Sporthoj Piteå

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
De skulle köra en sväng i skellefteå, de brukar sammlas runt 18.00 tiden.
Annars kan man alltid fara en kortare sväng bara runt stan, tid spelar ingen roll för mig då man har semester :tummenupp

blir vi i stan så e jag på en sväng.
säg tid och plats.
blir de fler mån tro?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
3083256 blir vi i stan så e jag på en sväng.
säg tid och plats.
blir de fler mån tro?
Ringde och pratade med jonte och han var och körde med åke och nån fler, fast de var i arvidsjaur nu! Så tror att det bara blir vi, måste fara och hämta bågen i lillpite men ska vi säga runt 18.30 tiden på JET?
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
Ringde och pratade med jonte och han var och körde med åke och nån fler, fast de var i arvidsjaur nu! Så tror att det bara blir vi, måste fara och hämta bågen i lillpite men ska vi säga runt 18.30 tiden på JET?
jet blir fint de. får vi väl fundera på vart vi ska åka sen då.
du kanske har nå fina vägar ni brukar åka
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Vi är ett gäng från skellefteå som tänkte våldgästa piteå ikväll, och
vi hoppas kanske få lite uppslutning från er med?
Sticker från skellefteå vid 17.30.
Mattias 0703719595. ring.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
På lördagmorgon 9-12 kommer vi träna supermot i Piteå (Haraholmen, på gokartbanan ute vid motocross/rallycrossen). Jag kommer ta med mig två egna hojjar så det kommer finnas möjlighet att provköra om man är sugen på det här me motard och bankörning eller sugen på Aprilia SXV. Är grinden stängd så har vi antagligen kört förbi på sidan om, inte alltid det låses upp. Regnar det kan vi utebliva...

Jag vill också göra er uppmärksamma på den här tråden för supermoto/offroad-folk:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=163398
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
3095208 Va fan ska du göra i härnösand?
kör du hoj ner??
Är och kör på mittsverigebanan som ligger i härnösand.
Vi kör bil och släp ner, har t.o.m med mig tjej och hund!


Då var man här på banan igen, gick rätt stabilt under första delen av dagen men inte speciellt fort. Körde runt 1.01.xx tider. Mot eftermiddagen började jag ladda på och tiderna kröp ner under minuten, på det näst sista passet drog jag på riktigt bra och lyckades sänka personbästa till 59,4.
Så då var jag nöjd och hade börjat packa, men då kom johan och tyckte att jag skulle agera föråkare. Och det skulle man ju självklart aldrig ha gjort...

Åkte före och visade lite spår, började gå fortare och fortare för johan. (såhär långt allting bra). Tills Peter Ilar och Staffan dammar förbi och jagar sina 57,xx tider, de låg på låga 58.xx tider när de körde om oss. Självklart växer hornen ut och jag bestämmer mig för att haka på.(vilket jag inte skulle gjort då jag hade alldeles för dåligt bakdäck för att köra så fort) Jag hakade på ett och 1/4 dels varv tills jag landade ute i sandfållan vid e4a böjjen pga ett fett bakhjulsläpp. Gick uppskattningsvis runt 160km/h när jag körde ut i sanden, klarade mig på hjulen ca 10-15m i sanden sen tog det tvärstopp och jag flög som en vante.

Så resultatet av det hela, nytt personbästa 58,4 , ont i bröstet och trasiga kåpor. Tror jag måste börja tagga ner lite, har krashat två gånger i bra fart och klarat mig oförskämt bra bägge gångerna. Hojjen klarade sig riktigt bra den med, höger sidokåpa fick sig en smäll och förmodligen har kåpställningen blivit lite lätt sned. Ska inspekteras närmare imorrnbitti.

Nu är det dags att släcka ner här, vi höres sen allihopa!

Sov gott // Tommy
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Dagbok från Mittsverige...

Hej Tommy - imponerande tider Du lägger:tummenupp . Tur att både Du och hojen klarade sig så pass bra denna gången också! Håll bara i minnet att Du nästan är nere på samma tider som Kenneth, och han klarade ju sig inte riktigt lika bra i sin krasch i våras:näsblod . Det vore ju försmädligt att inte stöta på Dig när helst man förvirrar sig ner till Mittsverige - Du börjar ju nästan vara kvalificerad för avdrag för dubbelt boende snart:)

Vad har Ni för hund? Här hemma vandrar en ny liten Bedlingtonterrier runt till de bägge äldre goldendamernas förtret...:gnissla

Det är väl nästan läge för licenskurs till våren nu, eller? Ha det i alla fall så bra och hälsa!

/Roffe
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Lördag 1/9 2007 är det dags för storpartaj på SMCK i Skellefteå.

kl 17:00 slår vi upp portarna till klubben och när sista ölen är slut slår vi igen.
Musik i alla dess former.
Pilsner till lagoma priser.
40kr vid dörren.

Alkohol köps på plats, alltså ingen medhavd.

Gratis boende i kvartersgård ca 20min gång från klubben kan bokas genom pm till mig (ghandi) med antal personer och telefon nummer där man kan nå er, ta med sovsäck och liggunderlag. Parkering för hojar och bilar finns både på klubben och vid kvartersgården.

Har tidigare haft runt 100 besökare under kvällen och har nu tänkt knäcka det rekordet med stormsteg.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hej Tommy - imponerande tider Du lägger:tummenupp . Tur att både Du och hojen klarade sig så pass bra denna gången också! Håll bara i minnet att Du nästan är nere på samma tider som Kenneth, och han klarade ju sig inte riktigt lika bra i sin krasch i våras:näsblod . Det vore ju försmädligt att inte stöta på Dig när helst man förvirrar sig ner till Mittsverige - Du börjar ju nästan vara kvalificerad för avdrag för dubbelt boende snart:)

Vad har Ni för hund? Här hemma vandrar en ny liten Bedlingtonterrier runt till de bägge äldre goldendamernas förtret...:gnissla

Det är väl nästan läge för licenskurs till våren nu, eller? Ha det i alla fall så bra och hälsa!

/Roffe

Jo det börjar gå duktigt fort, problemet är bara att det går för fort..:gnissla
Självklart ska du med ner på mittsverige fler gånger, alltid kul med glatt folk!
Angående dubbelt boende så har jag äntligen lyckats vända tjejen till hojåkning, hon har nu bestämt att hon ska ta hojkortet i början av nästa sommar. Så vi flyttar ner till Antjärns Camping till sommaren :D

Hunden är en flatcoated retriver med en 1/4 golden retriver i sig. Mycket mysig hund på 1år.

Licenskurs ska jag gå i början av nästa sommar, tror jag ska glida runt på bandagar i ett år till innan man börjar satsa seriöst... men tiden får utvisa vad som händer.. kanske volvon byts mot en racebuss och man får börja lasta två hojjar hemmifrån *drömmer*

Jag har nu inhandlat två splitt nya bakdäck så nu ska det inte släppa igen :rolleyes:

Får kanske komma förbi med våran lilla flatt och hälsa på sen!
Ha det bra! // Tommy
 
Last edited:

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Är det fortfarande körningar onsdagar?

Samt, vilka ska ut till långnäs 25-26?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag kommer inte, har slicks och crashkåpor på.. Ids inte bygga om för att köra gata.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top