Sporthoj i Luleå

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
bemari skrev:
Ouchhh !!!
Krya på dig Chii !
Ont i nacken är inte att leka med...hoppas att han inte får några problem framöver

Efter att legat 20 timmar stenad på morfin i sunderbyn blev jag less och sprang hem. Axeln är stor som en rugby boll muskulaturen i nacken är i det skicket att man vill svimma om man försöker vrida huvudet, Inre blödningarna på lungorna har slutat nu och jag hostar ej blod mer. Kroppen har samma skick som ulf lundells frisyr men man ska inte gråta över spillt blod

Läges status på hojjen: En framlykta måste köpas och fram och fälgarna har varsin buckla som måste knackas. Annars är det bara att rikta framkåpsramen och hänga dit en ny bromsolje reservoar. Jag har ett oanvänt blått kåpsätt som ligger och väntar+tank. Detta kåpsett kommer mest troligt att lackas i pärlvitt.


Då vet ni att i vår är chii tillbaka twice as bad and half as ugly + många ärr rikare
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
Chii skrev:
Efter att legat 20 timmar stenad på morfin i sunderbyn blev jag less och sprang hem. Axeln är stor som en rugby boll muskulaturen i nacken är i det skicket att man vill svimma om man försöker vrida huvudet, Inre blödningarna på lungorna har slutat nu och jag hostar ej blod mer. Kroppen har samma skick som ulf lundells frisyr men man ska inte gråta över spillt blod

Läges status på hojjen: En framlykta måste köpas och fram och fälgarna har varsin buckla som måste knackas. Annars är det bara att rikta framkåpsramen och hänga dit en ny bromsolje reservoar. Jag har ett oanvänt blått kåpsätt som ligger och väntar+tank. Detta kåpsett kommer mest troligt att lackas i pärlvitt.


Då vet ni att i vår är chii tillbaka twice as bad and half as ugly + många ärr rikare

Tur att det gick såpass bra iallafall....
Krya på dig.... :tummenupp
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
by the way är det nån av er som har knackat fälg förut :confused: bara ett jättelitet veck i varje, Vore ett stort plåster på såren
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Chii skrev:
by the way är det nån av er som har knackat fälg förut :confused: bara ett jättelitet veck i varje, Vore ett stort plåster på såren

Skönt att se att du är med oss igen...
Du kan även kolla med Marklund som har riktat fälgar åt en polare, och det var inga små veck, resultatet har blivit mycket bra!
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Chii:
Tur i oturen kan man ju säga! Hoppas axeln återfår en storlek som rymms i skinnstället snart.

Ingon:
Janne sa att du hade bangat pga lite väta, men det var fel då, eller så fattade jag fel.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
pontiac skrev:
var liggerhedenbasen?

Efter att ha varit där i söndags så upptäckte jag att dom återigen stängt av basen, grindarna är låsta så vi är inte välkomna något mer.

Nu går det ju att ta sej in i vilket fall, förbi grindar och annat men det är som sagt inte längre tillåtet vilket åtminstone teoretiskt är straffbart.
Jag har hört från olika håll att anledningen till att det varit öppet i sommar har berott på att Luleå Fallskärmsklubb inte längre nyttjar basen och då finns det inga säkerhetsskäl till att stänga heller. Vissa krafter inom bland annat försvaret (FortF som äger basen) har på försök låtit den vara öppen för att vi och bilåkarna m fl skall få gasa av sej på ett åtminstone halvlegalt sätt. Detta försök har då omintetgjorts på grund av att vissa hojåkare som nyttjat basen varit tvugna att gasa av sej ytterligare genom att passera Hedenbyn och Degerbäcken med framhjulet i luften och 200 knutar på mätaren. Detta har då fått omkringboende (som inte har haft något emot att vi varit på själva basen) att klaga och FortF har då stängt igen...TACK för det... :huvet :kocko

Som svar på din fråga Pontiac, Hedenbasen ligger strax nordväst om Boden ett par mil från byn Heden vid Degerbäcken...
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
hett tips grabbar klota aldrig, Smärta o sömnlösa nätter är inte kul. Att inte kunna ta sig fram är heller ingen höjdare. Man får lite nya perspektiv på saker då man varit med om något sånt här vilket inte direkt gynnar fortsatt hojåkande. :(
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Chii skrev:
hett tips grabbar klota aldrig, Smärta o sömnlösa nätter är inte kul. Att inte kunna ta sig fram är heller ingen höjdare. Man får lite nya perspektiv på saker då man varit med om något sånt här vilket inte direkt gynnar fortsatt hojåkande. :(

Been there done that !
Därav piskar jag ALDRIG (nåja istort sett) på onsdags köärningar mer, alltför stora risker om man hamnar i periferin, körde omkull två ggr. på Kemora för två veckor sedan, hade det hänt på landsvägen i den hastigheten så hade jag troligtvis inte suttit och skrivt detta här och nu...
 

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
luleå
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
Niklasinorr skrev:
Efter att ha varit där i söndags så upptäckte jag att dom återigen stängt av basen, grindarna är låsta så vi är inte välkomna något mer.

Nu går det ju att ta sej in i vilket fall, förbi grindar och annat men det är som sagt inte längre tillåtet vilket åtminstone teoretiskt är straffbart.
Jag har hört från olika håll att anledningen till att det varit öppet i sommar har berott på att Luleå Fallskärmsklubb inte längre nyttjar basen och då finns det inga säkerhetsskäl till att stänga heller. Vissa krafter inom bland annat försvaret (FortF som äger basen) har på försök låtit den vara öppen för att vi och bilåkarna m fl skall få gasa av sej på ett åtminstone halvlegalt sätt. Detta försök har då omintetgjorts på grund av att vissa hojåkare som nyttjat basen varit tvugna att gasa av sej ytterligare genom att passera Hedenbyn och Degerbäcken med framhjulet i luften och 200 knutar på mätaren. Detta har då fått omkringboende (som inte har haft något emot att vi varit på själva basen) att klaga och FortF har då stängt igen...TACK för det... :huvet :kocko

Som svar på din fråga Pontiac, Hedenbasen ligger strax nordväst om Boden ett par mil från byn Heden vid Degerbäcken...

---

Låter synnerligen trist. Dessutom lär väl ingen i närheten hoppa av glädje OM (!!!!!) någon på allvar skulle orka driva frågan om ett banbygge på Heden. Suck...den enda trösten jag har...är att jag inte är skyldig....för jag är för feg för att slanga...i 200...och i 110...och i 70...jaja...nåja... :hihi
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
bemari skrev:
Been there done that !
Därav piskar jag ALDRIG (nåja istort sett) på onsdags köärningar mer, alltför stora risker om man hamnar i periferin, körde omkull två ggr. på Kemora för två veckor sedan, hade det hänt på landsvägen i den hastigheten så hade jag troligtvis inte suttit och skrivt detta här och nu...

låter som en bra idee, för he bli som dyrt o gör som ont :fyllisar
 

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
spaceman skrev:
Ingon:
Janne sa att du hade bangat pga lite väta, men det var fel då, eller så fattade jag fel.

Jag trodde ni skulle banga eftersom det såg ut att bli regn därför åkte jag iväg tidigare och stod i skydd för regnet på Hedenbasen,,,,,Men imorgon då jäklar,,,,
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Blir det nå åka av ikväll? vädret ser lovande ut nu :tummenupp
 

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Sålt den....
Hej Hej!

Jag har precis flyttat hit från Strängnäs (Södermaland) och ville bara säga hej till er Lulebor här på SH.

Har tyvärr inte tagit med moppen hit upp, men om det nån som vill ha en tjej bakpå så är jag inte sen att haka på :tungan
Abstinensen är stor just nu när det är så fint väder....

//mie
 

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Sålt den....
Banditmannen skrev:
Å varför fick inte den stackarn följa med, då? Det är ju flera månader kvar på säsongen. :)

Hej, förresten!

Hej på dig!!
Fick inte plats på flyget... :(
eller om man vänder på det så fick inte packningen inte plats på hojen... åker ju ingen Gold Wing.. hehe!!
//mie
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Mie skrev:
Hej på dig!!
Fick inte plats på flyget... :(
eller om man vänder på det så fick inte packningen inte plats på hojen... åker ju ingen Gold Wing.. hehe!!
//mie

Ingenting som inte en liten snorbillig flygresa och dito MC-resa kan lösa...
:tummenupp

Hej förresten :)
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Efter att ha varit där i söndags så upptäckte jag att dom återigen stängt av basen, grindarna är låsta så vi är inte välkomna något mer.

Nu går det ju att ta sej in i vilket fall, förbi grindar och annat men det är som sagt inte längre tillåtet vilket åtminstone teoretiskt är straffbart.
Jag har hört från olika håll att anledningen till att det varit öppet i sommar har berott på att Luleå Fallskärmsklubb inte längre nyttjar basen och då finns det inga säkerhetsskäl till att stänga heller. Vissa krafter inom bland annat försvaret (FortF som äger basen) har på försök låtit den vara öppen för att vi och bilåkarna m fl skall få gasa av sej på ett åtminstone halvlegalt sätt. Detta försök har då omintetgjorts på grund av att vissa hojåkare som nyttjat basen varit tvugna att gasa av sej ytterligare genom att passera Hedenbyn och Degerbäcken med framhjulet i luften och 200 knutar på mätaren. Detta har då fått omkringboende (som inte har haft något emot att vi varit på själva basen) att klaga och FortF har då stängt igen...TACK för det... :huvet :kocko

Som svar på din fråga Pontiac, Hedenbasen ligger strax nordväst om Boden ett par mil från byn Heden vid Degerbäcken...


Jag är oskyldig.

Kanske jag skulle meka bort packväskorna från Trajjan och se om jag lyckas hänga med på Onsdag.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top