Sporthojar slumpas bort

Status
Ej öppen för fler svar.

SuckaRobbe

Tattare
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1
:rofl Åland är visst med i EU men vi har något som kallas Landskapsregering :kocko Så dom(politikerna)får bestämma lite hur dom vill här.

Själv betalade jag 35000Kr för min gixxer som jag var efter till skövde(åkandes på polarens gixxer 1000). Satan vad ont jag hade när vi kom fram, det var ju 500km på bönepallen det. Så när jag kom fram och skulle testa hojen fick jag en satans kramp i benet å höll på ramla ikull med den :död .
Tror säljaren funderade på om jag någonsin suttit på en motorcykel :hihi

Ja men iaf så betalade jag lika mycket till i tull när jag fick hem den. Summa summarum så gav jag 70000kr för en -97 gixxer :huvet

Snowjob

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Hoj
FZR1000
Yoshi_gixxeRR skrev:
Åland e INTE med i EU :7peta

.../Yoshi

Oj då. Ingen skulle väl bli gladare än vi om det vore så. Men jo vi är väldigt mycket med i EU. Euro och allt. Man skulle tycka att det inte ska vara några problem att importera iom med att Sverige är med i EU oxå. Men det kan du ge dig fan på att Finska staten lurar du ALDRIG. Förmodligen det enda landet i världen där du får värre straff om du skjuter en svan i en oskattad båt än om du begår dråp. Ta detta exempel: Snus är en lika stor tradition (storleksmässigt) på Åland som i Sverige. När snusförbudet kom med Eu inträdet så vägrade Ålands Lagting (Jo vi stiftar egna lagar) och såg till att vi fick behålla det. Detta stack i ögonen på Finland (som alltid strävar till att va bäst i klassen i EU) och svarade med att höja skatten på våtsnus med 300% (skatten bestämmer vi inte över) vilket resulterade i att en dosa snus kostade då 35Mk dvs ca 50kr. Onödigt att säga att ingen sålde snus efter det. Det dom inte tänkte på att 99% av alla ålänningar köper sin snus på färjorna så det var skitsamma för oss. Men det var bara ett exempel på Finska staten. Tull och moms regler har blivit bättre i Finland iom att dom fick tillsägelse från EG domstolen att det var för höga skatter. Så billigare har det blivit i någon mån, men det är långt ifrån lönsamt för handel. Nån tusenlapp € kan man spara men inte mycket mer. Men det händer saker..priserna sjunker i takt med att privatimporten av bilar från Europa (märk inte eVropa) ökar. Det blir nog bra tillslut.
En liknelse är ju mobiltelefoner, här så är beggade telefoner inte ens värda att ta med till renhållningen eller byta in för affärer tar inte ens emot dom. För 1 år sen tog dom emot dom och skickade dom till Estland för kilopris men nu säger dom "till miljödeponin" på dom telefoner som ni i sverige tar upp till 1000kr för.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
keyser skrev:
Tänkte först importera en nyare hoj men varför? det är lika billigt att köpa här hemma.
Det du nämner här är troligtvis en del i förklaringen till prisraset. En säljare måste helt plötsligt konkurrera med importpriser samtidigt som antalet hojar i landet börjar överstiga efterfrågan med råge. Efterfrågan är i sin tur moderat pga höga premier.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Yoshi_gixxeRR skrev:
Jag får redan en massa moppefuckon som vill köpa... :va Fast dom inte ens har stålar till dom skambuden dom ger mig :rofl

Vi som HAR pengar har det såååååååå jobbigt :lol

.../Yoshi

Så som du handlar kallas dålig affär iofs. Men är du glad för det så sure!
Oavsett hur mkt pengar jag har gör jag inte dåliga affärer.

keyser

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
fireblejd
BlueNote skrev:

Håller med, finns inget värre än att göra dålig affär. Jag mår psykist dåligt av det.

Men kul för de som klarar av det, det gynnar oss som inte vill betala överpris. :yoparty

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Snowjob skrev:
En liknelse är ju mobiltelefoner, här så är beggade telefoner inte ens värda att ta med till renhållningen eller byta in för affärer tar inte ens emot dom. För 1 år sen tog dom emot dom och skickade dom till Estland för kilopris men nu säger dom "till miljödeponin" på dom telefoner som ni i sverige tar upp till 1000kr för.

Varför säljer du dom inte på blocket och skickar mob med posten..Låter ju som en fin affär :)

Snowjob

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Hoj
FZR1000
stony skrev:
Varför säljer du dom inte på blocket och skickar mob med posten..Låter ju som en fin affär :)

För små pengar för att det ska va värt ;)

Men jag rekommenderar att du kommer hit och köper upp en bunt.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
mb skrev:
Det du nämner här är troligtvis en del i förklaringen till prisraset. En säljare måste helt plötsligt konkurrera med importpriser samtidigt som antalet hojar i landet börjar överstiga efterfrågan med råge. Efterfrågan är i sin tur moderat pga höga premier.

Alla hojjar är importerade, de flesta från fjärran östern. Det är väl självklart att svenska säljare ska konkurrera med tyska, vi är i samma 'inre' marknad.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Va fan. Köper man nytt eller nästan nytt vet man ju om att det kommer att innebära minus. Det är en jäkla känsla med helt nya grejer som ingen annan fingrat på. Det är väl de som sitter på feta lån som är helt desperata nu. Bättre att sälja på våren om det inte brinner i knutarna.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Snowjob skrev:
Ja ni ska inte klaga så mycket alls tycker jag. Här på Åland kan man glad om man får en gixxer -02:a för under 17000€! 65000kr är i €7100ca.... så ni är ungefär ca 90000 Kronor Under det vi betalar i Finland.

:fatta!

du skulle ju kunna hyra nån som kan "skenäga" din hoj i sverige :crash

SuckaRobbe

Tattare
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1
Twosaint skrev:
du skulle ju kunna hyra nån som kan "skenäga" din hoj i sverige :crash

Åker du fast med ett svenskreggat fordon får du betala en viss % i skatt bara för att du har framfört det :mad:

Det gäller även bilar om inte ägaren e med.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
BlueNote skrev:

Men om inte vi gjorde affärer så skulle ju inte du kunna göra några heller. Du behöver oss, vi behöver inte dig. :hihi

Inget slår nykänslan. :tummenupp

katana

Min medelmotorcykel är från -84
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Suzuki DR 800, Suzuki Katana, Yamaha SR 500
Silwer skrev:
Personligen ser jag fram emot en tid när mc inte är häftigt längre, kanske börjar det falla nu:lol

Hmm.. emellanåt ligger vi på samma våglängd.
Är du också en gammal gubbe? :rolleyes:

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
BlueNote skrev:

Jag var mkt ironisk i det inlägget :7peta
Fast det förstod nog alla :va :hihi

Jag har INTE gjort ngn dålig affär :7peta
Jag har en FLÅNG ny R1000 med massa gottis på men den kostade lika mkt som en ny -04 (som e samma hoj) Allt monterat o klart :tummenupp
O dessutom har jag fått en bra kontakt med en mc handlare i sthlm :D :D :D

Så ngn dålig affär har jag inte gjort :rofl

.../Yoshi

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Ninjaboy skrev:
Men om inte vi gjorde affärer så skulle ju inte du kunna göra några heller. Du behöver oss, vi behöver inte dig. :hihi

Inget slår nykänslan. :tummenupp

Håller med, nykänslan är värt några laxar för oss som klarar det!!! Och nej vi behöver inte dem som bjuder på hojar till höger och vänster men inga stålar har....!!!!! :yoparty :D
Tyvärr är detta fenomen allt för vanligt. Eller att man babblar om att man vill köpa men inga stålar har, det är den bistra sanningen, för få har lika mycket stålar som vi har!!!! (Eller några alls) :D :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM