Stannar du för polisen?

Stannar du om polisen vinkar in dig?

• Antal röstningar
    0

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
Nu har jag tänkt. Nu skriver jag. Hoppas det är OK då Chrille.

Vad jag och de flesta inte fattat är att deta är en genusfråga. ....

Det är viktigt att framstå som en RIKTIG MAN! :tummenupp

Eftersom den uppenbara provokationen i mitt ordval inte var så uppenbar nog att bara översätta och ta innebörden av så blir det dax att förtydliga

Byt ut alla mina könsrelaterade nedvärderande uttryck till neutrala diton istället så är innebörden densamma. Kan du inte ta ditt straff med lite ryggrad och karaktär (oavsett kön) så bör du väl inte begå brottet? Blir du av med körkortet så är det tråkigt men det är inte synd om dig.

Varför ska du berätta att du har blivit av med lappen överhuvudtaget??
Och ska du sen nödvändigtvis gnälla som en femåring som inte får någon efterrätt när den kastat maten på golvet så bör man komma ihåg att självömkan är patetiskt och synnerligen missprydsamt på vuxna individer (oavsett kön).

Manlighet har inget med saken att göra men varför är det ALLTID killar som kör som idioter??

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Jag stannar, har jag gjort något så får jag stå för det. Dessutom, skulle de få tag på en efter att man har smitit så kan ni ju själva tänka er att straffet inte blir direkt mildare :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Omöjligt att säga, jag har gjort valet en gång. 170+ på 90 väg och körde om en lastbil med en polis framför. När han satte på blåljusen tänkte jag bara "I helvete heller" och drog. Jag var ytterst nära att dö en kilometer längre bort så idag vetifan om jag hade gjort om det.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Har dragit snuten nån gån, körde om en blå bil i en kurva, hade så hög fart så ha sket i mig men va händer om de ser skylten etc. De kan väl ändå inte bevisa att det var du som körde och bågen har ju inget olalgigt gjort. hur går frågeställningen till tror ni?

Bifogat

• nelsont eurotail.jpg
    nelsont eurotail.jpg
    85.4 KB · Visningar: 190

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Har varit upp ett par gånger, men jag drar det igen:

Orkar de så ringer de, skickar brev, och/eller åker hem och väntar på att du dyker upp.

Ställer några frågor och om du inte erkänner att det var du som körde kan de inget göra.

/R

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Bingo skrev:
Jag är ledsen, men pittlöshet räcker inte. Du måste stanna för Polisen också, annars är du bara en sken-kvinna.

Edit: jag menar nog tvärtom... Det här med manligt och kvinnligt är svåra saker :rodnar

Bäst att sluta med genusdiskussionen nu va, Bingo! :D Annars kanske du stöter dej med det fåtal tjejer som hänger på SH! ;)
(Det skulle iof. vara underhållande med en stor snopp. :rodnar )
/FrökenW

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
watson skrev:
Bäst att sluta med genusdiskussionen nu va, Bingo! :D Annars kanske du stöter dej med det fåtal tjejer som hänger på SH! ;)
(Det skulle iof. vara underhållande med en stor snopp. :rodnar )
/FrökenW
Äh, jag ä en ökänd mansgris. Mitt rykte kan knappast bli sämre på den fronten. :hej

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Blackninja skrev:
Pppa betalar la din försäkring, så då pröjsar han la dina böter med? elelr har jag helt fel :D

Vad spelar det för roll vem som pröjsar? Det är ju inte det som är det mest tråkiga. Blir du av med kortet så hjälper ju inga pengar... :(
/FrökenW

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
watson skrev:
Vad spelar det för roll vem som pröjsar? Det är ju inte det som är det mest tråkiga. Blir du av med kortet så hjälper ju inga pengar... :(
/FrökenW

Om man vore son till kungen, så skulle de garanterat inte ta kortet för en :crash

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Kärringing som jag är så skulle jag nog stanna......... men det beror på vart när och hur..........

YZF-1000-R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös numera.....
Själv har jag jävligt svårt å köra lagligt, skulle de pricka mig mä lasern så skulle mitt kort dras in på livstid :rodnar

Vet jag med mig att de stoppar mig för fortkörning i 180-270 på 90-väg så skulle jag inte fundera på å stanna,behöver kortet i jobbet å har A BE CE DE å vill inte förlora dessa

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag skrev annat pga jag absolut inte skulle stanna om jag visste att dom hade klockat mig för fort eller om det fanns en chans till det. Medans om jag bara skulle bli invinkad på en kontroll eller liknande hade jag absolut stannat. Man får anpassa sig. :crash

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
finns ingen möjlighet i världen att jag stannar frivilligt... har varning så man får ju fan inte gå mot röd gubbe utan att dom drar kortet!!!

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Beror väl på..

Är det risk att lappen ryker och en kontroll med endast bil så stannar jag inte. Ska jag försöka sticka från en polishoj så får det vara på hemmaplan, dels för att man kan vägen dels för att de har usla resurser här.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
röstade "ja, troligen". Det beror ju på vad jag gjort.
Tyvärr stannade jag en gång när de hade allmän koll, jag hade då ett bakdäck som låg på gränsen till lagligt.
Detta blev de som tokiga över och en massa aspiranter dansade runt och fördömde detta. Resulterade i dyrare böter än vad det skulle vara och en prick i registret, helt sjukt.
Jag hade lätt kunnat åkt in på en väg strax före kontrollen men tänkte inte att det skulle sluta så där illa.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras