Sporthoj Piteå

maximumspeed

Medlem
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Ingen för tillfället
jag väntade på er i skellefteå ett par minuter men ni kom ej så då gasade jag själv hemåt.... jag for minst fem min efter Xyron och å svängde in mot havsbadet prick 22:00 å jag såg ingen Xyron så han borde ivarje fall hunnit till stan till 22:00!!!:tuttar


Piteå skrev:
2364373 Kul sväng igår, även om hojen inte gick tillräckligt fort ( och för feg förare:tomten )

Xyron: han du till jobbet?
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
maximumspeed skrev:
2364387 jag väntade på er i skellefteå ett par minuter men ni kom ej så då gasade jag själv hemåt.... jag for minst fem min efter Xyron och å svängde in mot havsbadet prick 22:00 å jag såg ingen Xyron så han borde ivarje fall hunnit till stan till 22:00!!!:tuttar


Vi stannade på macken och drack kaffe,,
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Piteå skrev:
2364373 Kul sväng igår, även om hojen inte gick tillräckligt fort ( och för feg förare:tomten )

Xyron: han du till jobbet?

Nästan 22.05 var jag innanför dörrarna på jobbet

Det gick aldrig över 110! :rolleyes:
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag har tänkt att åka på SMCs kurs, skulle vara kul om vi blev ett par st...

Om någon känner för att ta en sväng imorgon(fredag) eller under helgen kan ni höra av er
Mobil: 070-263 87 90
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jag är ocskå sugen på smc:s kurs,, men jag får se.

Men en sväng ikväll är jag ocskå sugen på.

JohanH skrev:
2366228 Hej på er alla, nu e jag less på att åka runt själv på hojen så jag hänger gärna med på ngn körning, vet inte om hojjen eller jag pallar med tempot
men vi kan ju försöka, om man e välkommen!

är det ngn som har tänkt att åka på SMC:s banåkningskurs på skellefteås gokartbana den 19/8?

länk. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2363045
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2363045


Tror nog du pallar för tempot, åtminstone när jag är med och kör, för jag kör inte så fort
 
Last edited:

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Jag är med på en sväng ikväll, helst mellan 18-20. har ni ngn bra sträcka som ni brukar köra? vi kan ju träffas ngnstans runt 18-tiden.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jag kan nog vara med på en sväng ikväll , vi stämmer av lite senare för att se om vi får ihop lite folk som vill köra.
 

Fenris

Back on a bike!
Gick med
21 Mar 2005
Ort
Piteå
Hoj
Ducati 916
Vart kör alla hojåkare mest i piteå i dag då?... vet bara att vi brukade nöta gamla havsbadsvägen, älvvägen och wheela på haraholms-rakan då jag var som mest aktiv själv... :)
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
skruvar man upp tempot på vägen mellan Norrfjärden och Holmträsk så är den bitvis ganska kurvig och rolig, gamla havsbadsvägen e alltid kul.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Gammla havsbadsvägen fungerar alltid, annars älvvägen till böle och smita in på långnäs. Går att wheela fint på returrakan där, och blåser inget för alla träden :tummenupp
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
älvvägen den är skojig,,, även havsbadsvägen ,, långnäs har jag aldrig kört på.

nån som vill ut och köra idag? och nån som isåfall har tips på var man ska köra?

JohanH skrev:
2368143 skruvar man upp tempot på vägen mellan Norrfjärden och Holmträsk så är den bitvis ganska kurvig och rolig, gamla havsbadsvägen e alltid kul.


Huu ,, , har dåliga minnen av vägen mellan norrfjärden och holmträsk.. ,, det var där jag var ca 1 meter ifrån att köra över en lodjur förra sommaren ,, i 160 ,, men det är en kul väg,, ,
 
Last edited:

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
jag e med att köra en sväng.
Ett förslag på en tur kan vara: stan-älvvägen-svänga av och köra genom böle-ut på älvsbyvägen mot arnemark och där svänga av mot holmträsk köra till norrfjärden och därifrån bränna E4an till stan igen eller ngt. vad sägs?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Piteå skrev:
2368467 älvvägen den är skojig,,, även havsbadsvägen ,, långnäs har jag aldrig kört på.

nån som vill ut och köra idag? och nån som isåfall har tips på var man ska köra?




Huu ,, , har dåliga minnen av vägen mellan norrfjärden och holmträsk.. ,, det var där jag var ca 1 meter ifrån att köra över en lodjur förra sommaren ,, i 160 ,, men det är en kul väg,, ,

Jag är sugen på en sväng, hade dock tänkt att fara och tvätta av hojjen nu en snabbis. Men ska vi köra typ NU/SNART eller ikväll?

JohanH skrev:
2368518 jag e med att köra en sväng.
Ett förslag på en tur kan vara: stan-älvvägen-svänga av och köra genom böle-ut på älvsbyvägen mot arnemark och där svänga av mot holmträsk köra till norrfjärden och därifrån bränna E4an till stan igen eller ngt. vad sägs?

Det låter som ett bra alternativ, kanske vika in en snabbis på långnäs om vi vill också. Men är du sugen på en sväng NU/SNART eller lite senare?

För mig spelar det ingen större roll, tjejen slutar jobba 18.00 så efter det blir det middag. Men sen funkar det att köra igen..
 
Last edited:

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
För mig passar det efter du och tjejen ätit middag,, jag hade tänkt äta middag nu , och sen ta igen mig en liten stund, men sen åker jag gärna.

när passar det för övriga?

jag viker gärna in en sväng på långnäs ocskå om det går.
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
kan köra snart, om 30min typ. är det ngn mer som hänger med då?
träffas vart?

kan även köra senare, ska käka nu!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Piteå skrev:
2368549 För mig passar det efter du och tjejen ätit middag,, jag hade tänkt äta middag nu , och sen ta igen mig en liten stund, men sen åker jag gärna.

när passar det för övriga?

jag viker gärna in en sväng på långnäs ocskå om det går.

Senarelägg middagen istället och haka på nu :)

Edit: Jag kan nog vara sugen på en sväng senare typ en kvällstur och sedan fara och käka lite glass eller så också.
JohanH skrev:
2368554 kan köra snart, om 30min typ. är det ngn mer som hänger med då?
träffas vart?

Jag är sugen på en sväng, ska vi säga JET klockan 16.45?
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ses där!

Edit: Fasen nu måste man ju snabbtvätta hojjen :D
 
Nyheter
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Top