Sporthoj Piteå

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag tänkte köra om vädret tillåter. Jobbar dock eftermiddag då så jag måste avvika så jag är på jobbet tills 14:00. :)

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Det var 20 år sen jag körde sist, så det är nog på tiden..

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
OK, avfärd med rundan 10.00 i morgon. Jag lär göra som brukligt, åka in före, rulla med kortegen till Rosvik, svänga av och ta vägen upp mot Vallen. Sedan åker vi till Luleå, följer med kortegen genom stan och avviker vid Gammelstadsviadukten.

Vilka av Er tänker köra i morgon? Om någon är sugen på att haka på kanske vi kan ses vid OK i Rosvik, precis som i fjol? Skriv gärna en rad i tråden om Ni vill att vi väntar in Er. Vädret ser ju ut att bli vettigt, detta kan bli riktigt skoj :)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Några tappra SH:are syntes i alla fall bland leden av krom. Slängde ihop några snabba klipp för att visa att vädret faktiskt blev bättre. Tänk att man skulle få uppleva att möta solen när man närmar sig Boden!!?? Förunderligt... http://youtu.be/8StZNfdqvpo

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Jag kommer ju att vara på plats på Hedbasen för avrostning i morgon bitti lite tidigare än utsatt tid, lär passera Piteå ca 08.15. Är det någon som trots det är intresserad av att slå följe kan Ni väl skriva en rad, kollar tråden innan jag åker.

Synes:)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Nån som är ledig imorn och sugen att ta en liten sväng? Tänkte upp till Boden och fika på Retro bland annat.

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
Har tyvärr en en hoj som slirar på kopplingen så blir nog lugnt tilks jag fått nya lameller.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Fick ändå höra att Retro har stängt måndagar. Får bli nån annan dag. :)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Jo, vi fick flytta kurvdelen till andra sidan banan i f t där vi brukar vara :)

fzr1000cbr1

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2012
Hoj
Yamaha R1 05
Nån som vet nån bra däck firma där man kan köpa nå bra däck för höga hastigheter
Där dem även byter däcken

Tacksam för svar :)

fzr1000cbr1

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2012
Hoj
Yamaha R1 05
nån som har nån aning vad A28 betyder jag antar de är nån typ av felkod men jag kan inte motorer så bra..
nånting med motorn är de som krånglar iallafall.. de enda jag kan gissa att de är vore att den blivit överhettad
och något i motorn pajat.. nån som har nå tips ??

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Enligt http://www.motorcyclenews.com/MCN/community/Forums/Categories/Topic/?topic-id=376167 ska det vara temperatursensorn som ger felsignal. Mät upp och kontrollera den, handbok borde finnas att ladda ner. Lycka till:)
nån som har nån aning vad A28 betyder jag antar de är nån typ av felkod men jag kan inte motorer så bra..
nånting med motorn är de som krånglar iallafall.. de enda jag kan gissa att de är vore att den blivit överhettad
och något i motorn pajat.. nån som har nå tips ??

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
FZ1-N -08
Hejsan.
En Arjeplogare som flyttat ut till civilisationen, fixat å pjåkat med kåken sen i fredags men är nu äntligen klar och vill nu ut å utforska hojvägar, så kan ni rekommendera några sköna vägar?

//mvh

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Hej och välkommen,

Tyvärr är det ner mot Skellefteå Du hittar de bästa vägarna, men mer om det senare. Vi kan väl ta de vägar i alla fall jag håller mig till, så får andra fylla på (utgår från Piteå):

1 - kvällsrunda: Från Piteå tar Du Älvvägen norrut mot Böle, över Pitälven, ev en avstickare över Lillpite (mysigt fik vid Vischan), Roknäs till vägskälet vid Arvidsjaurvägen. Sväng mot Piteå, ta av vid Svensbyn, kör Blåsmark-Hemmingsmark-Jävre. Obligatorisk mjukglass vid ICA (våffla med krokantströssel), därefter Pitsund, över bron mot Havsbadet, vänster/höger och gamla vägen mot Piteå.

2 - Vägen Koler/Långträsk ska visst vara fin, tyvärr lite besvärligt dit. Tydligen är sträckan Lillpite-Koler helt förstörd av vindkraftstransporter, samma ska visst vara fallet Rosvik-Vallen. Synd.

3 - Dagstur: Pite-Byske-Fällfors-Kåge-g:a Kågevägen mot Skellefteå-Medle/Myckle-Finnforsen (mysigt sommarfik med kanongoda räkmackor)-Röjnoret-Bastuträsk-Norsö. Där käkar man, vänder och följer bakspåret hem (ev E4 från Kåge). Bästa sträckan vi har är nog just vägen upp mot Röjnoret och vidare mot Norsjö. Bör avnjutas innan tjälen käkar upp den nylagda asfalten.

Det är i alla fall mina favoritvägar, finns lite variationer på temat som Du hittar allt eftersom.

Några som börjar vara körsugna? Funderar på att reka Fällfors och resten av Västerbottenssvängen när vädret verkar vettigt inom närmaste veckorna...

...kan ni rekommendera några sköna vägar?...

Last edited:

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Mc-tur idag? Om någon timma? Fällfors och sedan Västerbotten?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS