Sporthoj Piteå

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Rapport från Fällfors - full aktivitet idag, rallycross temat för dagen. Tyvärr händer inte mycket på storbanan, bärlager utlagt men asfalten saknas, ser ut som tidigare år (bifogar bild). I norra ändan av banan finn koner utsatta vid den slinga vi brukar köra, i södra ändan kollade jag inte status.

Det regnade duktigt söder om Fällfors så nosen vändes norrut via Byske/Finnträsk/Tåme efter besöket. Det blir nog något av en chansning om och när vi drar ner dit...ImageUploadedByTapatalk1371397473.963580.jpg

Tyvärr tog jag mig inte fram till favoritsträckorna idag, men är vädret vettigt nästa helg kanske någon vore intresserad av en sväng till Norsjö?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag följer mer än gärna med på en långstyrning nästa helg om vädret tillåter.

Ska spika ihop ett kors så vi kan begrava MT-01:an på riktigt då. :)

Last edited:

RaffeL

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2012
Hoj
Bandit 650 -08
Om gudarna vill så luftar jag gärna lilla Bettan nästa Helg.
Och Sand-fålle Gudarna har jag offrat till på Kemora så jag borde ligga bra till. :)

På tal om Kemora...Lite Statistik...Körd sträcka på Kemora 2013 var 967 Km
Banan är 2723 Meter vilket torde innebära ca 355 Varv. 3800 Kr / 355 är ca 11 spänn varvet.
11 spänn, som man försöker göra av med så fort det bara går :rock

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Nu, kära lokala räcerhjältar, har Ni chansen att fightas om världens första klubbmästerskapsbuckla på Kemora! :) I juli kör ju SMC kurs och det blir steg 5 (licens) med början 17.00 på söndagskvällen den 14:e juli, därefter 4 dagar steg 6 (rejsträning) med miniendurance och klubbmästerskap!

Det vore väl för fränt om en norrbottning kunde bärga en buckla eller i vart fall en framskjuten placering?! Jag bedömer att Ni som kör tider neråt 1.15-1.16 definitivt kan vara med och fightas i den absoluta toppen. Och det är Ni ju några som klarar mer än väl:)

Så revidera Era semesterplaner och ägna hojen lite extra omsorg, mer info hittar Ni här: http://www.sporthoj.com/forum/showt...som-i-Kemora&p=5831800&viewfull=1#post5831800

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Tror nog att meatloaf och NOC skulle göra rätt bra ifrån sig de också... ;)

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
En vecka kvar till semestern:yoparty! Då får vi hitta på en härlig dagstur igen!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag och Roffe drar till Fällfors och bombar lite mapprepor på testbanan. Är nån sugen att ta en sväng sen så finns vi där. Jag börjar röra mig från stan till Jävre nu.

Jag nås på 070-2709660 om nån vill ha tag i oss för att möta upp.

Meatloaf

Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Varför ska ni alltid i väg när jag inte kan:mad::mad::mad::mad:!
Jag och Roffe drar till Fällfors och bombar lite mapprepor på testbanan. Är nån sugen att ta en sväng sen så finns vi där. Jag börjar röra mig från stan till Jävre nu.

Jag nås på 070-2709660 om nån vill ha tag i oss för att möta upp.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
V28 kör jag gärna nån trevlig runda i mina hemtrakter som uppladdning inför kemora :)

Not sent from an iProduct...

Meatloaf

Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Jag letar efter en GSX1100 från 81 till 83, men även fram till 87 är av intresse. Visst finns dom på blocket, men dom är ju så långt borta och åka 160 mil för att "kolla" på en gammal bäver:död..
Det finns en fin bäver i varje stad:hihi, hör av dig om du vet av någon.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Nå, idag blev det nästan fyrtio mil på geishan och på de bästa mc-vägar vi har (Röjnoret-Bastuträsk-Norsö), allt för att ladda upp inför Kemora på mån-tors nästa vecka :)
Vädret blir riktigt bra för mc-åka enligt både Klart såväl som YR med lite stänk på tisdag kväll/natt. Detta skrivs naturligtvis inte med någon avsikt att strö salt i såren för Er som i stället vilar Er i form på hemmaplan. Men frågan gäller mer om det inte rycker i körtarmen på någon av Er andra?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nå, idag blev det nästan fyrtio mil på geishan och på de bästa mc-vägar vi har (Röjnoret-Bastuträsk-Norsö), allt för att ladda upp inför Kemora på mån-tors nästa vecka :)
Vädret blir riktigt bra för mc-åka enligt både Klart såväl som YR med lite stänk på tisdag kväll/natt. Detta skrivs naturligtvis inte med någon avsikt att strö salt i såren för Er som i stället vilar Er i form på hemmaplan. Men frågan gäller mer om det inte rycker i körtarmen på någon av Er andra?

Vet du Roffe, ibland är du ett svin... :)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Jaha Era rackare, medan Ni utan undantag latat Er i hängmattan, hinkat saft och gonat Er i solen har farbror slitit uppe i Kemora och bland annat försökt försvara de norrbottniska färgerna i klubbmästerskapet för SMC Sport i Kemora. Hög luftfuktighet under måndag och tisdag samt att jag åkte med lugna gänget onsdag innebär att första snabba egna varvet kom under sighting lap inför starten, bara en sån sak :)

Nåja, Johan H kom på tredje plats i 600 och blev därmed bäst placerade norrbrottning, RotN-gänget i övrigt gjorde en lysande insats! Själv är jag nöjd med en sjundeplats bland sexton startande, med tanke på förutsättningarna. Bäst av oss norrlänningar i 1000 blev Iskall, placerad strax utanför pallen. Tider - skulle tro att 1.16-1.17 i racepace räcker till pallplats i 1000, 1.18-1.19 i 600. Så till nästa säsong hoppas vi på lite hjälp att få norrbottniska signaturer på vandringspriset = guldhjälmarna.

Mer info finns här: http://www.svmc.se/smc/Nyheter/RR-Klubbmasterskap-i-SMC-Sport/

Men nu är hojen i landsvägsskick, så nu får vi hoppas på lite goda förutsättningar för en Västerbottensrepa i stället :)

Last edited:

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Om det finns några offroadrävar på detta forum så finns möjlighet att hänga med på en körning nu till helgen. PM till mig vid intresse.

Meatloaf

Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Vi är ett gäng som ska ut och köra en sväng i morgon, om ni har tid och lust så häng gärna med! Någon rutt är inte bestämd än, utan det får vi komma överens om i morgon.
Vi samlas på Shell i morgon klockan 0900.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Nice :) Få se om det blir sjön för mig, annars kanske jag hakar på (utifall Ni väljer en klok rutt upp mot Norsjö...) ;)
Vi är ett gäng som ska ut och köra en sväng i morgon, om ni har tid och lust så häng gärna med! Någon rutt är inte bestämd än, utan det får vi komma överens om i morgon.
Vi samlas på Shell i morgon klockan 0900.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS