har säkert stått på en "is" kall lastbil på väg upp till Luleå.
Det kan hända att samma har hänt på min R6a, tyckte tempraturen steg nog så snabbt det lilla jag har kört motorn. Ska provköra bättre när jag får dit tanken.

Det har den säkert gjort, dock har den stått varmt hela helgen hos fraktfirman och i "halv-varmgarage" hos mej innan jag startat den.
Troligtvis har den ändå blivit kyld från betongplattan och frusit där, nåväl ingen större skada skedd.
Monterar ihop den senast imorgon, jag kan bara säga en sak....fy fan vicket rått insugsljud från den....
Har ännu inte dragit den mer än till 8000 varv så jag har inte känt på det riktiga suget men vridet och chassiet känns faktiskt (tro't om du vill) bättre än på min förra hoj :D
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Idag gick det ju att köra hoj till jobbet så jag tog chansen :tummenupp
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top