Sporthoj som pendlarhoj till jobb?

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Pendla till jobbet med hoj gör man för att det är bra mycket roligare och/eller går snabbare än att köra bil eller åka kollektivt.


De hojägare som jag inte förstår mig på är de som bara kör högst ett par hundra mil per år.

Eller de som tar bilen istället för hojen "för att det är enklare".
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Eller de som tar bilen istället för hojen "för att det är enklare".

Jag föredrar att ta bilen till jobbet än att ta hojen.
Orsak? Så jäkla tråkigt att köra asfalt, samt att jag jobbar natt.
Vill inte ha hojen stående i ett industriområde (Örebro) på nätterna.
Vore en annan sak om jag jobbade vid lokalen där man parkerar, men då jag kör lastbil så är det lite svårt att ha kol på hojen.

Att jag sedan inte heller har tillgång till något omklädningsrum minskar ju även det suget att ta hojen till jobbet.

Men jag har faktiskt planer på att köpa en gammal harv för någon tusenlapp, så att jag vågar ha hojen ståendes där på nätterna.
Men likt förbannat så har jag inte tillgång till omklädningsrum...

Nåja, får trösta mig med att jag kör några tusen mil med hojen per år i alla fall (kör året runt):tummenupp.
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Jag kör jättegärna hoj till jobbet om det finns parkering och ombytesrum.
Hatar att åka kommunalt och har sålt bilen, men kör även en sväng efter jobbet när jag hinner.
Varför en supersport då? Jo för att jag tycker det är så förbannat roligt och för att den låter på ett sätt som jag verkligen älskar. Låt folk pendla till jobbet på vilken jävla hoj dom vill. Dom kör för att det är roligt.o det gör väl du med?
 
  • Gilla
Reaktioner: MrC

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Och vilka hojar är det ok att ta till jobbet då? Och vem bestämmer det? - Du?

Låt folk göra som de vill, och köra den hoj de vill, i det syfte de själv vill.


Jag, precis som du får väl tycka precis hur vi vill. Du får välja vad du vill, men jag får väl ha synpunkter på det, oavsett vad du tycker.

Nu återgår jag vindunken en stund och myser :D

Jag kör jättegärna hoj till jobbet om det finns parkering och ombytesrum.
Hatar att åka kommunalt och har sålt bilen, men kör även en sväng efter jobbet när jag hinner.
Varför en supersport då? Jo för att jag tycker det är så förbannat roligt och för att den låter på ett sätt som jag verkligen älskar. Låt folk pendla till jobbet på vilken jävla hoj dom vill. Dom kör för att det är roligt.o det gör väl du med?


Frågan handlade precis om det sista du nämner, kör vissa hoj för skoj skull eller för image.

Tröga tankegångar hos folk såhär på en lördag, kanske finns en förklaring :öl
 
Last edited:

Lokander

Spettmek.
Gick med
5 Jun 2009
Ort
På jobbet
Hoj
Aim 50
Jag, precis som du får väl tycka precis hur vi vill. Du får välja vad du vill, men jag får väl ha synpunkter på det, oavsett vad du tycker.

Nu återgår jag vindunken en stund och myser :D




Frågan handlade precis om det sista du nämner, kör vissa hoj för skoj skull eller för image.

Tröga tankegångar hos folk såhär på en lördag, kanske finns en förklaring :öl

Bara inte dina elacka grannar väsnas för mycket med sina motorcyklar så det stör lördagsmyset!;)
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Jag kör jättegärna hoj till jobbet om det finns parkering och ombytesrum.
Hatar att åka kommunalt och har sålt bilen, men kör även en sväng efter jobbet när jag hinner.
Varför en supersport då? Jo för att jag tycker det är så förbannat roligt och för att den låter på ett sätt som jag verkligen älskar. Låt folk pendla till jobbet på vilken jävla hoj dom vill. Dom kör för att det är roligt.o det gör väl du med?

Själv har jag en sån där snurra i plast på hjulet på bilen för att uppnå total lycka

:rofl
 

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Sjalv pendlar jag mellan 5-10mil (beror om jag bor i stugan eller 'hemma')om dagen till jobbet pa min turbobusa kladd i allvadersstall/skena/riktiga stovlar o hansdkar.
Har 'kontoret' i ryggan..Sen kor jag 5-10mil/dag till i snitt 'for att ha kul' (och oftast 15-20mil/dagen pa helgerna) .
Ar jag en pussy da eller....:va
Sjalv tycker jag det ar betydligt trevligare an att kora bil...:)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vafan, de kanske har råd och vill köra sporthoj istället för en Virago som ingen ska gnälla på?
 

Dunderkatten

R1 -02
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Åtorp/Degerfors
Hoj
Yamaha YZF R1
Jag gör så :va
Kör dock med allvädersskyddsjacka..

Varför inte?

Hur kul är en sunkig Audi A3 med mindre hästkrafter än hojen trots dubbel bensinförbrukning :gnissla

Sen nyttjar jag ju hojen till mer än pendling, såklart, men det bästa med att pendla med hojen är att man hinner busa på vägen till jobbet :arsele

Exakt, de ska vakul att åka till jobbet. :banana
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Bättre sporthoj än kromsläde eller parkinssonmojänger.
De kanske tar en och annan sväng när TS inte kollar status på P-läget för aktuella hojar. :)

sporthoj - vet jag vad det är

kromsläde - vet jag vad det är

parkinssonmojäng - UPPLYS MIG, tyckte det var ett roligt uttryck
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Använde min förra R1a till att pendla till jobbet när jag va utan bil ett tag ( ca 5 mil ) men det vart lite jobbigt när det va minusgrader :gnissla
 

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
sporthoj - vet jag vad det är

kromsläde - vet jag vad det är

parkinssonmojäng - UPPLYS MIG, tyckte det var ett roligt uttryck

Parkinsonmojäng kan vara en dyr kromsläde eller en hundratjufemma med kassa ramlager.

Eller en sparkcykel med tillhörande frontmonterad bilmaskin.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Funkar okej att pendla med sporthoj lite beroende på trafiksituation..
Dock kan jag säga att jag saknar Horneten varje gång det är totalstopp nånstans i Sthlm.. (typ varje morgon) :tummenupp
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Varför ens skapa en tråd för att klaga på nått sånt här? Avis för att du inte får penda till jobbet med din hoj för frugan? Jag förstår inte problemet med att dom pendlar med sina hojjar till jobbet vissa har barnfamiljer och hinner inte köra så mycket på "fritiden".
 

Quisten

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Thn
Hoj
cbr1000f-92
Jag åker till mitt Jobb i morgon 12mil inga problem för mig eller grannarna.....:)
 

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Varför ens skapa en tråd för att klaga på nått sånt här? Avis för att du inte får penda till jobbet med din hoj för frugan? Jag förstår inte problemet med att dom pendlar med sina hojjar till jobbet vissa har barnfamiljer och hinner inte köra så mycket på "fritiden".

Tycker samma. Om det nu ar sa g-a coolt att kora bana varfor ens kora pa gatan...Kop banhoj o va 'cool'...
(Jag kor 3-5ggr/ar pa bana och det ar ju nice de me)...
En av de mest onodiga tradarna jag sett. Snacka om 'i-landsproblem'....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top