Sporthoj i Luleå

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Moddis skrev:
Vad gör man inte för att få med lite mer folk på onsdags körningen :rolleyes:

Med vad ska du köra såg att du hade gixxern ute på blocket. Min R1a ska bara monteras ihop så är den färdig att köra, Total kostnad för smällen 2300:- gud välsigne alla mc skrotar och alla som skrotar R1or, Tur att det bara var småsaker som gick sönder
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
VAd hände?

2 av 5 hojar kom fram till Niemisel på hemvägen var tog dom andra vägen?

Vi brukar ju vanligtvis vänta in varandra i alla korsningar där vi byter väg.
Ber en bön att ingen skrota :Bugar
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Moddis skrev:
2 av 5 hojar kom fram till Niemisel på hemvägen var tog dom andra vägen?

Vi brukar ju vanligtvis vänta in varandra i alla korsningar där vi byter väg.
Ber en bön att ingen skrota :Bugar

Ingen fara på taket.

Daniel (blå TRX) tappade sin passagerarcuts. Han hade inte satt fast den ordentligt efter att kedjesmörjan stoppats tillbaks. Jag upptäckte (som hoj #3 i karavanen) att de stannat bakom mig, så jag vände runt för att se vad som hänt.

Vi krypkörde mer eller mindre hela vägen tillbaks till gruskorsningen där vi vände, men någon cuts stod inte att finna. Det är klart, hoppar den av i 150+ så kan den säkert studsa en bit in i skogen.

Först ~40-45 minuter senare dök de tre eftersläntande hojarna upp i Niemisel, en cuts fattigare.
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
gibbles skrev:
Ingen fara på taket.

Daniel (blå TRX) tappade sin passagerarcuts. Han hade inte satt fast den ordentligt efter att kedjesmörjan stoppats tillbaks. Jag upptäckte (som hoj #3 i karavanen) att de stannat bakom mig, så jag vände runt för att se vad som hänt.

Vi krypkörde mer eller mindre hela vägen tillbaks till gruskorsningen där vi vände, men någon cuts stod inte att finna. Det är klart, hoppar den av i 150+ så kan den säkert studsa en bit in i skogen.

Först ~40-45 minuter senare dök de tre eftersläntande hojarna upp i Niemisel, en cuts fattigare.


Skönt att höra! men synd på cutsen.
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
gibbles skrev:
Ingen fara på taket.

Daniel (blå TRX) tappade sin passagerarcuts. Han hade inte satt fast den ordentligt efter att kedjesmörjan stoppats tillbaks. Jag upptäckte (som hoj #3 i karavanen) att de stannat bakom mig, så jag vände runt för att se vad som hänt.

Vi krypkörde mer eller mindre hela vägen tillbaks till gruskorsningen där vi vände, men någon cuts stod inte att finna. Det är klart, hoppar den av i 150+ så kan den säkert studsa en bit in i skogen.

Först ~40-45 minuter senare dök de tre eftersläntande hojarna upp i Niemisel, en cuts fattigare.


Har en gång tappat Passagerar sitsen från min gamla R6a. Det var ängar på båda sidor vägen och jag kände när den slog mig i ryggen, troligen innan den for iväg på sin flygtur. Sekunden efter kände jag att den var borta.

Jag hittade den aldrig fast jag och några till gick och synade varje grässtrå. Inte läge att köpa trisslott den dagen. :huvet

I en annan historia tappade jag race tanklocket i nära 200 på en bana men det hittade jag. Köpa Trisslott :Bugar
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zvugge skrev:
Har en gång tappat Passagerar sitsen från min gamla R6a. Det var ängar på båda sidor vägen och jag kände när den slog mig i ryggen, troligen innan den for iväg på sin flygtur. Sekunden efter kände jag att den var borta.

Jag hittade den aldrig fast jag och några till gick och synade varje grässtrå. Inte läge att köpa trisslott den dagen. :huvet

I en annan historia tappade jag race tanklocket i nära 200 på en bana men det hittade jag. Köpa Trisslott :Bugar

Min cuts från R1:an flög av på Bergnäsbron, jag hittade den alldeles bredvid staketet...den kunde lika gärna ha farit ner i vattnet:3freak

Är detta ett vanligt Yamahaproblem tro? :hihi
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Min cuts från R1:an flög av på Bergnäsbron, jag hittade den alldeles bredvid staketet...den kunde lika gärna ha farit ner i vattnet:3freak

Är detta ett vanligt Yamahaproblem tro? :hihi

För mycket effekt? :hihi

För på föraren är det ju aldrig nå fel. :rolleyes:
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
de där riskokarna sprider delar omkring sig som konfetti :hihi
 

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
F-n, hade Saida levt hade det ju varit ett utsökt tillfälle att ringa henne och höra vart cutsen ligger :hihi
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Niklasinorr skrev:
Dom läcker iallafall ingen olja... :rolleyes: :)

Jodå, om man slarvar när man bygger om saker,
det lilla oljedroppet är helt mitt fel för jag slarvade
lite med tätningen när jag bytte sump. Ska åtgärdas
efter säsongen, orkar inte tappa ur all olja nu.
 

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
Piteå på onsdag?

Kära läsare av "Sporthoj i Luleå". Ska vi dra till Pite nu på onsdag?? Har ju smygläst lite inne på Skelleftebornas tråd o dom verkar vara på väg dit. Vore väl skoj att rulla dit som en överraskning o språka sig lite med västerbottningarna? :krama Eller vad säger ni ,gott folk? :) Säg ja.. :nicka
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
V-Moto skrev:
Kära läsare av "Sporthoj i Luleå". Ska vi dra till Pite nu på onsdag?? Har ju smygläst lite inne på Skelleftebornas tråd o dom verkar vara på väg dit. Vore väl skoj att rulla dit som en överraskning o språka sig lite med västerbottningarna? :krama Eller vad säger ni ,gott folk? :) Säg ja.. :nicka

Klart ni ska kika in. Sikta på kyrkparkeringen (Sundsgatan) kring 1930 :tummenupp
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
V-Moto skrev:
Kära läsare av "Sporthoj i Luleå". Ska vi dra till Pite nu på onsdag?? Har ju smygläst lite inne på Skelleftebornas tråd o dom verkar vara på väg dit. Vore väl skoj att rulla dit som en överraskning o språka sig lite med västerbottningarna? :krama Eller vad säger ni ,gott folk? :) Säg ja.. :nicka

Yes! :tummenupp Jag är då med på de... Vilken tid rullar tåget? Jag antar att de utgår från MAX perongen! :D Så hinner jag iaf med en sväng i år.. Har ju varit upptagen dom flesta onsdagarna i år.. som synd är! :( Men denna onsdag passar utmärkt för mig iaf....
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
V-Moto skrev:
Kära läsare av "Sporthoj i Luleå". Ska vi dra till Pite nu på onsdag?? Har ju smygläst lite inne på Skelleftebornas tråd o dom verkar vara på väg dit. Vore väl skoj att rulla dit som en överraskning o språka sig lite med västerbottningarna? :krama Eller vad säger ni ,gott folk? :) Säg ja.. :nicka



Jag är med! bör vi möta upp lite tidigare? eller vi gasar bara lite extra så hinner vi :yoparty
 

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1000RR
Om ni drar från Max vid 19,00 så passerar ni väl Antnäs vid 19,04 :rolleyes: så hänger jag på där :tummenupp
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Mörkt visir är mörkt på kvällen kom ihåg de!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top