Stannar du för polisen?

Stannar du om polisen vinkar in dig?

• Antal röstningar
    0

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Stannar. Av principskäl och sunt förnuft. Jag tror inte jag skulle vara någon skicklig förare med en massa adrenalin i kroppen.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Att bli av med körkortet innebär för min del att jag inte kan jobba.
Kan jag inte jobba blir jag pank.
Nästan tur på ett sätt att jag blev av med mitt kort mitt i semestern förra gången.

Hellre finkan 2 veckor än vara av med kortet 2 månader..

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Stannar, bryter jag lagen är jag också beredd att ta mitt straff. Dessutom behöver man inte vara raketforskare för att vet var och när man kan köra utan att polisen lägger sig i.

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Abloy skrev:
Stannar, bryter jag lagen är jag också beredd att ta mitt straff. Dessutom behöver man inte vara raketforskare för att vet var och när man kan köra utan att polisen lägger sig i.
Varför tror jag att en riktigt präglad raketforskare sitter
på något kontor 350 dagar om året och knappast har
en aning om vad polisen tänker? :confused: :D :fakta

För att svara på frågan: Jag har än så länge stannat.
Har dock aldrig blivit stannad när jag kört mc.
Skulle det hända idag så beror det på hur och vart jag
har kört minuten innan dom försöker stanna mig.

Körde med feting-horn i pannan precis när sessongen
började, men nu har abstinensen lagt sig lite och jag tror
inte jag kommer att bli stannad för varken hastighet
eller ljudnivå inom den närmaste tiden.

Dock är det ju det där med framhjulet, det vill ju gärna
vara fyllt med helium då och då.
Men... Allt beror på omständigheterna.
Blir jag stoppad för framhjulslyft ( vilket endast är löjligt
om det inte händer i bland folk eller i rusningstrafik ) så
kommer dom att klaga på ljudet och gör dom det så är
det direkt böter och ombesiktning som gäller.
Plus det eventuella framhjulslyftet.
Skulle det dessutom ha gått för fort, vilket det inte gör
om det är dåliga siktförhållanden och mycket trafik, ja då
vet i helskotta om man inte skulle börja köra mellan
bilarna för att lägga pappa polizei bakom sig och sedan
gömma hojen hos en polare över natten.

Behöver inte köra fort om man bara tar hjälp av sina medtrafikanter. :fakta

Moral är ett självskaffat fängelse för dem som inte vill /
klarar av att bestämma över sina egna liv. :fakta

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Fredrich skrev:
....
Moral är ett självskaffat fängelse för dem som inte vill /
klarar av att bestämma över sina egna liv. :fakta

Vilket skitsnack! Hade alla haft moral enligt den kristna måttstock som format vårt samhälle(tänk innan ni skriker) så hade vi inte behövt våra domstolar.

I övrigt håller jag med SL o Gubbstuff - jag är vuxen och beredd att ta konsekvenserna av mitt handlande. Det är bara småungar som bryter regler väl medvetna om straffskalan och sen grinar som småflickor när de åker dit.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Chrille skrev:
Vilket skitsnack! Hade alla haft moral enligt den kristna måttstock som format vårt samhälle(tänk innan ni skriker) så hade vi inte behövt våra domstolar.

I övrigt håller jag med SL o Gubbstuff - jag är vuxen och beredd att ta konsekvenserna av mitt handlande. Det är bara småungar som bryter regler väl medvetna om straffskalan och sen grinar som småflickor när de åker dit.

Moral är bara summan av kollektivets laster..

Självklart tar man konsekvenserna av sitt handlande, dock anser jag inte vissa straff vara helt rimliga, därför bråkar jag och försöker slingra mig undan när jag åker fast.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Sergeant skrev:
Ja stannar och tar mitt straff som en riktig karl :fakta .

Stannar och tar straffet som en riktig kvinna! :D
Med tanke på att jag kör en 250 och att jag fortfarande har prövotid, så är det inte direkt snutjag som jag drömmer om på natten.

Att grina som ett småbarn över att man blir av med kortet eller får böter är larvigt! Man är fullt medveten om vad man håller på med när man sätter handen på rullen och får därmed ta konsekvenserna. Lyckas men dra snuten... GRATTIS :cool: , men annars är det bara att bita i den sura dolmen.
/FrökenW

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Lokke skrev:
Samma här.

Det jag tycker är konstigt är att flera personer säger att dom skulle försöka sig på en ifrånåkning om dom trodde att körkortet redan hade gått förlorat? Alltså, är det det värsta straffet som man kan tänka sig?

Vet jag att lappen ryker så stannar jag inte. Det gjorde jag i maj förra året, och ja, det kändes som det värsta straffet man kan tänka sig....

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Chrille skrev:

Jag håller med, det är rätt att bränna häxor och kasta dem i sjön och vi bör fördöma och straffa meddels prygel allt vad hor och osunt leverne heter, samt ge en tiondel till lokala prästerskapet. Om nu bara folk kunde lära sig lilla katekesen utantill så vore allt så mycket bättre... :rolleyes:

Sunt förnuft är bättre. Ju sundare, desto bättre.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nu har jag tänkt. Nu skriver jag. Hoppas det är OK då Chrille.

Vad jag och de flesta inte fattat är att deta är en genusfråga. Det handlar inte om vad som är rätt eller fel utan om vilket kön du har.

En man (nu snackar vi alltså riktig män, inte någon hormonomtöcknade R1-grenslande slyngel med liten snorre) stannar och tar tappert emot sin påföljd utan att röra en min och utan ett ord till klagan. Sedan går han runt å berättar att "-Jag blev av med mitt körkort idag. Jag hade kunnat vrida på rullen och dra men jag valde, självklart, att stanna och ta mitt straff på det att ingen må sätta min manlighet ifråga och kalla mig kvinna. Ty jag är man och det står jag för!"

Det är viktigt att framstå som en RIKTIG MAN! :tummenupp

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Bingo skrev:

Vad jag och de flesta inte fattat är att deta är en genusfråga. Det handlar inte om vad som är rätt eller fel utan om vilket kön du har.

En man (nu snackar vi alltså riktig män, inte någon hormonomtöcknade R1-grenslande slyngel med liten snorre) stannar och tar tappert emot sin påföljd utan att röra en min och utan ett ord till klagan. Sedan går han runt å berättar att "-Jag blev av med mitt körkort idag. Jag hade kunnat vrida på rullen och dra men jag valde, självklart, att stanna och ta mitt straff på det att ingen må sätta min manlighet ifråga och kalla mig kvinna. Ty jag är man och det står jag för!"

LMAO!!!
Jag kommer aldrig mer ifrågasätta logiken bakom manlighet och att stanna för polisen... jag antar att innerst inne i mig bor det en kvinna som bara vill ut!

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Bingo skrev:

Om man stannar för snuten, är man en man då? :confused: Då måste jag genast ta tillbaka mitt föregående inlägg!

Jag drar snuten så ofta jag kan och jag har extremt lite snopp!! Jag vill absolut inte bli kallad MAN!! :D
/FrökenW

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
watson skrev:
Om man stannar för snuten, är man en man då? :confused: Då måste jag genast ta tillbaka mitt föregående inlägg!

Jag drar snuten så ofta jag kan och jag har extremt lite snopp!! Jag vill absolut inte bli kallad MAN!! :D
/FrökenW
Jag är ledsen, men pittlöshet räcker inte. Du måste stanna för Polisen också, annars är du bara en sken-kvinna.

Edit: jag menar nog tvärtom... Det här med manligt och kvinnligt är svåra saker :rodnar

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Felix skrev:
LMAO!!!
Jag kommer aldrig mer ifrågasätta logiken bakom manlighet och att stanna för polisen... jag antar att innerst inne i mig bor det en kvinna som bara vill ut!
Du kan vara en kvinna - fängslad i en mans kropp. Det måste inte vara dåligt. :tummenupp

Edit: vad betyder LMAO?

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
watson skrev:

/FrökenW

Det var ingen bra tråd ur trafiksäkerhetssynpunkt.. nu kommer tjejerna på forumet blåsa polisen hela tiden, Så går det när man blandar in genusperspektiv,

Watson - jag är glad för din skull, inte kul att vara tjej och ha stor snopp :D

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...