Stark Varg

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Så ... relevans?

Man kan med drivpaketet köra gokart i fem minuter och sen börna på en lastbil. Vad har det med motorcykeln att göra?

Motorn kommer från en motorcykel ju...
De är inte första gången någon montera en motorcykel motor i en gokart. . Även monterade i bilar..

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Motorn kommer från en motorcykel ju...
De är inte första gången någon montera en motorcykel motor i en gokart. . Även monterade i bilar..
...och enda anledningen till att den går på bakhjulen är för den imbecilla placeringen av det tunga batteriet. Den måsta få precis samma väghållningsproblem som en gammal Porsche 911. Det finns en anledning varför en gocart har soppatanken centralt...

• Gilla
Reaktioner: JPT

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
...och enda anledningen till att den går på bakhjulen är för den imbecilla placeringen av det tunga batteriet. Den måsta få precis samma väghållningsproblem som en gammal Porsche 911. Det finns en anledning varför en gocart har soppatanken centralt...
Åh det är säkert avsikten, om det är relevant att filma en börnis på svartrykande lastbils flak så är det säkert den visuella faktorn att köra på bakhjulen så det blir bra på film som är prestandan. I motsats till prestandan då, menar jag.

Min poäng är mest att det inte säger något alls om donatorhojen. Inte mer än det sa om kommunens vattenpumpar när jag monterade en motor från en sådan på en lådbil. :)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Viktfördelningen är helt fel me alla tyngd bak... Kör egenskaperna är tok fel... Skulle inte vilja ta kurver me den, å framför allt inge gasande... Då går den säkert bara rakt fram..

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Viktfördelningen är helt fel me alla tyngd bak... Kör egenskaperna är tok fel... Skulle inte vilja ta kurver me den, å framför allt inge gasande... Då går den säkert bara rakt fram..
Så sant. Men av nån anledning får den videon mig att minnas hur jävla roligt det var att vara ung och dum 😁

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jag ser för mitt inre när maskinen i hög fart börjar svaja och det inte går att hämta hem sladden... huga!

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Så sant. Men av nån anledning får den videon mig att minnas hur jävla roligt det var att vara ung och dum 😁
Hade en kompis som monterade en tvåcylindrig Suzuku 125 GT motor i ett chassi från en Suzuki K50 moped, ni vet, en ram av pressad plåt... Förutom att den saknade frambroms och motorn satt med ståltråd så...var det lite kul... :)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Jag såg nåt nyhetsinslag om att de skulle utmana förbränningsmotorhojarna.
Hur nu det ska gå till i praktiken vet jag inte. Hur lång tid tar det att byta batteri och hur många batteribyten kommer det krävas?
Att byta hoj är inte godkänt enligt reglementet, men det skulle ju inte förvåna mig om Stark lyckats få dispens på den punkten.

Hur lång blir den nya banan?

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag såg nåt nyhetsinslag om att de skulle utmana förbränningsmotorhojarna.
Hur nu det ska gå till i praktiken vet jag inte. Hur lång tid tar det att byta batteri och hur många batteribyten kommer det krävas?
Att byta hoj är inte godkänt enligt reglementet, men det skulle ju inte förvåna mig om Stark lyckats få dispens på den punkten.

Hur lång blir den nya banan?
Skulle tippa att de behöver max ett batteribyte på de 3 timmarna de kör, men har noll koll egentligen, vad tror du? Ser ut som det är en del plast som måste demonteras för att byta batteri men det tar nog inte många minuter för en bra mekaniker som gjort det många gånger. Blir spännande att se.

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Skulle tippa att de behöver max ett batteribyte på de 3 timmarna de kör, men har noll koll egentligen, vad tror du? Ser ut som det är en del plast som måste demonteras för att byta batteri men det tar nog inte många minuter för en bra mekaniker som gjort det många gånger. Blir spännande att se.
Eddie Karlsson bytte batteri på ungefär 5 minuter vid Battle of Vikings

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...