Om han betalar en premie som motsvarar den riskgrupp han tillhör så betalar han för sin försäkring och jag för min. Om han däremot myglar till sig en lägre premie genom att påstå att det är någon annans hoj, så betyder det att jag får betala en del av hans premie.125_next skrev:2632227Men på vilket sätt stjäl han från dig? Liksom du betalar för din hoj oavsett vem hans hoj står på?
Kan ju bero på att det här är en MC-site, inte en jobbsite, och jag är i alla fall inte här för att diskutera skatteregler. Men om det gör dig gladare kan jag ju säga att svartjobb är lika illa.Freddola skrev:2632300Som någon sa har jag Aldrig, ALDRIG sett någon klaga på svartjobb ...
Hoztic skrev:2632356Jag har inte råd att varken köpa eller försäkra en enduro, men det vore skoj att ha i vinter.
Hur brukar ni göra, jag funderar på att sno en, å sen lämna tillbaka den i vår, med ny olja. Visst är det ok?
Men herregud, en XT660 kan du försäkra på dig själv hos Bilsport & MC för 6 027 kr/år helförsäkrad och är du med i SMC får du rabatt på det priset. Har du råd med en ny hoj så har du väl för fan råd med 500 spänn i månaden på försäkringen.xt_660 skrev:2632150Bla bla
Santo skrev:2632241Grejen med SH är att dubbelmoralen finner sig i sitt esse här:
Skenförsäkring - NEJ!
Svartjobb - Ja, klart som fan!
DFMSWEDEN skrev:2632228Skriv hojen på vem som helst, men se till att försäkringsbolaget godkänner att försäkringstagaren får låna ut den!!!!!!
Enkel matte eller hur!!!!!!
DFMSWEDEN skrev:2632228Skriv hojen på vem som helst, men se till att försäkringsbolaget godkänner att försäkringstagaren får låna ut den!!!!!!
Enkel matte eller hur!!!!!!
Niclas-Vfr400r skrev:2632654Exakt, man är ju bra dum om man väljer att försäkra något dyrare än vad som reglerna tillåter.
Anderzzon skrev:2632679bla bla jag somnar av mig själv
Niclas-Vfr400r skrev:2632654Exakt, man är ju bra dum om man väljer att försäkra något dyrare än vad som reglerna tillåter.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|