Ledordet i diskussionen är: Intresse
Sporthojar kommer aldrig att försvinna så länge lagen tillåter dom. De som har ett genuint intresse kommer alltid (inom rimliga gränser) "ta sig råd" att köra den typen av motorcykel de verkligen brinner för.
Visst är det dyrt, men är det verkligen så himla dyrt? En sommar med sporthoj kostar ungefär lika mycket som 2 veckor utomlands på "Svensson-semester".
I uttrycket: "Dyrt att äga/ha" kan man INTE väga in, bandagar, blingbling-prylar och annat krafs som inte är direkt nödvändigt för bevara skicket och underhållet av motorcykeln.
De ägandekostnader som anses så svindlande är helt plötsligt inte mycket värre än vad tex en V70 T5 kostar att äga.
Sporthojar kommer aldrig att försvinna så länge lagen tillåter dom. De som har ett genuint intresse kommer alltid (inom rimliga gränser) "ta sig råd" att köra den typen av motorcykel de verkligen brinner för.
Visst är det dyrt, men är det verkligen så himla dyrt? En sommar med sporthoj kostar ungefär lika mycket som 2 veckor utomlands på "Svensson-semester".
I uttrycket: "Dyrt att äga/ha" kan man INTE väga in, bandagar, blingbling-prylar och annat krafs som inte är direkt nödvändigt för bevara skicket och underhållet av motorcykeln.
De ägandekostnader som anses så svindlande är helt plötsligt inte mycket värre än vad tex en V70 T5 kostar att äga.