Sporthoj Luleå

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Skit i det, det blev så bra så:) Gissa om körsuget är svårt akut, när bara linkpipen kommit kommer det att bli åka av. Seriöst. Nästa helg hoppas vi på vackert väder:)

Mmmm, det skall stå något annat och jag kanske till och med åtgärdar det såsmåningom... om jag ids... :)

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Startar: 2011-09-18 10:00
Slutar: 2011-09-18 14:00

Införd av: SMC Norrbotten
Typ av händelse: Träffar (club)

Septemberrundan

Septemberrundan går fyrkanten runt med start i Boden.

Starttider:

Järnvägsstationen Boden kl. 10.00

Järnvägsstationen Luleå kl. 11.00

Noliaparkeringen Piteå kl. 12.00

Busstationen Älvsbyn kl. 13.00

Rundan avslutas vid Retro Café i Boden. Där finns förtäring för de som är hungriga och de som bara är sugen på något gott att inhandla. Vid regn ställs det in, meddelande kommer i mcfyrkantens gästbok senast kl. 09.00 samma dag.

Tänk nu på hur man uppträder i kortegekörning och håll avståndet till framförvarande.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Startar: 2011-09-18 10:00
Slutar: 2011-09-18 14:00

Införd av: SMC Norrbotten
Typ av händelse: Träffar (club)

Septemberrundan

Septemberrundan går fyrkanten runt med start i Boden.

Starttider:

Järnvägsstationen Boden kl. 10.00

Järnvägsstationen Luleå kl. 11.00

Noliaparkeringen Piteå kl. 12.00

Busstationen Älvsbyn kl. 13.00

Rundan avslutas vid Retro Café i Boden. Där finns förtäring för de som är hungriga och de som bara är sugen på något gott att inhandla. Vid regn ställs det in, meddelande kommer i mcfyrkantens gästbok senast kl. 09.00 samma dag.

Tänk nu på hur man uppträder i kortegekörning och håll avståndet till framförvarande.

Ah, bra. Jag trodde att det var idag :)

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
I morgon är det samling på Shell i Jävre kl 10.30 för den alternativa septenberrundan. Det blir många roliga, kurviga vägar med inhemsk guide, förmodligen ett besök på Fällforsbasen plus lite andra sevärdheter. Ni är alla välkomna!:) Jag åker från Luleå vid 09.30 ca... tankar på Statoil inne i stan så är ni där vid den tiden så kan vi åka ner tillsammans...:tummenupp

Norrland

stubbflygare
Gick med
11 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Vad lärde jag mig i sommar - jo även om man "bara" ska till Kvantum så är skyddskläder bra att bära helst då knäskydd - slutsats.... 3 månader senare då såret i knäet äntligen läkt! :huvet

Men men ny sommar nästa år - då jävlar gubbar......

Grymt bra med skydd :tummenupp

Då kan man iaf flina lite efter kraschen :D

Hojen klarade sig bra?

Norrland

stubbflygare
Gick med
11 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Jodå, efter olyckan när jag sprungit fram o rest upp hojen sett att det bara var småskador, konstaterade jag lite ironiskt ett stort hål i knäet :D

man lever o lär - hur går det själv med rehab?

Usch det lät inte skönt :gnissla

Sakta men säkert blir man bättre, känns grymt mycket bättre när man har fått börja träna lite så det känns att man gör något bra :banana

Men det är tur att vintern är lång för jag har inte kunnat skruva något i hojen än.

Henkew

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
Tenere 660 2011
BANDAGAR!
Är sugen på att köra bana. Var kör man när man bor här uppe?. Finns det några kurser (bandagar) som går under sommaren?
Tacksam för svar.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
BANDAGAR!
Är sugen på att köra bana. Var kör man när man bor här uppe?. Finns det några kurser (bandagar) som går under sommaren?
Tacksam för svar.

Enklast att du hänger med oss till Kemora v.21, slutet på maj. Sen är det SMC kurs i mitten på Juli på Kemora och SMC-kurs i mitten på augusti på Mittsverigebanan. Sen har vi ju egna "banor" där vi åker till Fällfors och gasar. Finns mycket att göra här:)

Henkew

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
Tenere 660 2011
Ok, det verkar roligt. vilka dagar gäller det v.21? Är det också en SMC kurs?

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Ok, det verkar roligt. vilka dagar gäller det v.21? Är det också en SMC kurs?

Mån-torsdag, inklusive boende i en jättefin stugby, bara bikers! :) Nej, ingen SMC-kurs, dock är det en del SMC-instruktörer som är med och kör...:)

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6
Håll ögonen öppna i detta forum, jag kommer ut med anmälningslista så fort jag får klart med årets priser för bana och boende

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tror jag hakar med på den privata körningen i år. Ligger bättre tidsmässigt för mig. :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Tycker jag är en bra idé:)

Tror jag också. SMC var kanon utan tvekan men man får definitivt mer tid på banan när vi hyr den privat. Går ju ändå att öva på grejjer om man känner för det. Sen tycker jag bara känslan av att alla kör i rätt riktning och att man har gott om asfalt räcker långt. Jag behöver inte kunna bli MotoGP förare. :)

Sen har jag väl inte tänkt prova några gränser som det blev i somras. :död

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Tror jag också. SMC var kanon utan tvekan men man får definitivt mer tid på banan när vi hyr den privat. Går ju ändå att öva på grejjer om man känner för det. Sen tycker jag bara känslan av att alla kör i rätt riktning och att man har gott om asfalt räcker långt. Jag behöver inte kunna bli MotoGP förare. :)

Sen har jag väl inte tänkt prova några gränser som det blev i somras. :död

Att testa gränser är bra ur utvecklingssynvinkeln men det är ju bra att undvika att testa dem för mycket... :)

SMC:s kurser är och förblir det absolut bästa sättet att lära sig att köra hoj, det står jag för och det kommer jag nog alltid att tycka så länge kurserna ser ut som de gör. Det är väldigt svårt att bli riktigt duktig på att köra hoj på egen hand om man inte kör oerhört mycket och lär sig att analysera det man gör. För att kunna lära sig att analysera det man gör så krävs det verktyg och dessa får man på SMC:s, och CSS kurser.
Det bästa är ju att varva kurserna med egen träning, då når man det bästa resultatet.

Jag har kört SMC:s kurser sedan 2005, ca 90 st, både som instruktör och som deltagare och min personliga utveckling har blivit betydligt brantare uppåt jämfört med de 11 år innan där jag bara kört egna bandagar. Har man möjlighet så ska man försöka köra både med och utan SMC... :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Att testa gränser är bra ur utvecklingssynvinkeln men det är ju bra att undvika att testa dem för mycket... :)

SMC:s kurser är och förblir det absolut bästa sättet att lära sig att köra hoj, det står jag för och det kommer jag nog alltid att tycka så länge kurserna ser ut som de gör. Det är väldigt svårt att bli riktigt duktig på att köra hoj på egen hand om man inte kör oerhört mycket och lär sig att analysera det man gör. För att kunna lära sig att analysera det man gör så krävs det verktyg och dessa får man på SMC:s, och CSS kurser.
Det bästa är ju att varva kurserna med egen träning, då når man det bästa resultatet.

Jag har kört SMC:s kurser sedan 2005, ca 90 st, både som instruktör och som deltagare och min personliga utveckling har blivit betydligt brantare uppåt jämfört med de 11 år innan där jag bara kört egna bandagar. Har man möjlighet så ska man försöka köra både med och utan SMC... :)

Precis. :)

Tror också att SMC är det absolut bästa eftersom all vikt läggs på att aktivt tänka på vad man gör, hur man gör och varför man gör det och sen analysera. Nu i sommar ligger dock SMC mitt i smeten och jag hade tänkt försöka jobba / göra bort praktik för skolan då, så det passar bättre att köra direkt i slutet av Maj för mig. Sen känns det nog inte lika dåligt om det skulle bli något strul med hojen där då många i gruppen som man känner har dedikerade banhojar som eventuellt skulle gå att låna när den andra vilar mellan passen. Var ju svårt med det på SMC i somras när hjullagret bak pajjade på min. Det var nog en av dom längsta och tråkigaste dagarna i mitt liv.

Ska försöka ta mig ner till Gotland Ring för körning också hade jag tänkt. Verkar vara en jäkligt trevlig bana. :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0