Ställa hojen på farsan?

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
En rosa
Usch va mycke moral kärringar de finns här...fan får du över till en extra krog runda e de bara låta den stå på han :fyllisar ...man mår ju inte sämre för några här tycker de e fel...fan några som gnäller här har säkert köpt sin hojj me minna skatte pengar!!! :slicka
over and out:blah
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Skriv/Försäkra hojen på vem fan du vill, så länge försäkringsbolaget har de villkoren att du får "låna" hojen av din farsa t e x... Folksam har det men inte så många fler, eller..?

M E N - Du får också ta den ev smällen den dagen det händer nåt, OM dom ser igenom dig/er då, och vägrar betala ut ersättning vid ev skada/stöld...

Så kontentan av det hela blir ju mest troligt att du kanske inte får ut ersättning vid ev tillbud, och då har du betalat en billigare premie, men får inget tillbaka vid ev olycka/stöld...(Behöver ju inte bli så heller)

Sen kan ju folk här moralpredika hur mycket dom vill, för dom som gör det har ju iaf inte fattat att i slutänden så får oftast försäkringsbolaget rätt iaf, och tjänar en hacka på utebliven ersättning...

Did u catch ma drift..? :tummenupp
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
iof, funderar jag på att köpa en R1:a eller en R6:a, hur mycket kostar en sådan i trafik på mig som är 22, jämfört med min farsa (cirka)?? Ganska stor skillnad... Kan faktiskt förstå att folk skenförsäkrar, men om det är rätt är en annan fråga...:näsblod
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
ni snackar om skenförsäkringar och sen har ni bilder på när ni själva wheelar...











Idioter
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Fetvadd skrev:
2633153 ni snackar om skenförsäkringar och sen har ni bilder på när ni själva wheelar...

Jag tänkte just på samma sak, det är inte de som skenförsäkrar som fixar skyhöga försäkringspremier..

Man kan gnälla på en som skenförsäkrar men om nån lägger upp en filmsnutt på nån kille som kör på bakhjulet i tvåhundra knyck i full trafik då är det ingen som gnäller..

Eller som Jesus skulle sagt: "-Den som aldrig kör för fort kastar första stenen" :tungan
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
dsundelin skrev:
2632994 De tycker jag låter som rödluvan och vargen historia.
Kan tyckas, om det inte var för en polare som råkade ut för detta några år sedan. Så du får ta det hur du vill, skiter i om någon skenförsäkrar, ska ni skenförsäkra trafikförsäkra endast. Kan inte vara kul att få ut nada när man klotat osv.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Ubbejävel skrev:
2633175 Jag tänkte just på samma sak, det är inte de som skenförsäkrar som fixar skyhöga försäkringspremier..

Man kan gnälla på en som skenförsäkrar men om nån lägger upp en filmsnutt på nån kille som kör på bakhjulet i tvåhundra knyck i full trafik då är det ingen som gnäller..

Eller som Jesus skulle sagt: "-Den som aldrig kör för fort kastar första stenen" :tungan

det jag menar, it is pointless...
men å andra sidan, de flesta gillar o tajfsa så vad skulle vi göra utan dessa trådar? alltid samma sak men de flesta tycker nog det är skoj, annars skulle man inte skriva.
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
bilsport och MC som många pratar om här..

har för mig jag ringde till dom när det var dags att köpa hoj å då blev jag bemött av nån sur kärring som ville ha 14000kr helår/hel för min sketna xt660x samtidigt som den skulle va inlåst garage nattetid... jag sa tack och la på luren :va
 

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
Mr_M5 skrev:
2633073 Skriv/Försäkra hojen på vem fan du vill, så länge försäkringsbolaget har de villkoren att du får "låna" hojen av din farsa t e x... Folksam har det men inte så många fler, eller..?

M E N - Du får också ta den ev smällen den dagen det händer nåt, OM dom ser igenom dig/er då, och vägrar betala ut ersättning vid ev skada/stöld...

Så kontentan av det hela blir ju mest troligt att du kanske inte får ut ersättning vid ev tillbud, och då har du betalat en billigare premie, men får inget tillbaka vid ev olycka/stöld...(Behöver ju inte bli så heller)

Sen kan ju folk här moralpredika hur mycket dom vill, för dom som gör det har ju iaf inte fattat att i slutänden så får oftast försäkringsbolaget rätt iaf, och tjänar en hacka på utebliven ersättning...

Did u catch ma drift..? :tummenupp

Huvudet på spiken:tummenupp
 

IronMike

Guest
Har man inte råd, ska man inte ha!

...dock har de flesta råd med trafikförsäkring. Personligen åke jag helre på trafik än helförsäkrat i någon annans namn. Iofs har jag råd med mer än trafik på mig själv, men varför betala för ngt man aldrig får tillbaks.

-jag begår inga försäkringsbedrägerier
-jag klotar inte (ser till att däck etc allt är ok)
-man kan inte sno min hoj där den är parkerad, det går bara inte
-ser varje medtrafikant som idiot

-Helförsäkrat kostar som ny hoj vartannat år ..så ofta klotar jag inte.
-Halvförsäkrat är värdelöst då man inte kan sno den från min p-plats

Blir bara trafik kvar, perfect! billigt å bra.

:)
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
IronMike skrev:
2633788 Har man inte råd, ska man inte ha!

...dock har de flesta råd med trafikförsäkring. Personligen åke jag helre på trafik än helförsäkrat i någon annans namn. Iofs har jag råd med mer än trafik på mig själv, men varför betala för ngt man aldrig får tillbaks.

-jag begår inga försäkringsbedrägerier
-jag klotar inte (ser till att däck etc allt är ok)
-man kan inte sno min hoj där den är parkerad, det går bara inte
-ser varje medtrafikant som idiot

-Helförsäkrat kostar som ny hoj vartannat år ..så ofta klotar jag inte.
-Halvförsäkrat är värdelöst då man inte kan sno den från min p-plats

Blir bara trafik kvar, perfect! billigt å bra.

:)

Endel har det bra hör jag :D..

Själv har jag hojen på farsan nu under vintern, hoppas åtminstone det är okey :)..
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
DFMSWEDEN skrev:
2632228 Skriv hojen på vem som helst, men se till att försäkringsbolaget godkänner att försäkringstagaren får låna ut den!!!!!!

Enkel matte eller hur!!!!!!

Exakt, vad är det man inte hajjar ?!
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Ja grattis då, alla ni yngre som skenförsäkrar på farsan. På så sätt drivs ju premierna upp för oss lite äldre också. Det kommer ju att drabba er också när ni själv kommer upp i den åldern att ni skulle haft låga premier. Vem ska ni skenförsäkra på då?
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
hej!

jag tycker du ska gå in på bilsport/mc's hemsida och göra en koll där, jag som är 23 (haft kortet i 3 år) fick ett förslag på helförsäkring på ca 5000:- för en XT660. (har dock ingen ännu...)

Vad gäller detta att "vi yngre" trissar upp försäkrignen, för det första: Det är NI äldre som står för olyckorna (enligt statistik)
För det andra: Det är som fler ha sagt väldigt många på dessa forum som wheelar, burnar kör 200+ på allmänna vägar osv. Tro fan det att FB vill ha skyhöga premier, det blir ju inte billigt när nån krashar i 200+ på en allmän väg kl. 16.30 en fredagkväll i stockholm...det är ju oftast inte en person som är inblandad i en olycka, utan oftast är det flera som drabbar, kanske egendom som drabbas osv...

jag tycker inte att man ska skenförsäkra, men jag anser att "vi" har oss själva att skylla, då vi INTE kör som lamm, KÖR FORT, TRIXA men gör det på BANA! eller på enskild väg/ i skogen.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
cybertron skrev:
2633840 hej!

jag tycker du ska gå in på bilsport/mc's hemsida och göra en koll där, jag som är 23 (haft kortet i 3 år) fick ett förslag på helförsäkring på ca 5000:- för en XT660. (har dock ingen ännu...)

Vad gäller detta att "vi yngre" trissar upp försäkrignen, för det första: Det är NI äldre som står för olyckorna (enligt statistik)
För det andra: Det är som fler ha sagt väldigt många på dessa forum som wheelar, burnar kör 200+ på allmänna vägar osv. Tro fan det att FB vill ha skyhöga premier, det blir ju inte billigt när nån krashar i 200+ på en allmän väg kl. 16.30 en fredagkväll i stockholm...det är ju oftast inte en person som är inblandad i en olycka, utan oftast är det flera som drabbar, kanske egendom som drabbas osv...

jag tycker inte att man ska skenförsäkra, men jag anser att "vi" har oss själva att skylla, då vi INTE kör som lamm, KÖR FORT, TRIXA men gör det på BANA! eller på enskild väg/ i skogen.


O den statistiken kollas på vem som körde eller vem hojen är försäkrad på?.
Tänk på den du!
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
xt_660 skrev:
2633724 bilsport och MC som många pratar om här..

har för mig jag ringde till dom när det var dags att köpa hoj å då blev jag bemött av nån sur kärring som ville ha 14000kr helår/hel för min sketna xt660x samtidigt som den skulle va inlåst garage nattetid... jag sa tack och la på luren :va

Jag betalar 3000 något för halvförsäkring på min XT660R inne i centrala Helsingborg. Helförsäkringen skulle gå på lite över 5000 kr, men den behövs ju inte första året som sagt eftersom att det ingår en vagnskadeförsäkring första året från Yamaha. Nu är jag i och för sig 28 år gammal så kanske det som gör lite på priset med.
 

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
*Jonte* skrev:
2633810 Exakt, vad är det man inte hajjar ?!

Det du inte hajar är att det inte stämmer. Visst får farsan låna ut hojen, men det ska fortfarande vara försäkringstagaren som är den huvudsaklige brukaren.
Om låt oss säga 18-åringen "lånar" R1an av sin farsa och kör 500 mil en säsong medan farsan kanske kör 100 mil så antar jag att sonen är den huvudssaklige brukaren.:fakta

Ett exempel tidigare nämnt: http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1879576&postcount=51
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top