Det är ju fantastiskt konstigt för jag har eldat spannmål i ett antal år med hembyggd styrning bestående av 2 tidur 4 kontakter 1 relä en optiskgivare o då styrde jag fläktar matning o påfyllning av primär behållare från silo.Hörde av den lokala KTM-handlaren att KTM hade låååånga rader med färdigbyggda 1290/890 Adventure som alla saknade displayen, som var restad. Samma sak hörde jag om vissa av Hondas modeller och det gäller förmodligen andra märken, och bilar, och Stark...
Jag har en kund som bygger flyttbara (nåja...) värmeverk som eldar med pellets. Tänk en stor byggbarack i metall med en eller två silos med pellets bredvid.
De har massor med ordrar på dessa värmeverk och de har allt som behövs för att bygga dem. Det enda som saknas är kontrolllådan som startar och styr själva verket.
Fabriken som tillverkar lådan har en backlog på 8000 enheter...därför att det saknas några komponenter.
Jag ska hälsa killarna på Bioptima att det finns en snubbe på Sporthoj.com som kan lösa alla deras styrningsproblem på sina industriverk så att de inte behöver någon flashig digital låda som kontrollerar allt... de har kanske inte bara tänkt på det?Det är ju fantastiskt konstigt för jag har eldat spannmål i ett antal år med hembyggd styrning bestående av 2 tidur 4 kontakter 1 relä en optiskgivare o då styrde jag fläktar matning o påfyllning av primär behållare från silo.
Jag slängde original elektronik för den var sämre på styrning än min analoga.
Samma med styrning av värme in, istället för att ha schunt styrning o dom nya variabla pumparna så funkar det utmärkt med en tidursstyrning. Billigt o funkar utmärkt i 20 år pajar något har lokala elfirman något liknande på hyllan eller hemma dagen efter.
Hur tror du man styrde saker o ting innan det digitala kom?Jag ska hälsa killarna på Bioptima att det finns en snubbe på Sporthoj.com som kan lösa alla deras styrningsproblem på sina industriverk så att de inte behöver någon flashig digital låda som kontrollerar allt... de har kanske inte bara tänkt på det?
Bioptima - Spara pengar från dag ett med en ny värmeanläggning
Vi erbjuder CE-märkta och nyckelfärdiga bioenergianläggningar som är skräddarsydda för ditt värmebehov. Värmepannor från 200 till 16 000 kW.www.bioptima.se
Med rattar, ventiler, spakar och en jävla massa smörjolja. Vi hade även tändkulemotorer och brytarspetsar, men inget av detta skulle jag vilja ha idag så vad är din poäng?Hur tror du man styrde saker o ting innan det digitala kom?
Bara att styrning går att göra utan en digital lösning när det gäller industriella styrningarna.. Dör kretskortet dör allt det styr.Med rattar, ventiler, spakar och en jävla massa smörjolja. Vi hade även tändkulemotorer och brytarspetsar, men inget av detta skulle jag vilja ha idag så vad är din poäng?
Naturligtvis går det att göra "analogt" precis som att vi kan ha häst och vagn istället för bil men nu ser ju inte världen ut på det sättet. Dessutom vill kunderna i det här fallet byta ut en stor och fet oljebrännare mot en modern och snål pelletsbrännare, och utan digitala sensorer och digital styrning så blir det svårare att både övervaka och mäta resultatet. Hade det varit bättre med tryck och pysstyrning så hade de förmodligen konstruerat grejerna på det sättet, det är jag helt säker på, grabbarna på Bioptima är verkligen inga dumskallarBara att styrning går att göra utan en digital lösning när det gäller industriella styrningarna.. Dör kretskortet dör allt det styr.
För ett tidur dör endast den funktionen o vilken el kille som helst kan dra uret ur sockeln o byta. Ingen väntan på killen med datorn för felsökning.
Var väll just därför jag valde en MG5 alla funktioner sköts på samma sätt som i en Volvo 240 eller via den där digitala skärmen som tackolov går att stänga av.
Vart tog Stark Varg vägen?
Härligt med trådar som svänger som den värsta kungskobra och dessutom rymmer.....
..allt mellan himmel och jord
Ha ha....OT men satte kaffet i halsen när jag kom på mig själv med hur mycket jag hatar brytarspetsarMed rattar, ventiler, spakar och en jävla massa smörjolja. Vi hade även tändkulemotorer och brytarspetsar, men inget av detta skulle jag vilja ha idag så vad är din poäng?
Vi kan bilda en klubb!Ha ha....OT men satte kaffet i halsen när jag kom på mig själv med hur mycket jag hatar brytarspetsar
Ha ha....OT men satte kaffet i halsen när jag kom på mig själv med hur mycket jag hatar brytarspetsar
Vi kan bilda en klubb!
"Klubben för att slippa fila brytarspetsar"
Jag hyser hatkärlek till dom...
Kärlek för att det är charmigt retro, något man gjorde förr som en helt naturlig sak med att äga en bil....
Hat för att jag aldrig mer vill behöva göra det, någonsin, på något fordon jag äger.
Det finns en firma strax utanför stan här som säljer ett brytarlös-kit som rymms inuti tändfördelaren och man ser ingen skillnad utanpå fördelaren och inga extraboxar.
Det blir såna på eventuella veteranfordon jag ska äga...
Stark varg blev analog o fick en 300cc 2T motor.Vart tog Stark Varg vägen?
Härligt med trådar som svänger som den värsta kungskobra och dessutom rymmer.....
..allt mellan himmel och jord
Jag funderar på vad hojen heter egentligen?
De står Stark Varg men betyder det att hojmärket är Stark Eller Varg?
Om vi tar Husaberg som ex så hette de Husaberg som huvudnamn och de olika modellerna fick efternamn Oden och Tor mm.
Företaget heter Stark Industries och modellen heter Varg
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |