Nån som vill ha en uppdatering?
Jag kan öppna med att säga att hojen ska säljas. Så sätter vi ribban där.
Jag har fått ihop 2,5h på den totalt. I helgen var det SM i Södertälje med fri träning på lördagen. Jag åkte dit med inställningen att köra tävlingen, under förutsättning att jag tyckte att det var kul på lördagen. Jag tycker inte om grus och jag tycker inte om att tävla. Men man ska ju tydligen utmana sig själv ibland.
Det blev ingen tävling i alla fall.
På lördagen så körde jag 2-3 pass med grusdelen. Inte ett dugg roligt, dock inte hojens fel.
Det var inga problem att hålla laddningen uppe med elverket trummandes i bakgrunden.
Elverket drog runt 8l soppa över dan. Ungefär motsvarande en tank soppa.
Sista 3 passen stängde man grusdelen och började preppa den inför tävlingen.
Jag gick ut på första rena asfaltspasset med en annan kille bakom mig och så drog vi några varv tillsammans. Det var hans första motardtävling så vi behövde slå ur honom alla dumma mini-moto linjer.
Vid varv 9-10 så sänks effekten ordentligt. Hojen är för varm.
Jag rullar några varv till och effekten sänks ytterligare.
In i depå, ladda upp det som saknas och vänta på nästa pass, som visar på precis samma beteende fast nåt varv tidigare.
Tuvängen är en bana där man faktiskt har nytta av effektstark motor med 3, nästan 4, fullgasrepor per varv.
Tuvängen är också den bana jag kör mest. Så om hojen inte funkar där så vet jag inte vad jag ska ha den till.
Jag har också provat hojen i Borlänge, en lite mindre gokartbana. Om jag inte laddar batteriet alls så räckte det till 33 varv. Drygt 2 pass.
Jag mailade i alla fall igår och tyckte att dom skulle ta tillbaka hojen eftersom jag anser att dom inte har levererat det som jag köpte.
Dom anser inte att dom har gjort något fel, då dom inte anser att hojen är byggd för supermoto. "Och inte heller vad vi lovat att hojen ska göra."
Jag har begärt att få min mjukvara med full effekt så att jag kan sälja den som en 80hk modell utan att ljuga. Vi får se hur dom löser det. Dom säger att jag ska få den, men "Vi är som sagt villiga att ge dig en annan mjukvaruversion, men det kommer leda till att hojen värms upp snabbare."
Hojen får ju lysande recensioner av alla som åker enduro och cross.
Stark har lyckats bygga en hoj som har spec och pris som en premium produkt, men som bara levererar som en medioker maskin och kunderna är ok med det?
Om man ställer ner effekten till 45-50hk så är det nog åkbart som det verkar. Jag provade inte för jag vill ju ha mer effekt, inte mindre.
Jag googlade lite igår och såg att Altan levererade ungefär 45-48hk i bänken.
Ungefär vad Vargen klarar av att leverera utan att gå varm.
Så vilka uppdateringar har dom egentligen gjort från Altan, som ändå är en föregångare?