Sportshojar i ABC Stockholm reportage ikväll (SVT2)

sandstream

Guest
Guzzi-Leif skrev:
Trodde liksom inte att man var tvungen att hata lagar, regler o poliser samt hylla den lilla klick som sabbar för alla andra för att platsa här.
Det behöver man absolut inte! Tror en majoritet på SH tycker ungefär samma sak som du men vågar inte skriva det eftersom man då kan anses vara mesig.
Guzzi-Leif skrev:
Trodde sporthojsfolket var entusiaster som känner sina egna begränsningar och njuter potenta maskiner där det verkligen passar.
Om det ändå vore så väl :rolleyes:
Det finns säkert ett gäng som är hur duktiga som helst på att köra hoj, vet sina begränsningar men ändå busar i stan. Tyvärr finns det ännu fler som bara hakar på och tror att de är balla men slutar sina liv med mosade kroppar i ett skinställ.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
valmers skrev:
Om du ska platsa bland gamla och unga moppefuckon på SH, måste du hata polisen och vara frän genom att uuiiila och göra andra fräna saker som är mot lagen.

Välkommen, vi är några stycken som försöker agera motvikt till det infantila.

Faktist så har väl dom flesta en ganska sund inställning till MC här.Segmentet "snorungar utan hjärna" kan kännas större än vad det är beronde på att deras tomma skallar slukar ofantliga mängder luft som kan få den mest välbalanserade människa att helt tappa uppfattningsförmågan.

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
sandstream skrev:
Det behöver man absolut inte! Tror en majoritet på SH tycker ungefär samma sak som du men vågar inte skriva det eftersom man då kan anses vara mesig.
Om det ändå vore så väl :rolleyes:
Det finns säkert ett gäng som är hur duktiga som helst på att köra hoj, vet sina begränsningar men ändå busar i stan. Tyvärr finns det ännu fler som bara hakar på och tror att de är balla men slutar sina liv med mosade kroppar i ett skinställ.

Sen tror ja det finns jävlit många som kan åka hojj, å gör det mkt väl titt som tätt, men håller käften om det sen!!!

Lr vad tror du?

sandstream

Guest
maccan#22 skrev:
Sen tror ja det finns jävlit många som kan åka hojj, å gör det mkt väl titt som tätt, men håller käften om det sen!!!
Lr vad tror du?
Om du menar att det finns folk som kör för fort i tid och otid men inte skryter om det så har du helt rätt!

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
RocketQueen skrev:
Hallå grabbar jag försöker sova!

Vadå RQ tio år? Nää ge dig nu Maccan. Här ska diskuteras annat än den där RQs ålder. Sov nu snorunge. :hihi
Ursäkta att jag går lite ot här, men var i Bromma bor du? :D

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
sandstream skrev:
Om du menar att det finns folk som kör för fort i tid och otid men inte skryter om det så har du helt rätt!

PRECIS, sen vad jag tror det mesta handlar om, är vad man har innan för pannbenet å inser VART å NÄR man kan åka fort, & var det inte passar sig lixom...

Vem mår dåligt av om du ligger 140 på en jättefin kurvig väg inne i skogen där detknappt inte finns en ekorre... lr om du ligger i 140 på en 50 väg inne i stan...

Handlar ju lite om hur man sköter sig på så sett tycker jag... för kan nog säga med 99% säkerthet att det finns nog fan ingen som kör HELT laglit på varken bil lr mc i hela sverige... det är vad ja tror! :)

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Guzzi-Leif skrev:
Trodde liksom inte att man var tvungen att hata lagar, regler o poliser samt hylla den lilla klick som sabbar för alla andra för att platsa här.

Lagar och regler finns ju av en anledning, sen att en del är svårare att följa än andra...
Jag måste ha läst fel trådar för jag har inte upplevt något utbrett polishat på den här sidan men jag kan ha fel.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Alltså jag hittar inget om det på SVT.se. Hittar bara att dom vill stoppa sporthojar.

Charlie300

Mycket snack och lite verkstad
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Kona Kula; KTM, Kawasaki och Suzuki =SÅLDA
Rundningsmärke skrev:
Ni arbetar minst sagt i motvind, all heder åt er.

Välkommen Guzzi-Leif. :)

/A

ÄNTLIGEN, det luktar inte så lite borderlinekomplex över en hel del av resonemangen här. Avsaknad av självdistans och högt överskattande av sin förmåga som förare är anledningen till dessa repotage i tv och tidningar.

Kör hur fort som helst, -på bana eller tomma vägar. Kör lite för fort, varje dag!

HanneZ

Guest
hum, man hör ju motorljud samtidgt som det puttas på hojen, har dom lagt till de efter?

Jag tyckte det såg skumt ut, för direkt efter polisen tagit tag i hojen så såg det ut som spöket o polisen pratade o diskuterade hur dom skulle ställa hojen.

edit: det syns ju nästan att spöket inte gasar, det är ungefär som när poliserna hade lagt till ljud till filmerna vid eu-mötet i gbg. Men varför springs de så himla snabbt?

Last edited:

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Jag vill också se :4skrika

Ingen som har lust/kan lägga upp det i ett vettigt format?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
pjohan skrev:
Angående första inslaget fattade jag inte varför poliserna inte blockade med bilen tätt framför hojarna, borde väl åtminstone kunna ta nån av dom (var ju viss överaskningseffekt) då alla inte hinner leda runt cyklarna istället för att parkera med halva bilen på refug och försöka springa ut. Nåja.. bättre lycka nästa gång... :arsele
lät som att polisen skrapade ordentligt med oljetråg över den där refugen... så ja tror de tappa lite styrförmåga ;) varianten blev hängande ;) fast inte riktgit .. va ett jävla gnisslande ;)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
No1 skrev:
1, Motorljudet kom inte i från min mc utan i från andra motorcyklar som "flydde" fältet och vilka polisen faktiskt åkt efter!!!

2, Polismannen trodde väll att jag var snabb som Carl Lewis med hojen och blev orolig eller nått då han faktiskt ser liiiiiiiiite desperat ut i TV inslaget... :hihi

No1...
hahahaha :banana

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Tror ni verkligen att folk kör så där som på tv.

Är det inte bara snutpropaganda.

Jag tror att det är ihopklistrat på nåt sätt.

/Mike

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Forsätt å tjöta för all del! :corn
Kan inte somna..

HanneZ

Guest
No1 skrev:
1, Motorljudet kom inte i från min mc utan i från andra motorcyklar som "flydde" fältet och vilka polisen faktiskt åkt efter!!!

2, Polismannen trodde väll att jag var snabb som Carl Lewis med hojen och blev orolig eller nått då han faktiskt ser liiiiiiiiite desperat ut i TV inslaget... :hihi

No1...
Ahh, ett aningen vinklat reportage då...

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
1. jag har inte upplevt snuthat, om det vore så skulle jag sagt ifrån, precis som No1 så respekterar jag polisens arbete, precis som jag respekterar en snickares arbete...däremot så vill jag inte bli stoppad, men det är en annan femma

2. guzzi-leif o div. folk...Det går att köra både fort och säkert. Om man gör det på rätt plats, rätt tillfälle osv. Jag kan inte säga att jag ALLTID har kört säkert i mitt liv. Men vem har gjort det? Har du/ni aldrig varit nära på att vurpa?

3. JA, polisen har vinklat det nåt enormt, och dom är en större fara i trafiken vid årstalänken än va hojarna är. Det framgår ju t.o.m. av filmen.

4.puss på alla och jag älskar er alla, Keep up the good work! :banana

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...