Sporthojforum, är glidare, skogshoj eller moppe ok?

IronMike

Guest
Hoztic skrev:
Med tanke på att IM inte kör hoj alls själv utan bara bil så borde han väl hitta andra forum? www.villhamckort.nu kanske? :D :7peta
Jäla tjat.. Har gjort ett uppehåll pga av ett par incidenter som kunde kosta mitt liv, hade lika gärna kunnat finnas rip-trådar om mig. Är hojåkare i grunden ända sen A1 kortet kom, för att senare bli A, just nu har jag gjort ett break på ett par veckor, köper hoj i höstruschen, eller till våren igen.

--
När man regga sig på sporthoj trodde man att man att man kunde få prata med likasinnade, förvisso, men delar man med sig av egna erfarenheter så blir man personligt påhoppad av muppar med för mkt moral eller avundsjuka ..kan det inte göras en stickytråd eller nåt där det förklaras att man inte ska öppna trådar där man blir upprörd och vet med sig att man kommer klanka ner på personen i fråga :va

Om jag ser en tråd, som ger en hint om vad innehållet är, och vad det kan handla om, så kliver jag inte på och trackar personen ifråga för att jag har en annan åsikt..

Eller om man själv skapar en tråd, för att dela med sig av en kul berättelse eller dylikt, så borde man besparas personliga påhopp eller moral, rätt eller fel -frågor, eller t ex fientliga pm. Vissa verkar heller inte förstå "internet-surr" eller sånt man skriver med glimten i ögat :7peta
 
Last edited:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
IronMike skrev:
Jäla tjat.. Har gjort ett uppehåll pga av ett par incidenter som kunde kosta mitt liv, hade lika gärna kunnat finnas rip-trådar om mig. Är hojåkare i grunden ända sen A1 kortet kom, för att senare bli A, just nu har jag gjort ett break på ett par veckor, köper hoj i höstruschen, eller till våren igen.

Eller om man själv skapar en tråd, för att dela med sig av en kul berättelse eller dylikt, så borde man besparas personliga påhopp eller moral, rätt eller fel -frågor, eller t ex fientliga pm. Vissa verkar heller inte förstå "internet-surr" eller sånt man skriver med glimten i ögat :7peta

Visst är det en hel del tyckande, moralpredikningar och oliktyckande. Men det är väl precis det som är vitsen med ett FORUM? :va

Forum är ju just till för att ventilera åsikter, ställa frågor osv. Ett sätt för flera att diskutera samma ämne.

Vill du inte ha kommentarer på ditt inlägg eller tråd i ett forum, så kanske du skulle starta "en sån därna BLOGG"?! Då kan du skriva hela avhandlingar utan att riskera någon som helst återkoppling från de som läser dem.

Hur kul är det? Hur många ggr har du inte velat kunna lägga in en kommentar på allt du läser på Aftonblajj.se?

----

Men sedan verkar det ju finnas en hel del som skickar in ett inlägg bara för att irritera folk - DE är jobbiga.

De som svarar på folks frågor med "SÖÖÖÖK" - DE är jobbiga.

De personerna som verkar ha bestämt sig för att bara tycka tvärtimot trådskaparen, endast för att retas, i varje tråd de gör inlägg i - DE är jobbiga.

Tycker sporthoj.com fungerar hyfsat som det är undantaget den ibland riktigt barnsliga attityden hos vissa. Jag tror nog mer på fler admins och klara regler för vad som är "god sed" på detta forum. Beter man sig svinigt så åker man ut.

Och att skicka ut någon bara för att de åker krompråm eller grussprättare tycker jag vore synd. Även om vi kanske inte är intresserade av dessa maskiner så verkar många av dem vara synnerligen kompetenta gällande mektips och annat - ngt som tillför kompetens till oss alla. Och man behöver ju inte ögna igenom samtliga skapade trådar här heller...

Kolla turbo-killarna t.e.x., i mångas ögon skulle nog inte de extrema maskinerna få plats i "sporthojjsfacket" - men faaan vad de hjälper varandra med tips o trick! :tummenupp

Just mina 5 centare!
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
IronMike skrev:
Kanske dags att "dela iväg" de andra? ..om det nu ska heta sporthoj, var och varannan åker virago 535 eller ktm 660, va ere frågan om?

Swedie, ge dom en egen forum del?

Mvh

Vad är problemet?

I min familj har vi både sporthoj?, Wild Star, Virago (frugan i några år) och en riktig tungviktare (CBX 1000 vägandes över 3000kg men likväl med ett antal orginaldekaler "Supersport")

Vad jag kan se är forumet självsanerande då customåkarna helt enkelt ser det som intressantare att söka sidor där de de har jämlikar. Utan tvekan bör alla vara välkomna och se det som en god PR. Kanske några byter ut sina fransmopper efter en tid på SH?

Själv har jag kanske inte rätt hoj enligt definitionen även om jag åker ifrån det mesta :)

men.... finner ett stor nöje i denna sajt.

Alltså ser jag inga problem vad avser din fråga.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
IronMike skrev:
Jäla tjat.. Har gjort ett uppehåll pga av ett par incidenter som kunde kosta mitt liv, hade lika gärna kunnat finnas rip-trådar om mig. Är hojåkare i grunden ända sen A1 kortet kom, för att senare bli A, just nu har jag gjort ett break på ett par veckor, köper hoj i höstruschen, eller till våren igen.

--
När man regga sig på sporthoj trodde man att man att man kunde få prata med likasinnade, förvisso, men delar man med sig av egna erfarenheter så blir man personligt påhoppad av muppar med för mkt moral eller avundsjuka ..kan det inte göras en stickytråd eller nåt där det förklaras att man inte ska öppna trådar där man blir upprörd och vet med sig att man kommer klanka ner på personen i fråga :va

Om jag ser en tråd, som ger en hint om vad innehållet är, och vad det kan handla om, så kliver jag inte på och trackar personen ifråga för att jag har en annan åsikt..

Eller om man själv skapar en tråd, för att dela med sig av en kul berättelse eller dylikt, så borde man besparas personliga påhopp eller moral, rätt eller fel -frågor, eller t ex fientliga pm. Vissa verkar heller inte förstå "internet-surr" eller sånt man skriver med glimten i ögat :7peta



Jag tycker att folk utan hoj inte skall få skriva på forumet....


Dessutom så är det ju så att när dina förväntningar på forumet inte infrias så betyder det ju inte att det är fel på forumet.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
IronMike skrev:
Jäla tjat.. Har gjort ett uppehåll pga av ett par incidenter som kunde kosta mitt liv, hade lika gärna kunnat finnas rip-trådar om mig. Är hojåkare i grunden ända sen A1 kortet kom, för att senare bli A, just nu har jag gjort ett break på ett par veckor, köper hoj i höstruschen, eller till våren igen.

Ojdå, trodde inte du kunde klota, att du lixom stog ovanför alla andra! :va Glömde du att hålla fullgas och gena i nån skymd kurva, det är ju tydligen farligt att inte göra så... :rolleyes: Skämt å sido, tur att du klarade dig, hoppas du drog nån lärdom av det! :)

Men om nu inget annat än plastraket ska vara tillåtet här, lägg ner allt snack om att du ska ut å leka med BILEN!

Jag tycker iaf att det ska vara lite öppnare och tolerantare. Ska vi slänga ut Brink bara för att han har en Bandit, och tappa en av dom mest motorkunniga här? :va Visst, jag kan köpa att trådar om krompråmskorteger och vilken skinnväst som är bäst försvinner, men mångfald berikar, och vad skulle vi gröngölingar göra utan allas kunskaper om hojar, teknik och motorer?! Trots allt funkar ju en hoj från 67 på precis samma sätt som en Gixer K5!
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Det handlar inte om hojjen utan om attityden. Det finns många moppefuckon på rettor, och många rejsputtar på icke-R-hojjar.

Eftersom det är omöjligt att bedöma en attityd på förhand, så behövs det istället duktiga moderatorer som sållar agnarna från vetet i de få fall det behövs. Pungt! :tungan
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Swedie skrev:
Jahopp. Okej. Alla är välkomna då... öh

Skönt då kan man ju ha kvar kontot

Åkt hoj i 10 år men nu sålt den för sabbatsår så jag tillhör skaran utan hoj då antar jag

Varit medlem sedan mars eller april startåret (med undantag då jag deletade kontot för att SH va i botten)

Det går helt enkelt inte bara säga att A eller B får vara här men inte C. Det som gäller är att sortera bort rötäggen när de dyker upp (och ja de syns när de dyker upp) samt att hålla sig till de ämnen som finns. Den som nu för tiden har en Virago 535 kan ändå ha åkt sporthoj i 15 år och innehar massor med information som han jättegärna delar med sig. Skulle en sådan användare då tas bort? Njae det faller på många saker så idén får nog stanna vid att så länge folk sköter sig och håller sig till det som man ska diskutera i respektive avdelning så borde de även plats i sporthoj.com

/oXydex

Just my 2c
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
IronMike skrev:
Jäla tjat.. Har gjort ett uppehåll pga av ett par incidenter som kunde kosta mitt liv, hade lika gärna kunnat finnas rip-trådar om mig. Är hojåkare i grunden ända sen A1 kortet kom, för att senare bli A, just nu har jag gjort ett break på ett par veckor, köper hoj i höstruschen, eller till våren igen.


Kanske bara helt enkelt ska ta bort bilarna från "Hoj" i informationen. De är ju trots allt inte en motorcykel. Kanske är det som sticker ut. Fina bilar men det räcker ju med att du kan visa upp dem i signaturen.

Folk skriver imho för mycket skit i Hoj-fältet. Törs de inte visa va de egentligen har?

Ska det va så generellt kanske det ska stå Fordon: där istället

Aja jag bryr mig inte så men kanske det som folk reagerar på. Vad vet väl jag

/oXydex
 

-PV-

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Firestorm
Swedie skrev:
Ja ni har ju rätt att stället är till för att Snacka sporthoj och att ha intresset.

Så ja, det är fortarande ett dilemma. Kan vi komma till en lösning? tveksam. =)

Det är ditt forum och du som bestämmer men jag tror inte det finns någon möjlighet att stänga ute folk. Hur ska det kontrolleras vem som verkligen har sporthoj? Hur ska sporthoj definieras? Det blir rätt mycket jobb och det kommer inte att bli bra hur man än gör.

Se det positivt istället, du har ju startat något som idag nog är en av de största och bästa MC-relaterade sidorna i Sverige, varför sabba det?

Så länge diskussionerna fortfarande handlar i huvudsak om sportigare hojar och aktiv körning, samt allt däromkring så är väl allt som det ska? Förstår om det hade reggat sig en massa folk med glidare och startat glidarrelaterade trådar, men även om man har en glidare så kan man diskutera sporthojar eller sportig körning.

/Peter som är fattig student och kör ekonomisk körskolemoppe :yoparty
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
-PV- skrev:
Se det positivt istället, du har ju startat något som idag nog är en av de största och bästa MC-relaterade sidorna i Sverige, varför sabba det?

/Peter som är fattig student och kör ekonomisk körskolemoppe :yoparty
Detta är en tanke som jag tänkt på med och Swedie du måste tänka på detta :tummenupp Men visst, allt kan förbättras och det är alltid en uppförsbacke dit men efter att ha läst tråden så tror jag att Majoriteten på svaren ser rätt klara ut.

/regards Cel
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
När jag reggade mig här körde jag sporthoj. Ja tillochmed en riktig sporthoj, ni vet en såndär utan passagerarsadel.
Sen efter ett par år byggde jag ihop en streetfighter, det var ungefär i samma veva som vi fick en forumdel för streetfighters så jag antar att det var okej att fortsätta hänga här.
Nu har jag dock enbart ett stycke endurohoj och tankarna jag haft på att komplettera vagnparken med en sporthoj eller fighter känns mer avlägsen för varje dag.

Man har ju blivit kvar ändå tyvärr, annonsdelen kräver ju att man är medlem även.
Jag förstår att ni hardcorebikers är lite sura men jag har inte fått iväg det där mailet till Swedie med en önskan om att deleta användaren.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Tysken skrev:
När jag reggade mig här körde jag sporthoj. Ja tillochmed en riktig sporthoj, ni vet en såndär utan passagerarsadel.
Sen efter ett par år byggde jag ihop en streetfighter, det var ungefär i samma veva som vi fick en forumdel för streetfighters så jag antar att det var okej att fortsätta hänga här.
Nu har jag dock enbart ett stycke endurohoj och tankarna jag haft på att komplettera vagnparken med en sporthoj eller fighter känns mer avlägsen för varje dag.

Man har ju blivit kvar ändå tyvärr, annonsdelen kräver ju att man är medlem även.
Jag förstår att ni hardcorebikers är lite sura men jag har inte fått iväg det där mailet till Swedie med en önskan om att deleta användaren.
Hallå där!
Inte köpa gathoj igen?
isf banna!!!!!!!!!!!!
 

AlfaGTV

Il Ducce
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Falun
Hoj
Ducati 750 SS -92
MaScoot skrev:
Intagningsprov:

2 stoppisar
2 uiiilllisar
2 ggr 402m race under 10 sekunder
1 ggr förlora körkortet (räcker med en gång..blir taskigt långt intagningsprov annars)
2 ggr lyckad flykt från polis


hmmm...har jag glömt något???

På detta sätt borde vi sålla agnarna från vetet ganska effektivt.

Ooops, fel forum??? Det var nog www.hojhuligan.nu du syftade på va? ;)
Du vet, där alla kan snacka om hur de körde över grannens katt, gav Berta på ålderdomshemmet en till stroke och gav allmänt upphov till irritation bland medtrafikanterna....

Jag börjar känna mig gammal och ansvarstagande ..
*Kontemplerar en stund och börjar räkna på hjur gammal jag verkligen är* :)
/Mike
 

AlfaGTV

Il Ducce
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Falun
Hoj
Ducati 750 SS -92
Busafreak skrev:
...
(CBX 1000 vägandes över 3000kg men likväl med ett antal orginaldekaler "Supersport")
...

Tänka att en felskrivning kan ge upphov till ett asgarv! :p
När jag sist körde en sån vet jag att den kändes tung, men 3 ton trodde jag inte det var :D :D :D
/Mike
 

Gabor

Guest
MaScoot skrev:
Intagningsprov:

2 stoppisar
2 uiiilllisar
2 ggr 402m race under 10 sekunder
1 ggr förlora körkortet (räcker med en gång..blir taskigt långt intagningsprov annars)
2 ggr lyckad flykt från polis


hmmm...har jag glömt något???

På detta sätt borde vi sålla agnarna från vetet ganska effektivt.

Obligatorisk omkullkörning minst en gång i månaden.
Minst ett lasaretsbesök per säsong, helst med övernattning.
Konstanta utskällningar av grannar för att mc har störande oväsen.

Få finger av billist minst en gång om dagen för att man uppträder som ett moppefucko......
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
tassen skrev:
Obligatorisk omkullkörning minst en gång i månaden.
Minst ett lasaretsbesök per säsong, helst med övernattning.
Konstanta utskällningar av grannar för att mc har störande oväsen.

Få finger av billist minst en gång om dagen för att man uppträder som ett moppefucko......


Och...måste ha bild på sig själv sittandes på en häst.
 

IronMike

Guest
Hoztic skrev:
Ojdå, trodde inte du kunde klota, att du lixom stog ovanför alla andra! :va Glömde du att hålla fullgas och gena i nån skymd kurva, det är ju tydligen farligt att inte göra så... :rolleyes: Skämt å sido, tur att du klarade dig, hoppas du drog nån lärdom av det! :)
Har jag sagt att jag klotat ;) bara en s k väggsyning i södra länken, "thats all", tog mig ett litet break till nästa år =) och tänkte leka ari vatanen på vägarna i vinter med bil, vädret suger ändå och det är redan höst =(

Drog viss lärdom av det, att hur grym man än är, så kan hojjen strejka :huvet kommande hojjar skall ses över oftare och mer *tips*
--
Långa farborn: ja ja nej visst. Såklart man inte ska få posta här utan hoj, men du har ju en duke och jag en bmx i garaget för tillfället så vi e ju på samma nivå at the moment..
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Dubbelmoral, vrålas det oftast ut över forumet då ngn påpekar att det kanske inte är så klurigt att köra 200 ständigt på allmän väg.
Moralkärringar blir dom medlemmarna kallade om dom sedan påtalar att skenförsäkra är ngt man inte ska göra.
Vad ska man då kalla dig som inte ens har hoj själv men två BILAR i fordonsuppgiften och sitter och gnäller på att folk inte har "riktiga" sporthojar?
//Tobbe
 

IronMike

Guest
tobbeviking skrev:
Vad ska man då kalla dig som inte ens har hoj själv men två BILAR i fordonsuppgiften och sitter och gnäller på att folk inte har "riktiga" sporthojar?
//Tobbe
J*la tjat om det ..har sålt för att köpa en annan hoj, vet ej vad för hoj, eller om jag ska köpa nu, eller vänta. Hur som helst är säsongen slut och man hinner knappt åka nåt mer :fatta! ..får väl lägga upp en tråd när jag chakat zx10r eller ny R1a för att rentvå mitt rykte som "bilsnubben" som hänger på fel forum som vissa verkar tro :7peta :4skrika
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
IronMike skrev:
J*la tjat om det ..har sålt för att köpa en annan hoj, vet ej vad för hoj, eller om jag ska köpa nu, eller vänta. Hur som helst är säsongen slut och man hinner knappt åka nåt mer :fatta! ..får väl lägga upp en tråd när jag chakat zx10r eller ny R1a för att rentvå mitt rykte som "bilsnubben" som hänger på fel forum som vissa verkar tro :7peta :4skrika

No offence Iron mike.

Vi har ju haft våra motsätningar.......

Men när en kille som skryter om hur han drar snuten och sedan gnäller om hur han blir trakkasserad av dom toppar med en fråga som innebär ev bortplockade av vissa medlemmar så upplevs det inte speciellt seriöst eller vänligt.



Sen undrar jag vad det är för nära döden upplevelser du haft som gör att du har sålt hojen ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top