Ekerholm
Guest
riktigt snygga hojar... t 509 vilket byyge... det rinner från min mun...
Gör alla som jag och väntar in i det sista med att sätta igång på allvar![]()
In med mera bilder på era byggen![]()
Gör alla som jag och väntar in i det sista med att sätta igång på allvar![]()
In med mera bilder på era byggen![]()
Lite bygg uppdatering!
Håller på att lacka en del grejer.
Gaffelben,övre undre krona,tanken,bakkåpan,framskärm,grenrör
nytt framdäck ska på plus fälgtejp
håller o pular lite med elsystemet.
så här ser det ut för tillfället![]()
fotpinne plattorna satt på när ja köpte den och kommer ha kvar dom. är inte fotpinnarna ganska långt bak på dem orginal?
QUOTE]
Hm, inte svarat på frågan, ser jag. Förmodligen beroende på högfärd. (Missat).
Till frågan;
Nej, de sitter inte speciellt långt bak om du har original plattor. Provade själv att köra med Raaskpinnar varpå, (vilket man inte trodde var möjligt), vinglandet ökade ytterligare. Inget att rekommendera enligt mitt sätt att se på det. Handlar det bara om stuket så är det ju bara att köra.
Jag tycker fö i stort sett alla pinnar sitter för långt fram original, men det beror nog mer på min kroppsbyggnad.
Det där är väl ingen CB-tank, eller?
Hur går det fresten'?
fotpinne plattorna satt på när ja köpte den och kommer ha kvar dom. är inte fotpinnarna ganska långt bak på dem orginal?
QUOTE]
Hm, inte svarat på frågan, ser jag. Förmodligen beroende på högfärd. (Missat).
Till frågan;
Nej, de sitter inte speciellt långt bak om du har original plattor. Provade själv att köra med Raaskpinnar varpå, (vilket man inte trodde var möjligt), vinglandet ökade ytterligare. Inget att rekommendera enligt mitt sätt att se på det. Handlar det bara om stuket så är det ju bara att köra.
Jag tycker fö i stort sett alla pinnar sitter för långt fram original, men det beror nog mer på min kroppsbyggnad.
Det där är väl ingen CB-tank, eller?
Hur går det fresten'?
gör inget.
okej, jo det är mest för stukets skull de sitter där.
nä tanken är inte från en CB, det är från en Kawa Gpz900. ägaren innan mig bytte tank, sadel, och sadelkåpor.
jo det går väl sakta med säkert framåt.
ramen är svetsad och boxad,
det ja har kvar än är, bygga till en liten sadel mellan tank och sadeln. fixa elsystemet och byta ringar och packningar i motorn.
byta en bromsslang, fixa till reglagen på styret,
samt slipa ner tank och all plast och lacka.
har lite nya bilder då framlapa och kåpor sitter på som de ska.
ska försöka få upp lite bilder antingen ikväll eller i morgon.
mvh andreas
vectra_andy, det börjar ju se riktigt trevligt ut![]()
Ja grabbar, nu har jag änligen fått tummen ur och börjat riva lite i skrothögen![]()
Började med att rensa fronten och provmontera nya styrkronan med tillhörande styre...och ja handtagen skall bytas ut!
det var på tiden, trodde snart en pormask skulle axa om dig !![]()
![]() |
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC
Roger Berzell, generalsekre... |
Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning
KTM erbjuder nu sina kunder... |
|
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |