Sporthoj i Luleå

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
bemari skrev:
Jajust ja....
Glömde ju att det är med Yamaha precis som med Urin...Anal..Ähhh...Ural hette visst hojjarna, man behöver en extra hoj i reserv... :tungan

Kommer från en som tog sig 400meter på premiärturen :tungan

Eller som man säger
Det är ALDRIG fel på materialet utan det är föraren det sitter i :7peta
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:
Kommer från en som tog sig 400meter på premiärturen :tungan

Eller som man säger
Det är ALDRIG fel på materialet utan det är föraren det sitter i :7peta

Du vet....det vara bara en liiiiiten service som behövs och det kan i detta läge inte man lasta hojen för, det är en kombination mellan föraren idag och föraren igår som inte fyllt glykol.
Perkele, skall se om jag inte får min "pinne" ikväll som jag kan "peta in i brasan" så att jag får lite "värme i spisen" :D

Om inte annat kan vi ju alla träffas till helgen och mecka tillsammns med lite kalja medans vi sjunger "- Tuli, tuli tikku, pi..i meni v..ttun, pienen sangen rejässä, sinä se polti rauhan pippu että savvu tuli perserejästä :hihi
 
Last edited:

daggen

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Norr
Hoj
R6
mycke snack här tycker jag :gnissla
ingen som kör? :va

jag o spaceman har varit ute idag på en härlig 5 mil lång tur!
hunnit med över 20 mil hittils i år iaf. men inte är det många sportisar man ser ute. det är ju förfan högsommar nu :tummenupp

Niklasinorr, köra lite här nån dag? vill ju se dessa ärrsexor det talas om :banana
 

Gaff

Skaffat både motor och chassi
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6 636
bemari skrev:
Jajust ja....
Glömde ju att det är med Yamaha precis som med Urin...Anal..Ähhh...Ural hette visst hojjarna, man behöver en extra hoj i reserv... :tungan

Nå Zvugge inte ska den säljas än på ett tag.
Lasse du har med ditt tidigare lik visat vikten av att ha en reservhojj, vi lär av andras mis... ehhr erfarenheter :Bugar
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
daggen skrev:
mycke snack här tycker jag :gnissla
ingen som kör? :va

jag o spaceman har varit ute idag på en härlig 5 mil lång tur!
hunnit med över 20 mil hittils i år iaf. men inte är det många sportisar man ser ute. det är ju förfan högsommar nu :tummenupp

Niklasinorr, köra lite här nån dag? vill ju se dessa ärrsexor det talas om :banana

Med tanke på dom enorma sträckorna som dessa Ärrsexor framförs så är det väl inte så troligt att man får se dom i trafik;-)

Men jag är med på lite åka, CBR är startklar nu är det bara några extra timmar per dygn som jag behöver... :3freak

Men du Daggen, du måste ju börja planera för Virtasalmi, jag blir besviken om du inte hänger på...
:mad:
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
daggen skrev:
mycke snack här tycker jag :gnissla
ingen som kör? :va

Tala för dig själv, körde till jobbet idag, har själv knappt tid att köra efter jobbet då jag har ett hus som inte bygger sig själv...
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Lasse du har med ditt tidigare lik visat vikten av att ha en reservhojj, vi lär av andras mis... ehhr erfarenheter :Bugar[/QUOTE]

Så du menar att jag hade behövt en reserdelshoj för ett batteri, en soppaslang och en kopplingspinne på tre års hård bankörning :tungan
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
bemari skrev:
Så du menar att jag hade behövt en reserdelshoj för ett batteri, en soppaslang och en kopplingspinne på tre års hård bankörning :tungan

Var det inte någon som justerade en kawwa med en stor hammare på Virtasalmi förra säsongen och missade nästan alla torrkörning som var. Vet någon vem det var :7peta
 
Last edited:

daggen

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Norr
Hoj
R6
bemari skrev:
daggen skrev:
mycke snack här tycker jag :gnissla
ingen som kör? :va

Tala för dig själv, körde till jobbet idag, har själv knappt tid att köra efter jobbet då jag har ett hus som inte bygger sig själv...


Bara en liten pik med en gnutta ironi involverad. Ingen anledning att lägga i överväxeln... Alla har sina anledningar :pannkyss
 

daggen

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Norr
Hoj
R6
Niklasinorr skrev:
Men du Daggen, du måste ju börja planera för Virtasalmi, jag blir besviken om du inte hänger på...
:mad:

Om allt bara går att lösa praktiskt är det självklart att jag är med. Vilka datum handlar det om?

Slår dig en signal vid tillfälle så kanske vi kan ta en tur och hinna med lite snack också...
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:
Var det inte någon som justerade en kawwa med en stor hammare på Virtasalmi förra säsongen och missade nästan alla torrkörning som var. Vet någon vem det var :7peta

Det måste varit samma kille som stod med bågfilen i hand och sågade på Kemora :tungan
Han missade ju inte speciellt mycket torrkörning då det ju mest var dyngblött i fyra dagar.
Men fasen va han körde när han väl kom ut på banan :hihi
 
Last edited:

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
daggen skrev:
Bara en liten pik med en gnutta ironi involverad. Ingen anledning att lägga i överväxeln... Alla har sina anledningar :pannkyss

Jag förstod det, ibland blir text "hårdare" än man tänkt sig, missade att lägga dit en... :(
Sådärja...!
Vi syns på vägen...
Har du lite att göra så är du välkommen med hammare och spik till G-stad :tummenupp
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
daggen skrev:
Om allt bara går att lösa praktiskt är det självklart att jag är med. Vilka datum handlar det om?

Slår dig en signal vid tillfälle så kanske vi kan ta en tur och hinna med lite snack också...

Om ni kan tänka er att släpa med en märkesfiende så hakar jag gärna på i mån av tid, Nicke! du har numret.
På söndag har dom prognoserat finväder hörde jag någon nämna.
 

daggen

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Norr
Hoj
R6
bemari skrev:
På söndag har dom prognoserat finväder hörde jag någon nämna.

Sounds like fun! Jag är på :banana

bemari, den här tråden är ju ganska fullsmetad med skämt, hojprat ossåvidare...allt detta har lett till att jag har blivit något förvirrad, är du en av de som köpt en racepreppad R6?
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
bemari skrev:
Det måste varit samma kille som stod med bågfilen i hand och sågade på Kemora :tungan
Han missade ju inte speciellt mycket torrkörning då det ju mest var dyngblött i fyra dagar.
Men fasen va han körde när han väl kom ut på banan :hihi


Det var ju för att den föraren försökt modifierat en optimal Yamaha. :fatta! Ytterligare ett förar miss på ett perfekt material. :kocko

Är det någon som vet hur det gick i Bike´s 600 testet, vilken hoj var det som var snabbast runt banan :7peta
 

Gaff

Skaffat både motor och chassi
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6 636
daggen skrev:
Sounds like fun! Jag är på :banana

bemari, den här tråden är ju ganska fullsmetad med skämt, hojprat ossåvidare...allt detta har lett till att jag har blivit något förvirrad, är du en av de som köpt en racepreppad R6?
Hej,
Kan inte låta bli att sticka in ett svar på din fråga till Bemari.
Jag och Zvugge har nyligen köpt preppade R6:eek:r. Bemari glänser i kapp med sin ZX6:a, han har dock inte det optimala materialet, dvs en preppad R6:a ;-)

Gaffilainen
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Zvugge skrev:
Det var ju för att den föraren försökt modifierat en optimal Yamaha. :fatta! Ytterligare ett förar miss på ett perfekt material. :kocko

Är det någon som vet hur det gick i Bike´s 600 testet, vilken hoj var det som var snabbast runt banan :7peta

Varvtiderna på Almeria:
YZF R6: 1.49,142
ZX-6R: 1.49,353
GSX-R 600: 1.49,962
CBR 600 RR: 1.50,101

Ruskiga skillnader. Köp den som har snyggast färg Zvugge;)
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
daggen skrev:
Sounds like fun! Jag är på :banana

bemari, den här tråden är ju ganska fullsmetad med skämt, hojprat ossåvidare...allt detta har lett till att jag har blivit något förvirrad, är du en av de som köpt en racepreppad R6?

Nja. inte riktigt, det är nog Zvugge eller Gaff som du tänker på.
Jag snubblade själv över min drömhoj i höstas, och slog till, det blev en en 636:a som jag fick njuta av första gången på riktigt igår till jobbet.
Har haft en gammal ZX6R-98 som var ful som stryk men gick som ett spjut (på bana)
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top