Sporthoj Piteå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
BKK i Skellefteå och Lycksele

Broms- och kurvkurs i Skellefteå och Lycksele.

Lördagen den 1/9 hålls grundkurs i broms- och kurvteknik på gokart-banan i Skellefteå.

Söndagen 2/9 hålls grundkurs i broms- och kurvteknik på gokart-banan i Lycksele.

Efter förra årets succé med BKK-kursen så kan vi nu erbjuda er en ny dag på Lycksele och Skellefteås gokartbanor med utbildning i broms- och kurvteknik. Kursen leds av erfarna sporthojsinstruktörer från SMC.

Incheckning till utbildningen från 09.00 på gokartbanan. Utbildningen startar klockan 10.00 Priset är 200 kr för SMC-medlem och 300 kr för icke medlem. Medtag medlemskort. Kontant betalning på plats.

Anmälan sker via mail till smcvasterbotten@hotmail.com. Ange namn, medlemsnummer, telefon, mail samt antal personer som skall delta.

Fika, dryck och hamburgare finns till försäljning för den hungriga.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Skit ocskå ,, jag är inte hemma den helgen.

200 kr är ju inga pengar, och skellefteå är ju nära..:huvet
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
3109156 Skit ocskå ,, jag är inte hemma den helgen.

200 kr är ju inga pengar, och skellefteå är ju nära..:huvet
Jag varnar dig, gå inte på den kursen för då kommer du inte vilja göra annat än att köra bana!
Titta bara på hur det blev för mig... (jag började med den kursen med r6an förra året...)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag varnar dig, gå inte på den kursen för då kommer du inte vilja göra annat än att köra bana!
Titta bara på hur det blev för mig... (jag började med den kursen med r6an förra året...)

Ja, du tillhör verkligen precis rätt klientel för att luras in på den "breda vägen"...:)
Min nuvarande hoj har gått 40 mil på gatan och 560 mil på bana...vad skall man köra på gatan för egentligen?:tungan
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
3109264 Ja, du tillhör verkligen precis rätt klientel för att luras in på den "breda vägen"...:)
Min nuvarande hoj har gått 40 mil på gatan och 560 mil på bana...vad skall man köra på gatan för egentligen?:tungan
Jag vet inte riktigt.. förra året körde jag 800mil gata och 2mil bana.
I år har jag kört 250mil gata och 300mil+ bana (och då är det 5 bandagar kvar i år). Efter man börjat köra bana så blir man överförsiktig på gata och tänker på farorna hela tiden så det blir inte kul att köra alls. Iofs är det nog bara bra, men det är så jeffla långt till alla banor..
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag vet inte riktigt.. förra året körde jag 800mil gata och 2mil bana.
I år har jag kört 250mil gata och 300mil+ bana (och då är det 5 bandagar kvar i år). Efter man börjat köra bana så blir man överförsiktig på gata och tänker på farorna hela tiden så det blir inte kul att köra alls. Iofs är det nog bara bra, men det är så jeffla långt till alla banor..

Problemet för mej, förutom att det känns farligt, är bristen på kickar. På bana får man en kick i varje sväng, på gata får man köra 200+ i svängarna för att få samma känsla. Och då är det för farligt så då kan man inte njuta iallafall...suck! Om man inte har provat bankörning så har man heller aldrig kört hoj, bara åkt...:)
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Man kan ju iofs kombinera bana med "gata" genom att åka på "Ringen". Det är väl den absolut härligaste allmänna väg man kan åka på men ändå inte vara rädd för iaf mötande trafik. Dock kvarstår ju avsaknaden av avåkningszoner (mycket "av" där :p) så det går ju inte ladda på samma sätt som en renodlad racingbana men det är bättre än vilken kurvig väg som helst :)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
3110937 Man kan ju iofs kombinera bana med "gata" genom att åka på "Ringen". Det är väl den absolut härligaste allmänna väg man kan åka på men ändå inte vara rädd för iaf mötande trafik. Dock kvarstår ju avsaknaden av avåkningszoner (mycket "av" där :p) så det går ju inte ladda på samma sätt som en renodlad racingbana men det är bättre än vilken kurvig väg som helst :)
Problemet är att det är en bit att åka..
Jag tycker det är långt till härnösand när man far på bandagar men för att man ska fara ner till tyskland och köra så ska det nog vara banveckor för att det ska kännas lönt att fara...
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jag varnar dig, gå inte på den kursen för då kommer du inte vilja göra annat än att köra bana!
Titta bara på hur det blev för mig... (jag började med den kursen med r6an förra året...)

Redan nu vill jag köra bana,, och jag vill gå den kursen , men den är på fel helg, jag har inte möjlighet att gå den då :(
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vilka ska på hojfesten i skellefteå den 1/9 ?
Hade planerat att fara dit iaf :tummenupp
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Vilka ska på hojfesten i skellefteå den 1/9 ?
Hade planerat att fara dit iaf :tummenupp

Är då ledig, vi får se hur jag gör. Undras om jag tar mig till skellefte på en tank? :crash
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Det är lugnt, går att tanka efter vägen :tummenupp
Sen vill jag åka med, har inte löst skjuts dit än :D

Har dom e85 i jävre? Nä men nog tar jag mig till skellefte. Tror jag. Får väl tillämpa lite ecodriving :D

Om jag far så kan du absolut åka, np.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
BARA 5 DAGAR KVAR TILL FEST!!!!!!

Börjar vilja veta hur många som behöver sovplats så skicka gärna pm.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Ska kolla upp det. F.ö. så har det snurrat en polishelikopter i stan rätt flitigt igår så pass opp.

Sen att det regnar när man ska på Pite dragway är ju förjävligt, men mer eller mindre tradition...
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Sen att det regnar när man ska på Pite dragway är ju förjävligt, men mer eller mindre tradition...

MMMmmmm! samma här! polaren var uppe till kl 6 i morse ungefär för att få bilen att gå bra å så regnar det :huvet

Hoppas det slutar så man får se lite fina tider!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag kommer mest troligen få skjuts hem till piteå mitt i natten. Så det finns plats för 3st :tummenupp.

Kommer dessutom ha släp bakom på vägen hem för att ta hem min hoj.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Jag kommer mest troligen få skjuts hem till piteå mitt i natten. Så det finns plats för 3st :tummenupp.

Kommer dessutom ha släp bakom på vägen hem för att ta hem min hoj.

Rymmer släpet en hoj till? Isf är jag sugen på en plats :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top