Stannar du för polisen?

Stannar du om polisen vinkar in dig?

• Antal röstningar
    0

Marve

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
Blade -07
DwD skrev:
oki, men det är inge fänglese med i bilden överhuvudtaget?..
kan vara bra att veta tills "nästa" gång :rofl

Det kanske det kan bli!? För vårdslöshet i så fall, jag känner inte någon som blivit drabbad av fängelse för smitning i allafall. Om de har lasermätning och Du vet att Du kört för fort och väljer att dra, då tror inte jag att de hinner få klockat en "ny" hastighet (250= vårdslöshet?) på dig. Då är det nog upp till polisen att bevisa vårdslösheten i så fall. Men som synes i tidigare tråd har det hänt att fängelse kan inträffa även om det är ovanligt. Det verkar onödigt att försöka smita om man inte är säker på att komma undan helskinnad och utan att orsaka olyckor.

Smitning från en olycka kanske har andra regler? Det kanske oftare ger fängelse? Men jag kommer aldrig att dra från en olycka.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Silwer skrev:
Du kan inte ha missat janne-tråden.
Den heter nåt med "fortkörning 1 månads fängelse" eller nåt sånt.

janne=killen som körde på bakhjulet från snuten, och där snuten sa att han hade sett killen igenom visiret, killen jobbade på en mcbutik och snuten kom in och identifierade honom?..

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Hmm... det gäller nog å inte flörta med/blinka åt/titta på polisen innan man drar ifrån dem ;)
Kom oxå å tänka på baksidan av "Imperiets" rymdkryssare i filmen "Spaceballs" (Det våras för Rymden):

WE BRAKE FOR NOBODY!

/F. :D

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Raid72 skrev:
Gemene man hetsar oftast upp sig och full med adrenalin så gör han ett misstag som kan visa sig öderstigert.
/R
Precis!! Tar man det bara LUGNT och TÄNKER lite så är det inga problem att försvinna. I början blev man ju lite hispig men nu är det ju nästan kul :crash

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Marve skrev:
Smitning från en olycka kanske har andra regler? Det kanske oftare ger fängelse?

Smitning är ingen juridisk term. Det finns inget brott med denna bedömning.
Jag förmodar att du tänker på avvikande från trafikolycksplats, vilket i dagligt tal benämns smitning. Grovt brott kan ge upp till ett års fängelse. Det är inte rekommendabelt att smita från olyckor.
Att smita från ordningsmakten torde väl oftast handla om underlåtenhet att stanna på polismans tecken.

Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Nisse Järnet skrev:
Precis!! Tar man det bara LUGNT och TÄNKER lite så är det inga problem att försvinna. I början blev man ju lite hispig men nu är det ju nästan kul :crash

hahaha. du kommer att få såååå spööö av moraltanterna :rofl :banana

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
måste bara säga att den här tråden är bäst :tummenupp
skenet från moralens lykta lyser väldigt svagt om man säger så :D :D

jag drar självklart men jag måste erkänna att jag även har stannat. jag blev ju haffad av en civil sporthoj och den vågade jag inte försöka dra med min gamla skorv. känns som att det inte skulle ha kunnat sluta lyckligt

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bmwjohan skrev:
måste bara säga att den här tråden är bäst :tummenupp
skenet från moralens lykta lyser väldigt svagt om man säger så :D :D

jag drar självklart men jag måste erkänna att jag även har stannat. jag blev ju haffad av en civil sporthoj och den vågade jag inte försöka dra med min gamla skorv. känns som att det inte skulle ha kunnat sluta lyckligt
Va stannade du, vi trodde du va en riktig tuff outlaw :( nu är vi jättebesvikna på dig.

:rolleyes:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
bmwjohan skrev:
jag blev ju haffad av en civil sporthoj och den vågade jag inte försöka dra med min gamla skorv. känns som att det inte skulle ha kunnat sluta lyckligt

Civil sporthoj? Typ en BMW K-nånting?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Mattias skrev:
Civil sporthoj? Typ en BMW K-nånting?

jag satt och sökte lite på den på nätet och jag kommer inte ihåg vad den hette men jag tror att det var bmw's snabbaste "sporthoj"

det var hur som helst många som kände till denna röda civila bmwsporthoj som härjar runt västeråstrakterna. var rätt många här som hade blivit haffade av han.

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
ingen idé att försöka köra ifrån en polis med en knarr... möjligtvis om man kan hitta en skogsväg eller liknande... men jag tror att jag skulle stanna.
Jag är juh inte lika tuff och cool som de flesta här inne på sporthoj som drar ifrån poliserna... :hej

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hurtig skrev:
ingen idé att försöka köra ifrån en polis med en knarr... möjligtvis om man kan hitta en skogsväg eller liknande... men jag tror att jag skulle stanna.
Jag är juh inte lika tuff och cool som de flesta här inne på sporthoj som drar ifrån poliserna... :hej
Enligt pollen så stannar minst 60% och enligt verkligheten så stannar minst 99% Ännu en sommar vankas med teman som dra snuten e tufft mixat med RIP inlägg :(

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024