Sporthoj i Luleå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tokigakon skrev:
Någon som vet vad som hänt vid mjölkuddsrondellen ikväll? Hörde något om en MC olycka där! :(

Svårt att se på bilden vad det var för hoj, VTR1000F kanske? Rörram och lite halvtouring så att säga, ingen renodlad sporthoj i vilket fall. Men det verkade ju ha gått bra...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Moddis skrev:
Någon som ska ut ikväll då? ser ut som sol nu iallafall :yoparty

Jag hade då tänkt köra, sen kanske det kommer ett par motarder och en SV650 också...

Men med våran vanliga tur så börjar det väl regna 18.46... :gnissla
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Någon som vet något om polisens nya civila moppejagarhoj?

"Bäva, alla mopedister

LULEÅ, KURIREN.

Polisen har skaffat sig ett hemligt vapen i jakten på fartsyndande mopedister.
En civil motorcykel.

Men exakt hur den kommer att användas av polisen vill polismästaren inte gå in på.
– Vi kommer att vara betydligt mer aktiva och vaksamma, framförallt i mindr e samhällen och byar. Den upptäcks inte lika lätt som en målad polis-mc, säger Göran Millbert.
Polisen har haft svårt att sätta stopp för alla trimmade mopeder som körs i höga hastigheter på gator, gång- och cykelvägar i bostadsområdena. Mopederna körs ofta av ungdomar som struntar i att stanna när polisen så kräver. Men nu har polisen skaffat sig ett nytt vapen mot fartsyndarna på moped.
Civil motorcykel
Polisen i Piteå har köpt in en civil motorcykel som ska användas för att stävja de mopedburna fortkörarnas framfart.
– Vi i Luleå och polisen i Piteå kommer att nyttja den för att lättare komma tillrätta med mopedister som kör för fort, säger Göran Millbert och tillägger att även polisen i Boden förmodligen kommer att använda motorcykeln.
En styggelsen
Han beskriver de trimmade mopederna som en styggelse i trafiken. Dessutom kör unga mopedisterna ofta utan hjälm och skjutsar dessutom kamrater.
– Det är viktigt att stävja det och allmänheten irriterar sig också på det. Det är ofta det första medvetna lagbrottet som man begår som 15-åring och dessutom är det en trafikfara, fortsätter Göran Millbert.
Som polismästare förvånas han över att föräldrarna i många fall ser mellan fingrarna när deras barn begår lagbrott, det vill säga kör omkring på trimmade mopeder, ibland innan barnet ens fyllt 15 år.
– Här har föräldrarna ett ansvar. Man förvånas över hur föräldrarna kan tillåta sånt här, säger Göran Millbert.
I en del fall har lagbrottet till och med skett med föräldrarnas medverkan, då de köpt mopeden, konstaterar han. Han tycker att föräldrarna av omsorg om sina barn måste kontrollera att de inte kör trimmade mopeder. Trimmade mopeder innebär högre hastigheter och därmed svårare skador när det sker olyckor, vilket tyvärr inträffar, ibland med livslånga handikapp som följd.
Med den civila motorcykeln som väcker mindre uppmärksamhet bland de unga lagöverträdarna, hoppas polisen kunna komma åt mopedbrottslingarna. Polisen planerar att göra särskilda insatser i bland annat Luleå, men några ytterligare detaljer kring detta vill inte Göran Millbert lämna ut, för att de inte ska bli verkningslösa.
– Nu har vi bättre möjligheter att stävja det här. Det är också en sak som allmänheten vill att vi ska bekämpa .


ANNA ISAKSSON"
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Kostet78 skrev:
Snackade med "Niklasinorr" han hade varit o hälsat på Kent...i sunderbyn :huvet

Efter att ni åkt från Kemora så kraschade han visst... Hade fått nån fraktur i knäet om jag förstod rätt... Och ett korsband var väl av!! :(
Måste kännas SKIIIT när han precis gått utan gips i en vecka!!

Krya på dig Kent!!! :tummenupp

Ajdå! Trist alltså. Å Kent som sa att tolverna skulle komma när vi åkte.

Krya på dig Kent.
 

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
Kemorabilder. 30-31/7

Har tagit en del bilder med digitalkameran. Kanske just DU har fastnat på bild?? Hör av er via pm med en kort beskrivning på hojen ,färg m.m så kan jag se om ni finns med. :hej
 

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Ort
piteå
Hoj
Harley bygge
Niklasinorr skrev:
Någon som vet något om polisens nya civila moppejagarhoj?

"Bäva, alla mopedister

LULEÅ, KURIREN.

Polisen har skaffat sig ett hemligt vapen i jakten på fartsyndande mopedister.
En civil motorcykel.

Men exakt hur den kommer att användas av polisen vill polismästaren inte gå in på.
– Vi kommer att vara betydligt mer aktiva och vaksamma, framförallt i mindr e samhällen och byar. Den upptäcks inte lika lätt som en målad polis-mc, säger Göran Millbert.
Polisen har haft svårt att sätta stopp för alla trimmade mopeder som körs i höga hastigheter på gator, gång- och cykelvägar i bostadsområdena. Mopederna körs ofta av ungdomar som struntar i att stanna när polisen så kräver. Men nu har polisen skaffat sig ett nytt vapen mot fartsyndarna på moped.
Civil motorcykel
Polisen i Piteå har köpt in en civil motorcykel som ska användas för att stävja de mopedburna fortkörarnas framfart.
– Vi i Luleå och polisen i Piteå kommer att nyttja den för att lättare komma tillrätta med mopedister som kör för fort, säger Göran Millbert och tillägger att även polisen i Boden förmodligen kommer att använda motorcykeln.
En styggelsen
Han beskriver de trimmade mopederna som en styggelse i trafiken. Dessutom kör unga mopedisterna ofta utan hjälm och skjutsar dessutom kamrater.
– Det är viktigt att stävja det och allmänheten irriterar sig också på det. Det är ofta det första medvetna lagbrottet som man begår som 15-åring och dessutom är det en trafikfara, fortsätter Göran Millbert.
Som polismästare förvånas han över att föräldrarna i många fall ser mellan fingrarna när deras barn begår lagbrott, det vill säga kör omkring på trimmade mopeder, ibland innan barnet ens fyllt 15 år.
– Här har föräldrarna ett ansvar. Man förvånas över hur föräldrarna kan tillåta sånt här, säger Göran Millbert.
I en del fall har lagbrottet till och med skett med föräldrarnas medverkan, då de köpt mopeden, konstaterar han. Han tycker att föräldrarna av omsorg om sina barn måste kontrollera att de inte kör trimmade mopeder. Trimmade mopeder innebär högre hastigheter och därmed svårare skador när det sker olyckor, vilket tyvärr inträffar, ibland med livslånga handikapp som följd.
Med den civila motorcykeln som väcker mindre uppmärksamhet bland de unga lagöverträdarna, hoppas polisen kunna komma åt mopedbrottslingarna. Polisen planerar att göra särskilda insatser i bland annat Luleå, men några ytterligare detaljer kring detta vill inte Göran Millbert lämna ut, för att de inte ska bli verkningslösa.
– Nu har vi bättre möjligheter att stävja det här. Det är också en sak som allmänheten vill att vi ska bekämpa .


ANNA ISAKSSON"

nu kanske man till och med måste lasta upp crossen på släp för att ta sig ut på skogsvägarna :(
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Jag såg er nog...

Var det du, Nicke, som ledde truppen ikväll? Vi mötte er då ni var på väg ut mot Avan och nog var det en Gixxer turbo i täten, allt.

Själv var jag ute med min polare som just börjat övningsköra på min XT. Det blev av förklarliga skäl en relativt lugn sväng tor Klöverträsk.

Var gick färden för er?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Banditmannen skrev:
Var det du, Nicke, som ledde truppen ikväll? Vi mötte er då ni var på väg ut mot Avan och nog var det en Gixxer turbo i täten, allt.

Själv var jag ute med min polare som just börjat övningsköra på min XT. Det blev av förklarliga skäl en relativt lugn sväng tor Klöverträsk.

Var gick färden för er?

Japp det var vi, jag kände inte igen dej för jag hade solen rätt i plytet. Vi for till Hedenbasen och gasade lite...Turbon rör faktiskt på sej:tummenupp
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Niklasinorr skrev:
Japp det var vi, jag kände inte igen dej för jag hade solen rätt i plytet. Vi for till Hedenbasen och gasade lite...Turbon rör faktiskt på sej:tummenupp

Vore ju kul att hänga på till den omtalade Hedenbasen nån kväll. Skulle ju vara kul att lära sig få upp Bandithärken på bakbenen nån gång i livet. Som det är nu skiter jag ju på mig så fort det lättar där fram... Vore också kul att se turbon göra rätt för sig... :D

Snart får jag nog registrera min trafikskola. Fick igenom min första elev strax före midsommar och har nu min andra i skolbänken.
 

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
Kul på hjul i Kemora 30-31/7.

Jag hade en kanonhelg i Kemora! Hoppas att alla andra hade lika skoj som jag. :D :yoparty Här e några nerskalade bilder jag tog därifrån. :tummenupp
 

Bifogat

  • Kemora3.JPG
    Kemora3.JPG
    107.6 KB · Visningar: 62
  • Kemora2.JPG
    Kemora2.JPG
    121 KB · Visningar: 65
  • Kemora1.JPG
    Kemora1.JPG
    137.3 KB · Visningar: 66

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
Kostet78 skrev:
Snackade med "Niklasinorr" han hade varit o hälsat på Kent...i sunderbyn :huvet

Efter att ni åkt från Kemora så kraschade han visst... Hade fått nån fraktur i knäet om jag förstod rätt... Och ett korsband var väl av!! :(
Måste kännas SKIIIT när han precis gått utan gips i en vecka!!

Krya på dig Kent!!! :tummenupp
Krya på dig Kent. Jag tyckte jag hörde dig säga att du skulle ta det lugnt!? :7peta :kryckor :rolleyes:
Här e nån fler stilstudie...
 

Bifogat

  • Kemora6.JPG
    Kemora6.JPG
    40.7 KB · Visningar: 70
  • Kemora5.JPG
    Kemora5.JPG
    56 KB · Visningar: 69
  • Kemora4.JPG
    Kemora4.JPG
    82.6 KB · Visningar: 77

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Håll i er nu kommer jag upp till Lappland!

Det blir väl Hedenbasen nästa onsdag också, jag kommer upp på måndag natt efter en kvällstur på midlanda!
/Ingemar

Niklasinorr skrev:
Japp det var vi, jag kände inte igen dej för jag hade solen rätt i plytet. Vi for till Hedenbasen och gasade lite...Turbon rör faktiskt på sej:tummenupp
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Så var det onsdag igen!
Hoppas på mycke folk ikväll!
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Bakhjulning leder bara till skador min kropp inte kan betala, så jag skippar nog den biten. Kastar upp kameran på ryggen istället, så jag kan aggera fotograf istället.
 

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
Uppslutningen ikväll.

Tog några sunkiga mobilbilder på kvällens gäng...
Själv passade man denna gången. :(
 

Bifogat

  • Bild(1).jpg
    Bild(1).jpg
    42.7 KB · Visningar: 52
  • Bild(2).jpg
    Bild(2).jpg
    33 KB · Visningar: 63
  • Bild(4).jpg
    Bild(4).jpg
    41.9 KB · Visningar: 54
  • Bild(5).jpg
    Bild(5).jpg
    28.2 KB · Visningar: 52
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top