Ställa hojen på farsan?

T-Bomb

If im to loud youre too old !
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Honda sp1
Fix

Tjenare!
För att göra det till en försäkring som fungerar är ju bara till och skriva dig på samma adress som farsan som står för försäkringen.
Det spelar ingen roll vart du bor det som är intressant för FB är ju vart du är skriven. :D

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
smallsocks skrev:
2632687 jajaja skriv i din andra tråd om hur du ska spöa några hojtjuvar istället

helst med yxa eftersom det står i lagen att hojstöld ska bestraffas med halshuggning.... Dubbelmoral

Eeee vart har jag skrivit det :va

Har jag surfat när jag vart full igen :rolleyes:

Fortsätt häng på Lunar ist

Last edited:

R6_Ville

Friheten finns i en sport hoj
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Yamaha YZF R6-99
Jag fattar inte dessa priser, att köra hoj är ju fan mest en hobby!!
En hobby ska vara kul, en sak man gör efter sin "vanliga, tråkiga vardag"!
som höjer ens livs gnista! (inte i alla fall)
men man tvingas ju fan att ställa den på tex sin farsa i många fall eftersom försäkringen kostar mer än vad hojen är värd!

DET ÄR JU SJUKT!! ska allt kosta i denna värld???
kan inget bara vara kul utan att det ska kosta skjortan!!

Men jag kan med tänka så här, eftersom jag har en hoj som inte är ny och kostar skjortan. så har jag den på trafikförsäkring. För om jag skulle vurpa så kanske skadan kostar lika mycket att laga som självrisken är på en helförsäkring i min ålder. det är ju ändå en leksak!

Kör lite med huvet och se till att inte vurpa så blir det ju billigast!!

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
jag är 23år helförsäkring helår(årsförsäkring) 3498kr det tycker jag är rätt billigt sålde sporthojen pga dyr försäkring det man betalar nu på ett år är vad jag betalade på 1 månad förut

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Yamaha R7, 2022
Inte för att vara den som är den, men jag hade nog kollat med Bilsport & MC vad du skulle få betala hos dom. Jag har en likadan hoj som dig fast R modellen och Bilsport & MC var överlägset billigast. Sen om du köpt hojen ny så ingår ju faktiskt ett års vagnskadeförsäkring så räcker ju med halvförsäkring första året i alla fall.

Kollar man sen reservdelspriserna till denna hojen så är de inte så värst dyra så skulle jag vurpa (hoppas verkligen inte det) och bara skada lite blinkers och kåpor och inte sabba hela motorn eller ramen så kan man lika gärna fortsätta med halvförsäkringen för det lär bli billigare ändån o köpa delarna själv och byta än att betala självrisken + de extra tusenlapparna som helförsäkringen kostar.

Sen känns det faktiskt bättre också att ha hojen på sig själv. Jag har själv fuskat lite tidigare i mina yngre år och haft hojen på farsan, men mina senaste hojar har jag haft på mig själv och det känns faktiskt bättre, innan kändes det lite som att det är min men ändån inte fullt ut eftersom att jag inte står någonstans på hojen, nu är allt på mig så nu är den bara min :)

Men som sagt, det är upp till dig själv hur du vill göra.

:corn :corn :corn :corn :corn :corn :corn :corn

Last edited:

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Ja, alla ni som säger att det är så enkel matematik och bara att ställa hojen på föräldrarna och att det är hellugnt så länge man bor på samma adress, så är här ett exempel på när det inte funkade:

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1879576&postcount=51

Sen är det säkert så att det går bra många gånger ändå, men själv har jag försäkring på mig själv för att veta att jag ska få ut något vid t.ex. en stöld, inte för att kanske förhoppningsvis få ut något.:rolleyes:

R6_Ville skrev:
2632762 Jag fattar inte dessa priser, att köra hoj är ju fan mest en hobby!!
En hobby ska vara kul, en sak man gör efter sin "vanliga, tråkiga vardag"!
som höjer ens livs gnista! (inte i alla fall)
men man tvingas ju fan att ställa den på tex sin farsa i många fall eftersom försäkringen kostar mer än vad hojen är värd!

DET ÄR JU SJUKT!! ska allt kosta i denna värld???
kan inget bara vara kul utan att det ska kosta skjortan!!

Precis kommit på det där eller?:rolleyes:

Last edited:

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
xt_660 skrev:
2632150 Har kollat upp och det blir tom billigare att ställa hojen på farsan, helförsäkrat, än för mig att ha den halvförsäkrad..

Har Folksam och som jag förstått det av deras villkor är det helt ok att låna ut hojen till vemsomhelst med A-körkort, försäkringen gäller fortfarande.

Således borde jag väl låta hojen stå på gubben?

Eller? Nån som har Folksam och har gjort som jag tänker göra ev. ? :confused:

Detta borde väl funka? Om man skulle krocka, knack-knack, så ere väl bara att hävda att det var ett sånt där tillfälle då man lånat hojen av farsan sin.

skit bra kör på...hade gjort samma sak om ja kunnat men d kan ja inte..... 18800kr 6mån/halv---- får man stå ut me....

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
smallsocks skrev:
2632895 saknar dig där iallafall

Med tanke på dina trådar du ploppat ur dig så skulle jag inte kasta sten i glashus.

Jag tycker det är fint gjort att du håller på skenförsäkrarna, för det är ju jävligt dumt att betala och ta ansvar för sig själv. Det kanske du med borde förstå nu när du inte är tonåring längre. Klipp navelsträngen

Nu tar vi resten via pm

:felämne

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag håller faktiskt med skenförsäkrarna.:va

Lika bra att lägga ner moraltjaffset...
En del av dem fattar att det är fel men skiter i oss andra och de som inte fattar kommer heller aldrig att förstå.

Men de brukar vara de som mår sämst i slutänden då kollektivet inte längre ställer upp.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
R1 wannabe skrev:
2632958
Men de brukar vara de som mår sämst i slutänden då kollektivet inte längre ställer upp.

Ställer vi upp? Snarare att vi saknar verktyg för att stänga detta kryphål..

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Jag tänkte att jag skulle höja temperaturen lite i den här tråden..

Så här bör man göra..

Man går förstås ihop två och två med samma hojtyp. Sen ser man till så att båda hojarna får samma identitet, regnr och ramnr alltså..
Skitbra!! Man behöver bara betala kostnaderna för den ena hojen, man besiktar bara den som har bäst chans att gå igenom och har man sen försäkringen på den enes farfar som sitter på långvården och inte kan säga emot så blir det ju ännu billigare :)

Bra va?

Nu ska jag ut och köpa en påse popcorn..

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Att ställa den frågan på detta forum är mer eller mindre självmord :yoparty

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
changco1 skrev:
2632243 Vill bolaget jävlas vid ev olycka, kan dom kräva att din far har betalat hojen med sina pengar draget från hans konto, kollar med grannar om dom sett din far använda hojen osv, men vill du ha en helförsäkrad hoj, som i värsta fall kan vara "trafikförsäkrad" i bolagets ögon så varsegod, då stjäl han ju inte utan då står han där med en klotad hoj som han kanske kan endast sälja ena fälgen.

De tycker jag låter som rödluvan och vargen historia. Så du menar att dom ska kolla hans konto om pengarna dragits vid köpet? Nej det har dom inte. Förklaring: Jag hade pengarna löst i kontanter.
2: Kolla med grannanrna! Så dom går och knackar dörr? Hej har ni sett vem som kör eran grannes mc?!! Skulle vilja se dem fråga mina grannar. Hoho! Dom skulle garanterat få svaret NEJ! Eller ja de är ju jävligt lätt att se eftersom man har hjälm.

Visst kan han gå misste om en helförsäkring men kollar man pengamässigt så blir den så mkt dyrare genom att chansa på hel på farsan kontra ta trafik på sig själv?

Jag håller med tidigare talare om att dubbelmoralen infinner sig här på forumet. Också lustig för om jag inte fattat det hela fel så blir självrisken högre för de äldre eftersom de är deras premier som oftast drabbas vid skenförsäkring men då kan man undra varför yngre håller på och gnäller. Vilken skada tar ni? Denna tråd kan bli lång och alla har sina tycken å tänken men keep up the good work. :corn

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ubbejävel skrev:
2632975
Man går förstås ihop två och två med samma hojtyp. Sen ser man till så att båda hojarna får samma identitet, regnr och ramnr alltså..
Skitbra!! Man behöver bara betala kostnaderna för den ena hojen, man besiktar bara den som har bäst chans att gå igenom och har man sen försäkringen på den enes farfar som sitter på långvården och inte kan säga emot så blir det ju ännu billigare :)

Bra va?

:hihi
Det funkar ju, så länge man inte får för sig att ta en tur tillsammans. :rolleyes:

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
PacMan skrev:
2633006 :hihi
Det funkar ju, så länge man inte får för sig att ta en tur tillsammans. :rolleyes:

Man behöver ju inte känna varandra, man kan ju bo 10-20 mil från varandra och umgås i olika kretsar..

Höjer de sen försäkringen ännu mer så letar man bara upp en tredje "medlem", det kallar jag kollektiv.:rolleyes:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Ubbejävel skrev:
2632975 Jag tänkte att jag skulle höja temperaturen lite i den här tråden..

Så här bör man göra..

Bra va?

Nu ska jag ut och köpa en påse popcorn..

fy fan vilken bra ide....
ville min polare göra....dela med mig....sen när vi kraschar den "andra" hojen så försvinner den riktiga ur registret...skit-smart!!!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha