3095208 Va fan ska du göra i härnösand?
kör du hoj ner??
Är och kör på mittsverigebanan som ligger i härnösand.
Vi kör bil och släp ner, har t.o.m med mig tjej och hund!
Då var man här på banan igen, gick rätt stabilt under första delen av dagen men inte speciellt fort. Körde runt 1.01.xx tider. Mot eftermiddagen började jag ladda på och tiderna kröp ner under minuten, på det näst sista passet drog jag på riktigt bra och lyckades sänka personbästa till 59,4.
Så då var jag nöjd och hade börjat packa, men då kom johan och tyckte att jag skulle agera föråkare. Och det skulle man ju självklart aldrig ha gjort...
Åkte före och visade lite spår, började gå fortare och fortare för johan. (såhär långt allting bra). Tills Peter Ilar och Staffan dammar förbi och jagar sina 57,xx tider, de låg på låga 58.xx tider när de körde om oss. Självklart växer hornen ut och jag bestämmer mig för att haka på.(vilket jag inte skulle gjort då jag hade alldeles för dåligt bakdäck för att köra så fort) Jag hakade på ett och 1/4 dels varv tills jag landade ute i sandfållan vid e4a böjjen pga ett fett bakhjulsläpp. Gick uppskattningsvis runt 160km/h när jag körde ut i sanden, klarade mig på hjulen ca 10-15m i sanden sen tog det tvärstopp och jag flög som en vante.
Så resultatet av det hela, nytt personbästa 58,4 , ont i bröstet och trasiga kåpor. Tror jag måste börja tagga ner lite, har krashat två gånger i bra fart och klarat mig oförskämt bra bägge gångerna. Hojjen klarade sig riktigt bra den med, höger sidokåpa fick sig en smäll och förmodligen har kåpställningen blivit lite lätt sned. Ska inspekteras närmare imorrnbitti.
Nu är det dags att släcka ner här, vi höres sen allihopa!
Sov gott // Tommy