Sporthoj i Luleå

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
ca-priser:
PC 4'
mappning 2'
och koniska K&N-filter 1' för 2.

sliponet hade du redan köpt så det är historiska kostnader :hihi
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
bemari skrev:
Låter spännande hörrö...
Själv låter hojen ännu som en kattfis, väntar på mellanröret för att få lite ljud i skällan.
Var för övrigt och kikade på Simons nya rejshoj, helt i mitt tycke, lite "bemarihoj" över den helt enkelt. :tummenupp
Är det någon som plockat fram "karetan" ännu?

Var å provstartade igår men är inte så körkåt så jag tar fram den nu fast det inte är någe problem att köra. Det är så mycket damm och skit nu.

Den är då påställd och allt.
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Nu har jag skruvat på Arrow helsystemet, i slutet på veckan (förhoppningsvis) så skall det på en PCIII och mappas i bänk. Jag kan bara säga att nu är det ryt i hojen, den låter som en Tiger som blivit sparkad i sina "cohones", den är OND!!! :tummenupp

Är du inte rädd att du får för mycket effekt? :tungan
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zvugge skrev:
Är du inte rädd att du får för mycket effekt? :tungan

Enda anledningen till att jag skall ha mycket effekt är att jag skylla på det när du kör ifrån mej..."-Faaan, det bara spinner ut ur kurvorna..." :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
gthyni skrev:
ca-priser:
PC 4'
mappning 2'
och koniska K&N-filter 1' för 2.

sliponet hade du redan köpt så det är historiska kostnader :hihi

ATOM har ett paketpris just nu med mappning och PowerCommander, jag vet inte exakt vad priset är men det kostar inte 2 lök för mappningen iallafall. Dessutom är koniska KN-filter nåt man bara sätter på gamla stötstångshärkar... :hihi
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Enda anledningen till att jag skall ha mycket effekt är att jag skylla på det när du kör ifrån mej..."-Faaan, det bara spinner ut ur kurvorna..." :)

Jag är mera orolig att du inte får stopp på bly släden i slutet på rakan. :)
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Niklasinorr skrev:
Enda anledningen till att jag skall ha mycket effekt är att jag skylla på det när du kör ifrån mej..."-Faaan, det bara spinner ut ur kurvorna..." :)

Kul att du börjar få lite fräs på sporttourern, så den också börjar röra på sig :D
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:
Var å provstartade igår men är inte så körkåt så jag tar fram den nu fast det inte är någe problem att köra. Det är så mycket damm och skit nu.

Den är då påställd och allt.

Har plockat isär toppkåpan och instrumenteringen för att fixa instrumenteringsglaset, och göra en avgjutning på toppkåpan till "projekt gjuta kraschkåpor"
Ids inte plocka ihop allt för att enbart testköra den, får väl se hur det blir till helgen, måste få bort slicksen och kränga på orginalsulor också.
Du känner inte för att kränga lite däck?
 

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
Titti skrev:
Tjena, har just fått min R6:a och jag undrar om det finns några tjejer/killar i luletrakten som jag kan åka tillsammans med?

Bara snön försvinner så :tummenupp


hojbrud skrev:
jag funderar på att börja plugga i luleå.. och då måste ju hojen bara me:) men det blir nog inte förens om ett år.. had evarit kul att ha lite mc-folk som man vet vem de är när man kommer upp dit.. bor ju sj så söderut man kan komma:)

Exellent choice...! :D Vad hade du tänkt plugga här uppe då?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
märkte idag att det går garanterat köra hur bra som helst på storvägen, inge sand eller nånting där, lite smågrusigt på småvägarna men det skulle nog gå där också. Blev sjukt sugen att ta fram den och glida upp en sväng till vidsel och ta en kaffe vid forsen, synd bara att jag är sjuk och att hojen står bakom en massa is och snö i bagarstugan. Måste fram med hacka och svets om jag ska ta fram den :huvet
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
gthyni skrev:
ca-priser:
PC 4'
mappning 2'
och koniska K&N-filter 1' för 2.

sliponet hade du redan köpt så det är historiska kostnader :hihi


Antog attd et skulle kosta något sådant.
Känns inte som om jag vill lägga det på den här cykeln.
Blir nog mer att pilla på nästa cykel jag köper.
Sliponet är bara där för ljud och utseende, så jag nöjer mig nog så.
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
bigblock skrev:
Ja,idag var man å blåste ur rettan efter Boden vägen,jädrans va kul!!! :yoparty

Jag tuffade runt här i stan en sväng efter jobbet.
Slutade sju så det hade börjat att kallna ute, så jag nöjde mig med en liten repa runt, och till macekn och pumpa däcken.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zvugge skrev:
Jag är mera orolig att du inte får stopp på bly släden i slutet på rakan. :)

Hmm, ja, den risken är nog ganska stor med dom "usla" bromsarna på Hondan :rolleyes:

Men själv så har jag ju loosat 5kg sen förra sommaren så det borde ju betyda en del, "Beach 2005, here I come" :tummenupp
 

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Gsxr 750 -06
bemari skrev:
Har plockat isär toppkåpan och instrumenteringen för att fixa instrumenteringsglaset, och göra en avgjutning på toppkåpan till "projekt gjuta kraschkåpor"
Ids inte plocka ihop allt för att enbart testköra den, får väl se hur det blir till helgen, måste få bort slicksen och kränga på orginalsulor också.
Du känner inte för att kränga lite däck?

Om du får lite gips över får du gärna koka ihop en laddning kåpor åt mej också :rolleyes:
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
bemari skrev:
Har plockat isär toppkåpan och instrumenteringen för att fixa instrumenteringsglaset, och göra en avgjutning på toppkåpan till "projekt gjuta kraschkåpor"
Ids inte plocka ihop allt för att enbart testköra den, får väl se hur det blir till helgen, måste få bort slicksen och kränga på orginalsulor också.
Du känner inte för att kränga lite däck?

Nog hade jag kunnat kränga däck, ja menar kawwa fälgar behöver man ju inte vara så noga med. Dock är inte däckverktygen i stan men jag kan be brorsan ta med dom.
Annars får du säkert låna däckmaskin hos Virtasalmi arrangörena så länge du kränger Metezeler.
Tar nog ut Trajjan i helg om det är väder.
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Hmm, ja, den risken är nog ganska stor med dom "usla" bromsarna på Hondan :rolleyes:

Men själv så har jag ju loosat 5kg sen förra sommaren så det borde ju betyda en del, "Beach 2005, here I come" :tummenupp

Åfan 5kg det är ju ungefär lika mycket som jag å jag var (läs är) ju ändå tjock.
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Daniel88 skrev:
Om du får lite gips över får du gärna koka ihop en laddning kåpor åt mej också :rolleyes:

Blir glasfiberavgjutningen bra så kan jag höra av mig med resultatet så får du avgöra om du vill ha ett set kåpor.
Har inte räknat på rena kronor och ören vad det kostar men materialet borde inte hamna på mer än runda slängar 1500 spänn.
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:
Nog hade jag kunnat kränga däck, ja menar kawwa fälgar behöver man ju inte vara så noga med. Dock är inte däckverktygen i stan men jag kan be brorsan ta med dom.
Annars får du säkert låna däckmaskin hos Virtasalmi arrangörena så länge du kränger Metezeler.
Tar nog ut Trajjan i helg om det är väder.

Nä, du vet kawwagrejjer är inte som Yammastuff gjort av socker :tungan
Vad gäller verktyg så löser det sig, använder en tving fölr att pressa av däcket från fälgbanan och sedan får man väl grymta och stångas med armar och ben för att få lös resten.
Hade tänkt lufta birran till helgen (om jag får bytt däcken vill säga) vi kanske ses...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top