Sportshojar i ABC Stockholm reportage ikväll (SVT2)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Sweedo skrev:
Underhållande!

Det här är precis vad farbror Haffa vill; att skapa debatt.

Inte fan kan lilla Svedal förbjuda sporthojar utan att ha godkännande från EU. :kocko

Fast journalisterna svalde kroken direkt... :fatta!

.
Vad är det för fel på att skapa debatt så kanske tom en del korkskallar börjar tänka efter?
Totalförbud tror jag inte kan ske, men man vet aldrig vilka pålagor det kan bli i framtiden.
Sen så tycker säkert inte heller du det är kul att folk ser snett på dig för att du åker sporthoj, över vad andra har ställt till?

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
gör som jag ta licens och börja köra på bana de e så satans nycket roligare!! och man får dessutom köra hur fort man vill. PLUS att men blir en bättre motorcykelförare.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Pasi skrev:
1. En RR bana vore på sin plats i Stockholm, det skulle stävja mycket av buskörningen på gatorna.

2. Och visst bör polikterna hjälpa till med detta, finns kommersiella och PR intressen som kan tillgodoses.

3. Skeptiker, gå och :brinnerup!
1. Hur vet du det? Bevis, forskning?
2. Bör? Varför då? Har någon presenterat en hållbar finansieringsplan? Har någon marknadsundersökning gjorts?
3. Svårt med argumentationen, kanske?

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
valmers skrev:
1. Hur vet du det? Bevis, forskning?
2. Bör? Varför då? Har någon presenterat en hållbar finansieringsplan? Har någon marknadsundersökning gjorts?
3. Svårt med argumentationen, kanske?
om man kan bygga en massa fotbollsarenor, hockeyarenor, golfbanor och andra sportanläggningar runt hela Stockholm som sponsras av stat/komun så kan man väl åtminstonde ordna en bana här också. Buskörningen skulle inte försvinna helt men det skulle minska, jag skulle helre sticka till en bana efter jobbet och köra ett par varv istället för att bränna på Bogesundsvägen.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Maciej EVO VI skrev:
om man kan bygga en massa fotbollsarenor, hockeyarenor, golfbanor och andra sportanläggningar runt hela Stockholm som sponsras av stat/komun så kan man väl åtminstonde ordna en bana här också. Buskörningen skulle inte försvinna helt men det skulle minska, jag skulle helre sticka till en bana efter jobbet och köra ett par varv istället för att bränna på Bogesundsvägen.
Det finns starka lobbyistgrupper bakom sådana här byggen. Frågan är hur stark motorsportlobby som finns? Finns det någon förutom SMC (som väl knappast har prio på RR-banor)?

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
valmers skrev:
Det finns starka lobbyistgrupper bakom sådana här byggen. Frågan är hur stark motorsportlobby som finns? Finns det någon förutom SMC (som väl knappast har prio på RR-banor)?
man tycker att motormännen m fl borde kämpa för sånt men tyvärr är det fult att hålla på med motorsport i Sverige.

Barba

Med lem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Noll
valmers skrev:

Med tanke på "Vassast, men bara på banan!" (http://www.vv.se/aktuellt/kampanj/mc/) kan man tycka att ett visst intresse för tillgängligheten borde finnas.

Vore kul om denna grupp kunde jobba för att få oss att utbilda oss mer. Och då kan jag väl få önska mig en bana som inte kräver en hel helg och en gigantisk plånbok för att besöka.

En och annan organisation finns det nog som kan tänka sig lägga lite tid på att få en bana i närheten av Sthlm (http://www.vv.se/aktuellt/kampanj/mc/aktorer.shtml)

Gick med
20 Jun 2003
Hoj
Burkplatta av kolfiber. ART, R1
Barba skrev:
Med tanke på "Vassast, men bara på banan!" (http://www.vv.se/aktuellt/kampanj/mc/) kan man tycka att ett visst intresse för tillgängligheten borde finnas.

Vore kul om denna grupp kunde jobba för att få oss att utbilda oss mer. Och då kan jag väl få önska mig en bana som inte kräver en hel helg och en gigantisk plånbok för att besöka.

En och annan organisation finns det nog som kan tänka sig lägga lite tid på att få en bana i närheten av Sthlm (http://www.vv.se/aktuellt/kampanj/mc/aktorer.shtml)

Jag är en av dessa som sitter i denna grupp, "Vassast, men bara på banan!"
Vi har idag suttit i tre och en halv timme och diskuterat allt detta som ni pratar om här.
Vi har hållit på sedan i vintras.
Det är tung, det är statligt, det är pengar.
Jag försöker efter bästa förmåga framföra sporthojarnas talan.
Jak kan inte återge alla möten vi har haft. Det är många timmar.
För banbygge har jag lite trådar som jag ska kolla upp.
Det här är stort och svårt, men jag gör vad jag kan!
Kan skriva hur mycket som helst.
Blir otroligt upprörd av mycket av det många av er skriver.
Vi pratar inte busåkning, vi pratar liv och död!!!!

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Carolina Riedel skrev:
Vi har idag suttit i tre och en halv timme och diskuterat allt detta som ni pratar om här.
Jag försöker efter bästa förmåga framför sporthojarnas talan.
Mycket bra, heder åt dig som lägger ned tid och möda på detta.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
valmers skrev:
Mycket bra, heder åt dig som lägger ned tid och möda på detta.
Jo, de flesta tycks nöja sig med att hojta om det på ett allmänt forum.
Alla som inte kan tänka sig nåt bättre för sin och andras överlevnad än en bana, det kanske är dax att göra nåt konkret?

Barba

Med lem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Noll
Carolina Riedel skrev:
Jag försöker efter bästa förmåga framför sporthojarnas talan.

Skönt! Kul! Bra!
Inte att det är tungt utan att det verkar vara ett projekt som lever och arbetar vidare och att ni finns ute bland folket och lyssnar.

Uppskattar verkligen folk som gör sånna här jobb ... mer än jag visar och säger ibland :/

Fortsätt! Det är uppskattat!

Gick med
20 Jun 2003
Hoj
Olyckor! Tunga grejer!

Jag skulle behöva samla ihop några av er "busar" och höra era åsikter för att kunna framföra dom!
Hur ska vi få folk att sluta att köra ihjäl sig och andra och sänka olyckorna så att vi slipper se flera handikappas!
Vad säger ni?

Idiotsvar undanbedes!

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
"SvammelModeOn" Angående finansieringen så får väl göra Sthlm till ett stödområden i Eu.

Har för mig att I det som var forna östtyskland byggdes det en ovalbana(som Kenny Bräck körde indy på) samt en vanlig bana brevid(eller i ovalen) med hjälp av EU-pengar. Sen har vi ju två biltillverkare i Sverige som borde ha intresse av en motorbana i Sthlm, men de har amerikanska ägare nu som insett att i det motorhatande sverige är det ingen mening att satsa några pengar...

Det är nog bara att inse att en asfaltsbana i Sthlm är en utopi och aldrig kommer upp på dagordningen(hoppas dock jag har fel) eftersom ingen politker i Sthlm har något eget intresse av det...

"SvammelModeOff"

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
valmers skrev:
Varför skulle "regeringen" finansiera ett sådant projekt? För att folk ska få hålla på med sin hobby? Vakna.

Stockholms stad skulle kunna finansiera ett sådant projekt, precis som dom finansierar massa andra idrottsanläggningar. Och skulle dom bygga en GP bana i Stockholm för 100 miljoner lär dom be om budgettillskott av staten, dvs. så skulle det vara regeringen som klubbar igenom ett sådant beslut eller inte. Vakna?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
rougie skrev:
Stockholms stad skulle kunna finansiera ett sådant projekt, precis som dom finansierar massa andra idrottsanläggningar. Och skulle dom bygga en GP bana i Stockholm för 100 miljoner lär dom be om budgettillskott av staten, dvs. så skulle det vara regeringen som klubbar igenom ett sådant beslut eller inte. Vakna?
100 MSEK förslår inte långt om det är en GP-anläggning som avses. Du tycker inte att detta låter som en utopi?

Dessutom var det ju ett allmänfinansierat banbygge för att reducera olyckor du började prata om. Glöm det.

Gick med
20 Jun 2003
Hoj
Hårding skrev:
"SvammelModeOn" Angående finansieringen så får väl göra Sthlm till ett stödområden i Eu.

Har för mig att I det som var forna östtyskland byggdes det en ovalbana(som Kenny Bräck körde indy på) samt en vanlig bana brevid(eller i ovalen) med hjälp av EU-pengar. Sen har vi ju två biltillverkare i Sverige som borde ha intresse av en motorbana i Sthlm, men de har amerikanska ägare nu som insett att i det motorhatande sverige är det ingen mening att satsa några pengar...

Det är nog bara att inse att en asfaltsbana i Sthlm är en utopi och aldrig kommer upp på dagordningen(hoppas dock jag har fel) eftersom ingen politker i Sthlm har något eget intresse av det...

"SvammelModeOff"

Tänk vad lätt det är med den iställningen!
Då behöver man ju inte göra något alls! :fatta!

Gick med
20 Jun 2003
Hoj
rougie skrev:

GP-bana?
Nä, nu får vi nog lugna oss! :gnissla

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Sverige är ett av världens bantätaste länder räknat på banor per invånare! Varför skulle vi behöva fler banor för att gatåkare ska köra av sig på!?

Vill inte bli mer förknippad med min seriösa idrottverksamhet som är roadracing med knäppgökar som kör på gatan!!

Så lägg av med att blanda seriös idrottsverksamhet med illegala hanlingar!

Trafikvett får man på annat håll!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...