Vad är Suzukis och Yamahas motsvarighet till Blackbirden och ZZR1200?
Yamaha hade väl YZF Thunderace 1000 som kan jämföras med dessa. Enligt Bikez.com fanns den från årsmodell 96 - 01.
en tråd om sport-touring och ingen nämner honda VFR ? konstigt
På en skala mellan 1-10 där 1 är ren touringhoj och 10 är supersporthoj.
Njaä, inte YZF som touring ivf, död i armarna efter 10 mil då man bokstavligen ligger över tanken och håller upp fläsket med armarna, sök någon hoj med mer upprätt sittställning om du frågar mig.....
Performance Bikes May 2011 testar begagnade Hayabusa, Blackbird och Kawasaki ZZR 1400.
Eftre läst testet som jag ser det är Kawasakin bästa valet. Om Blackbird: För användare som tycker om att bromsa intill apex i kurvorna och använda bakbromsen för att styra med är de ihopkopplade bromsarna ett problem. För mjuk fjädring. Om Hayabusa: Dåliga bromsar, Dålig fjädring, Fotpinnar för långt fram. Om Kawasaki: Kanske köpa nya packväskor? Montera centralstöd?
Jag tycker det verkar som Kawasakin är bästa valet.
Och gissar att det gäller den äldre 1100an också.
Såvida du bara bromsar när du kör rakt fram. Inte med nedlägg. Då blir ju Blackbird också ett alternativ.
Nu blev det ju lite drag i tråden ! Jag la den nog i fel forum från början! Tack för alla tips och länkar!
Jag vet inte riktigt varför men jag har helt snöat in på ZZR 1200. Men, men jag har ingen brådska att hitta rätt hoj. Så fortsätt gärna tipsa eller skriva för/emot på de hojar som det tipsats om.
Det finns ju modellspecifika trådar om i stort sett varenda mc-modell här på sporthoj, men inte just ZZR 1200. Blev denna ingen hit här i Sverige? Jag har svårt att hitta info om den på nätet också, tester och sånt. SMC hade dock ett ganska bra reportage om den.
Tror att du kan ha en nyckelfaktor i det där du sade om att frugan också vill sitta bekvämt.
Jag har letat en del sådant och jag får nog säga att nöjesfaktor och passagerarbekvämlighet på touring många gånger inte riktigt går hand i hand. Skulle nog provköra tillsammans med frugan för i hennes välbefinnande ligger inte osannolikt ditt köra eller inte köra.
Far hade en ZZR1200 ett tag. Härlig maskin. Tillräckligt med vrid för att man knappt ska behöva växla med den (har själv bara 650 och 750, så det är klart det är skillnad). Något mer upprätt körställning hade varit bekvämare i stadstrafik, men i 100+ fungerar det utmärkt. Tyckte man satt bra bakpå också de gånger jag åkte med innan jag själv hade kortet.
Lite lustigt att du säger att du hade Intruder, för far hade också en Intruder 1500 ett tag innan ZZR:en som jag också provade. Det var som natt och dag mellan de två hojarna. ZZR:en kändes mycket smidigare och lättare att få den att göra vad man vill i jämförelse.
Men hans fru var lite knusslig och berättade för honom att han ville ha en hoj som var mer touring...
Kan intyga att i alla fall sitter alldeles utmärkt på en Blackbird. Helt annat ljud i skällan jämfört med min tidigare ZX9-R.
Måste det vara över 1000 cc? Om inte, varför inte en Honda VFR 800? T.ex. -02 till -04.
Måste det vara över 1000 cc? Om inte, varför inte en Honda VFR 800? T.ex. -02 till -04.
Såg just att fler hade tipsat om VFR:en.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|