Vad säger ni om trackdays för bilar?
På Linköping körs det "prova-på" för vem som helst som jag fick chansen att testa på sensommaren och blev väldigt biten. Fick äran att testa en polares Lotus Elise S1. Körde på ca 1.08 med GPS-laptimer, är det bra. Det var väl kanske inte så smart att prov ajust en Lotus för nu vill jag ju ha en egen bil man kan ta ut på bana och att hitta en bil som kan matcha Lotusen OCH kunna agera dagishämtare blir inte så himla lätt tror jag.
Vad har ni för tankar kring vad man kan skaffa sig om kravspecen är att man ska ha kul på bana OCH få plats med två barnstolar? Tänker att låg vikt är att föredra framför massa effekt och att fyra dörrar gör de enklare att pressa in ungar i sina stolar.
Krav är alltså bra banegenskaper och fyra (fem) sittplatser.
Väldigt önskvärt, närapå krav, är fyra (fem) dörrar.
Gärna kombi såklart.
Har tyvärr en budget oxå
Låt oss leka med absolut max 150 loppor men gärna neråt 120. Under 100 gör inget heller, det ska visst läggas massa sten på uppfarten hemma...
Subaru Impreza eller Mitsu Evo är nog det vettigaste jag kommit på vad gäller egenskaper/utrymmen/pris. Sen kommer typ Focus ST och alla sportvarianter av golfar och Clios etc. Hur bra skulle t.ex en BMW 325/330 (ja, jag vet) stå sig på bana jämfört med övriga jag nämnt?
Alla förslag emottages tacksamt