Minimal skrev:2532005men duvet.. han har ju tränat 15 år Med så grymma resultat, ingen kan vara bättre än honom eller starkare ren... omöjligt!
Något bättre resultat skulle säkert inte vara omöjligt, dock så har jag aldrig haft planer på att ge mig in i en så pass smutsig sport som bodybuilding har utvecklats till. Min inställning till droger bör det inte råda några missuppfattingar om.
Jag valt att träna ren och det känns bra att mina närmaste inte behöver vara rädda för att jag skall få raseriutbrott eller annat, att jag desutom inte behöver oroa mig för impotens är också skönt.
Det är även skönt att slippa smyga runt med sprutor på kvällarna.
Att dock uppnå massan som tex. en bodybuilder i tävlingsform(100kg) eller mer utan en massa droger är i stort sätt omöjligt.
Detta påstående baserar sig förstås inte bara på mig själv utan även på många vänner och bekanta som tränar hårt.
Många av kompisarna är noga med kosten och äter massor av lagliga kosttillskott, de sover minst 8timmar varje natt och tränar hårt 4-6dagar i veckan.
INGEN av dessa har någonsin blivit så stor som en bodybuildare på tex. 100kg stenhård i kroppen, de har tränat i flera år men aldrig kommit i närheten.
Helt plötsligt så tröttnar dom och köper sterioder för tusentalskronor och efter kanske 2 år av ytterligare hård träning så har dom uppnått den fysik som en bodybuilder har i tex. 100-klassen.
En av orsakerna är förstås den ökade proteinsyntesen som gör att kroppen kan ta upp kanske 4-5g protein/kg kroppsvikt istället för 2-3g protein/kg kroppsvikt.
Någon som jag också sett är att deras magar har blivit väldigt stora sedan dom började med droger, det var dom inte innan dom började missbruka. Stora magar fast dom är stenhårda och deffade i kroppen ?
Mycket inom bodybuildningen idag handlar just om droger och vilka droger som ger bäst resultat, visst ger endast steroiderna automatiskt inga stora kroppar men med hård träning och bra kost så är det ÖVERLÄGSET jämfört om samma människa skulle träna utan droger.
Andra som ofta hävdar motsatsen lever precis som narkomanerna gör i en värld av förnekelse.
Dock så är det självklart inget som en bodybuilder själv erkänner utan denna vill bibehålla myten om att det är den hårda träningen och 8timmar sömn istället för 7timmar varje natt som är hemligheten
Last edited: