Sporthoj Piteå

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Beror på om det blir en provkörning av turborettan :D

Jodå det kan vi nog lösa!

Det är bara att prova, inga probs! :tummenupp Dock på egen risk, chansen finns att du aldrig kommer att kunna köra sugmotorhoj sen...:D

Då abbonerar jag den platsen om det nu går fint :) , är det nå mer folk från pite som ska köra ner?
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Snart fest...:fyllisar Ska bli kul med skellefte! Men det är bara och xyron som ska köra från pite?
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Lund vad har jag sagt om att ha mig som din avatar? ;)
 

Bifogat

  • ruckel.JPG
    ruckel.JPG
    3.5 KB · Visningar: 474
Last edited:

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Vi blir ev några från luleå+boden som kör dit. Oklart ännu vilken tid/dag eller hur många.

Ok, låter bra. Får väl se hur det blir på lördag då. Förresten, Lund du heter inte Håkan i förnamn?
 

_rills_

Guest
Tja, alltså jag skulle kört från boden, men kommer köra från piteå, nån som ska ner på bkk på morgonen och ska köra hoj?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Puh.. äntligen lite lugn och ro.
Sitter på arlanda nu och filosoferar tills mitt plan hemmåt ska lyfta.

Gälleråsen är helt klart den roligaste banan jag har provat i sverige!
Bra blandning av långa, doserade och snäva kurvor. Dessutom lite kuperat.


Tisdag 28e
Börjar med att resa, resa och åter att resa.
Planet gick 10.45 från luleå till sthlm. Sedan tåg från arlanda till västerås, var för övrigt första gången jag någonsin har åkt tåg! Sedan buss från tågstationen i västerås till andra sidan västerås där rolle bor.
Packade Rolles saker och väntade på Ingemar och Robin, och vad vi fick vänta.. Tillslut kom de och vi fick lasta Rolles saker i robins släp.

Fort som attan iväg då målet var att hinna med go-kart tävlingen på kvällen vid banan. Vi hade mer eller mindre ett race på väg ner till g-åsen med vissa snygga och vissa mindre snygga omkörningar :)mad: Robin...)
Självklart kom vi insladdandes precis när de startade finalen, och jag som hade tänkt satsa allt på gokartkörningen så man skulle slippa prestera på hojjen sen :D
Efter detta blev det nån öl och omflyttning av husvagnarna vi skulle bo i.Detta avsnittet kan Ingemar berätta mer om hur det gick för hans omflyttning :arsele Har aldrig bott så flott på någon bankörning i år, jag och ingemar sov i varsin dubbelsäng i husvagnen. Enda problemet var att vi inte hade någon värme i husvagnen så nu har man dragit på sig en förkylning också :näsblod

Onsdag 29e
Började på morgonen med att plugga i däckvärmarna eftersom vi gjort allt klart under kvällen på tisdagen. Tänkte att jag borde kolla lufttrycket men allt har varit så fint tidigare jag kört så tänkte inte mer på det. Gick ut på första passet och skulle försöka hitta runt, och tänkte bara på fan vad fort föråkarna kör jag hinner ju knappt med. Shit vad jobbig bana och hojjen bara svajjar hela tiden, men det beror nog på att jag kör för sakta..

Körde pass 2 under samma förhållanden och förstod inte vad jag gjorde för fel, jassade runt på 1.18.x tider. Hade nu god lust att packa ihop allt och fara hem, gick sjukt dåligt.
Kom in i depån och tyckte jag hade konstigt slitet framdäck, så jag kollade lufttrycket i framdäcket. 0,6kg varmt :huvet
Pumpade i det trycket det ska vara och gick ut och körde pass nr 3. Hoppsan vad snabbstyrd och fint det gick helt plötsligt. Sänkte mig med 3 sekunder direkt. Körde hela den dagen och på eftermiddagen var jag nere på 1.14.6 ungefär, var riktigt nöjd med min körning.

På kvällen vart det mysmekning (drick ett par bira, sätt på nya däck och prata en jeffla massa skit) och tacobuffe, käkade gott och blev "pålurad" en ny hjälm. Var kanske på tiden då jag krashat min Shoei 2ggr, sparar dock denna hjälmen till nästa sommar.
Ingemar, Robin och Rolle gick rätt hårt ut på ölen, och med erfarenheterna från Kemora i bakhuvudet så drack jag 3 öl och sedan gick jag i säng 1 ½ timma tidigare än resten. Blev kallad mes och fjolla, men så länge man kör snabbare än de som klagar så är det lugnt :tungan


Torsdag 30e
Var riktigt kallt på morgonen och med helt nya däck fick man ta det lugnt de två första passen bara för att rugga in däcken och vänta på att asfalten skulle bli någotsånär varm. Var duktigt halt på morgonen. Nämnas bör också att Ingemar av någon anledning hoppade över de två första passen :D

I snabba gruppen som jag har kört i har det varit mycket trafik mest hela tiden, speciellt på slutet då man började få upp tempot lite. Men pass 3 fic jag till 3 fria varv och då landade varvtiderna mellan 1.13.5 och 1.13.8
Med det i ryggen bad jag om att få klassa upp till racegruppen och det var inga problem. Peter Ilar tyckte att jag skulle haka på bakom honom.

Vi gick ut och körde låga 1.13 tider och allt bara flöt på, men jag funderade lite på när han skulle börja gasa gärnet så man fick kämpa. Precis när vi börjat öka tempot så tvärstannar han och börjar vifta, han fick soppatorsk :D
Körde två varv själv och hittade inte riktigt flytet men vart då omkörd av "Crazy Mike" som kör låga 1.07 tider. Bromsade ikapp han vid slutet av långrakan och försökte haka på, men med midlandas haka-på-krash i bakhuvudet så gick jag inte på riktigt lika hårt. Men lyckas ha han innom sikte i två varv tills jag får ett toksläpp i den hårda vänstern efter ejes. Tittar ner på laptimern och där står det 1.11.35!! Upp med vänsterhanden och in i depån.

Andra dagen på banan och jag kör 1.11.35, guzzi och ilar tycker jag är sjuk i huvudet men jag tycker det är mest bara kul :) Var ut passet efter det också och försökte pressa ännumer men det började hasa och kasta rätt duktigt, sen hade jag ingen att jaga men tiderna låg runt 1.12.1~1.12.5.

Så helt slut i kroppen blir det en panik packning för min skjuts till sthlm hade krashat dagen innan och redan farit hem. Lyckades flirta till mig skjuts med "Cool Rille" till Arlanda. Satt och snackade hojjar och Pro Superbike hela vägen upp.

Ska korrektur läsa och lägga till mer imorgon, ska flyga hem snart och sedan upp och jobba 06.00 Kommer vara lagomt mör... Har bara tagit med det viktigaste nu (varvtiderna :yoparty )
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Puh.. äntligen lite lugn och ro.
Sitter på arlanda nu och filosoferar tills mitt plan hemmåt ska lyfta.

Gälleråsen är helt klart den roligaste banan jag har provat i sverige!
Bra blandning av långa, doserade och snäva kurvor. Dessutom lite kuperat.

...massa text...


Ska korrektur läsa och lägga till mer imorgon, ska flyga hem snart och sedan upp och jobba 06.00 Kommer vara lagomt mör... Har bara tagit med det viktigaste nu (varvtiderna :yoparty )

:tummenupp

1.11 på Åsen är riktigt bra, du borde fundera på en racekarriär!

Men du har fel på en punkt, sveriges roligaste bana heter Kinnekulle!
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Grymt Xyron! Hur gjorde du med hojjen förresten?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
3141995 :tummenupp

1.11 på Åsen är riktigt bra, du borde fundera på en racekarriär!

Men du har fel på en punkt, sveriges roligaste bana heter Kinnekulle!
Ska köra i rookie 1000 nästa år har jag bestämt mig. Ska prova 2-3 race, men känner jag mig själv så kommer det nog lik förbenat bli en full säsong. Måste bara inhandla race-fotpinnar. Både fotpinnar och skor har fått smaka asfalt och det känns inte helt säkert . (Ingen som är sugen på att sponsra :D )

Ang. sveriges roligaste bana så har jag inte hunnit prova så många, men gälleråsen är den roligate hittils iaf ;)

3142217 Grymt Xyron! Hur gjorde du med hojjen förresten?
Ingemar var på semester i södra sverige och han skulle på samma bankörning. Så jag skickade hojjen med han och flög upp och ner, fasen så slappt det var :tummenupp
 
Last edited:

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Haha, glassigt värre. :D
Jag ringer dig imorrn nångång, eller om du ringer så får vi samordna aftonen...
 

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Umeå
Hoj
929RR
Vart kan man lägga på och balansera däcken på lös fälg till bäst pris i piteå?
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Tror inte priserna skiljer allt för mycket. Men kan rekommendera AE däckcenter i bersika. Riktigt trevligt folk, och har aldrig haft problem med märken på fälgar etc...(sist jag var där hade knappt lacken torkat på fälgarna men det gick utan ett märke :tummenupp )
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Sista trippen till Midlanda för i år?

Tjena!

Jag lastar trajjan på släpet och åker ner till Midlanda för årets sista banhelg. NRS har årsmöte så lördag körs det förmiddag, lunch, årsmöte samt körning till 17.00. Söndag körning hela dagen!

Någon annan som tänkt sig ett sista ryck innan kung Bore gör sitt intåg?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
3165854 Tjena!

Jag lastar trajjan på släpet och åker ner till Midlanda för årets sista banhelg. NRS har årsmöte så lördag körs det förmiddag, lunch, årsmöte samt körning till 17.00. Söndag körning hela dagen!

Någon annan som tänkt sig ett sista ryck innan kung Bore gör sitt intåg?
Gick det bra på körningen?
Själv jobbade man, sen behöver plånboken vila lite från banåkning :gnissla
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Gick det bra på körningen?
Själv jobbade man, sen behöver plånboken vila lite från banåkning :gnissla

Broder - nu vet jag ju bättre än att försöka imponera på Dig, men gubben lyckades riktigt bra i sina intentioner:D Grejen med denna körning är att den likasom var gratis då klubben stod för banhyran:yoparty

Lördagsförmiddagen regnade bort, men efter årsmötet lade jag och två tappra Bollnäsmoppar ca 1.5 timmar på upptorkande bana. Intressant - på loggningarna verkade mina tider ligga runt 1.18 (en liten fördel med PP 2CT i jämförelse med slicks i a f)...

Söndagen var kanon med lufttemp på 10-12 grader! Efter sista körningen (då Du testade britten) har jag sänkt gaffelbenen ca 3 mm i styrkronan och fått lite råd av en duktig raceputte i Sydafrika. Efter några korrigeringar i bakdämparen på plats började tiderna äntligen se lite anständigare ut. Enligt loggningarna lufsade jag runt på tider runt 1.08 när det gick som bäst utan att jaga livet ur vare sig mig själv eller trippeln! Då mitt mål är att få ned de tiderna kring 1.05 med gatdäck och lite vettigare temp så är jag helnöjd med dagen!

Det var ingen trängsel på banan och jag hann med 235 km på Banan innan jag packade ihop och styrde kosan norrut vid halv 3 på söndagseftermiddagen:)

Hur går det med Dina planer då? Blir det ny hoj och i så fall vilken klass? Fortsätter Du på detta viset ligger väl diverse banrekord risigt till redan nästa vår:tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Broder - nu vet jag ju bättre än att försöka imponera på Dig, men gubben lyckades riktigt bra i sina intentioner:D Grejen med denna körning är att den likasom var gratis då klubben stod för banhyran:yoparty

Lördagsförmiddagen regnade bort, men efter årsmötet lade jag och två tappra Bollnäsmoppar ca 1.5 timmar på upptorkande bana. Intressant - på loggningarna verkade mina tider ligga runt 1.18 (en liten fördel med PP 2CT i jämförelse med slicks i a f)...

Söndagen var kanon med lufttemp på 10-12 grader! Efter sista körningen (då Du testade britten) har jag sänkt gaffelbenen ca 3 mm i styrkronan och fått lite råd av en duktig raceputte i Sydafrika. Efter några korrigeringar i bakdämparen på plats började tiderna äntligen se lite anständigare ut. Enligt loggningarna lufsade jag runt på tider runt 1.08 när det gick som bäst utan att jaga livet ur vare sig mig själv eller trippeln! Då mitt mål är att få ned de tiderna kring 1.05 med gatdäck och lite vettigare temp så är jag helnöjd med dagen!

Det var ingen trängsel på banan och jag hann med 235 km på Banan innan jag packade ihop och styrde kosan norrut vid halv 3 på söndagseftermiddagen:)

Hur går det med Dina planer då? Blir det ny hoj och i så fall vilken klass? Fortsätter Du på detta viset ligger väl diverse banrekord risigt till redan nästa vår:tummenupp

1.05 det är riktigt bra tider! För en gammal gubbe på en startmotor :D
Skönt med öppen depå, slippa stressa för att passa sina tider annars missar man sitt pass osv..

Nja banrekord är nog att ta i, men alla personliga rekord ska då slås på respektive banor till sommaren. Jag har bestämt mig för rookie 1000, problemet är bara vilken hoj jag ska köra. Det blir till att köpa en annan racekittad hoj och sälja min, det är slut med landsvägsåka för min del.
Frågan är bara vad man ska köpa för hoj :va
En som är lite äldre (03-04) fast med full öhlins, pc3 osv osv.. eller en nyare (05-06-07) fast mer original i chassi. Får se vad pengarna räcker till också, ingen som vill vara sponsor? :rolleyes:
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top