Sporthoj Piteå

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jaså, en bra - då blev det svårt... Sorry, verkar som att det blir till att leka skärgårdsdoktor igen, får tillönska herrar och damer en trevlig tur ändå. Vill Ni ha mycket pang för pengarna tar Ni blixttouring till Kåge, Gamla Kågevägen till Skellefteå, Medle/Myckle, räkmacka och kaffe i Finnfors, sedan vår bästa vägsträcka Röjnoret - Bastuträsk- Norsjö! Ha en god tur ;)
Vi skulle behöva en bra guide....

Last edited:

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Det har slutat regna och klarnar upp, någon sugen på en tur ikväll? Jag vill testa lite inställningar på hojen och funderar på att vända nosen mot sydväst efter maten.

Jag är sugen, tyvärr misstänker jag att jobbet sätter p för alltför vidlyftiga äventyr, typ detta. Men jag vet mer nästa vecka...
...Någon som ska dit?

Helt klart, men jag är inne på sista semesterveckan och bör få något gjort... Kalix igen, eller ska vi satsa på en tur inåt Västerbotten? Finns lite krokiga vägar där som kan beträdas utan njurbälte (än så länge).
Dags för en tur tycker jag, svängen mot Kalix var ju kul i fjol..

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Hoj
ktm690e+gsf1250
Hej
Någon som vet en moderator som är aktiv.
Skulle behöva byta mitt namn till ett mer passande, för det var ett bra tag sedan jag körde XR650.

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Samma lika.. Sista sem veckan nu :( Helgen skulle ju funka, skall troligen flyga en kortis på lördag vid 13-tiden(bokat men väderberoende) så antingen efter det eller på söndag om jag ska kunna haka på. Västerbotten funkar för mig, kan inga av vägarna (tror jag) men det blir nog bra..
Helt klart, men jag är inne på sista semesterveckan och bör få något gjort... Kalix igen, eller ska vi satsa på en tur inåt Västerbotten? Finns lite krokiga vägar där som kan beträdas utan njurbälte (än så länge).

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Hoj
ktm690e+gsf1250
Vi är några, mycket varierande till antalet som brukar träffas och köra dagstripper.
Nu på söndag träffas vi på Shell i stan kl10.00 för avfärd innåt landet.
Vi äter lunch någonstans! Och jag brukar ta med en skvätt kaffe, en macka och vatten i tankväskan.

Välkommen

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Ska tydligen bli bra väder på söndag:tummenupp!!
Vi är några, mycket varierande till antalet som brukar träffas och köra dagstripper.
Nu på söndag träffas vi på Shell i stan kl10.00 för avfärd innåt landet.
Vi äter lunch någonstans! Och jag brukar ta med en skvätt kaffe, en macka och vatten i tankväskan.

Välkommen

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
I morgon är jag flyttkarl, om någon ska ut så är det biltävlingar på Fällfors. Söndag - är en annan dag :)

Kör förnuftigt så får vi se hur det verkar i morgon kväll...

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Tack Danne, Niklas och Ni övriga för en trevlig tur idag :) Koler- Älvsbyn blev en riktigt positiv överraskning, den har vi nog inte kört för sista gången!ImageUploadedByTapatalk1375622717.341691.jpg

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Nej, efter alla tunga transporter till vindkraftverken är den enligt uppgift helt okörbar numera. Vi åkte Piteå-Böle-Roknäs-Långträsk (Arvidsjaurvägen) - Koler (då nylagda vägsträckan vi körde för ett par år sedan) - Storsund - Älvsbyn. Blev väl 15-16 mil enkel väg för mig som dessutom kört från Jivver. Bra skit :)
Hur var det från Lillpite till Koler då, samma tandlossning som vanligt? ;-)

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nej, efter alla tunga transporter till vindkraftverken är den enligt uppgift helt okörbar numera. Vi åkte Piteå-Böle-Roknäs-Långträsk (Arvidsjaurvägen) - Koler (då nylagda vägsträckan vi körde för ett par år sedan) - Storsund - Älvsbyn. Blev väl 15-16 mil enkel väg för mig som dessutom kört från Jivver. Bra skit :)

Hoppas att de kör sönder den helt då så att de måste göra den ny och fräsch, då blir den riktigt bra! :)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Ja, enligt de som kört den motsvarar skicket inte ens en acceptabel grusväg numera, så jag har en känsla av att Din önskan angående vägstandard redan är uppfylld :) Men så var det då den där lilla detaljen med anslagen...
Hoppas att de kör sönder den helt då så att de måste göra den ny och fräsch, då blir den riktigt bra! :)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Alltid dessa pengar... :)

Ja, enligt de som kört den motsvarar skicket inte ens en acceptabel grusväg numera, så jag har en känsla av att Din önskan angående vägstandard redan är uppfylld :) Men så var det då den där lilla detaljen med anslagen...

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Det värsta är att de förmodligen skulle tända på det förslaget:mad:

Ytbeläggningen är ett gissel - även längs "min" västerbottensrunda har de varit framme och ställt till det, är till att ta det extra varligt under några km numera...
De kan väl skicka ut snabelbilen...?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...