Håller med Silwer, tycker att vi borde istället tänka lite på hur vi kör och vart.
Det är ju en sak att köra fort ute på landet, det tror jag att även polisen skulle tolerera (liksom det har alltid gjords tidigare).
Problemet nu istället är till stor del att vi gör det inne i stan, där det syns och sticker i ögonen på alla andra. Självklart måste då polisen fokusera mer på oss eftersom vi drar mer uppmärksamhet och klagomål iom bakhjulsåkning, buskörning och beklagliga dödsfall.
Inte fan tror jag heller att allmänheten blir direkt impad av nån som buskör en sportshoj längst Kungsgatan heller. Det inte bättre än en 19 åring i en spagge-volvo med allt för stort avgasrör som tror han är cool (fast ingen annan gör det) ner för storgatan med volymen på max ...
Jag åker aldrig i stan (om inte jag har ett ärende där) eftersom det finns inga bra väggar, många poliser, trångt med bilar, väggarbete, diesel spill till höger och vänster... Själv vill jag ut från stan asap för att köra i min egen takt.
Vi kan inte förvänta oss någon som helst respekt eller tillmötesgående från polisen eller politiker om vi kör respektlöst mitt inne i stan. Så enkelt är det.