Freedom
Ny medlem
Det enda jag gör att tanka fullt efter årets sista tur och låter hojen gå med avstängd soppakran tills den dör och låter den vila i kallgaraget tills våren kommer. Har funkat för mig dom senaste 20 åren.
Kommer inte riktigt bra överens med ditt svar? Dålig jämförelse. En handlare som har sina fordon kvar en hel vinter gör nåt fel som inte får sitt sålt till att börja med. Och jo, dem startar upp cyklar hos handlare? Hade en diskussion om just detta med en häromdagen. Sen om det är rätt eller fel är en annan sak
så på tex AVA eller sthlm mc varuhus springer det runt nån tjomme o sparkar igång alla cyklar?
det tvivlar jag starkt på. men gällande bilar som står ute på en handlares gård, att de startas/rullas runt lite pga kärvande bromsar etc tror jag fullt på.
Nån skrev lite längre upp att denne brukade lägga i sexans växel o veva runt bakhjulet. nu är ju jag novis på detta med motorer. vad gör det för skillnad på om det är 1'an eller 6'an man drar runt på. är inte slaglängden densamma på kolvarna på alla växlar?
pls förklara(så man iaf lär sig nåt nyttigt bland allt skitprat på SH )
Den där "nån" som pratade om sexan har jag ingen aning om vad det var, och hur dem gör i stockholm tänker jag inte yttra mig om, för det vet jag inte.
Och det han hade skrivit var "springer runt och starta hela tiden". Jag har inte påstått att någon gör det HELA tiden. Men att en hoj står på samma fläck hos en handlare i 6 månader utan en uppstart sker tydligen inte här iaf
....
Sen om jag känner att den stått väl länge kan jag få för mig att lägga i högsta växel och drar runt motorn ett halvt varv (med hjälp av bakhjulet...) så den inte står 6 månader med öppen ventil...
....
I stället för att gå ner och starta upp hojen gå in på redtube.com och torrbryt
Fattar att du är hojsugen men håll ut för snart är våren här.
Kommer inte riktigt bra överens med ditt svar? Dålig jämförelse. En handlare som har sina fordon kvar en hel vinter gör nåt fel som inte får sitt sålt till att börja med. Och jo, dem startar upp cyklar hos handlare? Hade en diskussion om just detta med en häromdagen. Sen om det är rätt eller fel är en annan sak
Brukar starta min ungefär var 14:e dag. Då baxar jag ut den ur garaget och låter den stå med motorn på i ca 15-20 minuter. Under tiden kollar jag över så att allt är ok. Efter den tiden, är det bara att ta ner den igen, lägga på överdraget och sedan får den stå ett litet tag. Dock kollar jag den då och då under tiden. Inte mycket besvär, men för mig har det räckt.
Vissa förbigående har ju kollat och frågat om det är dags att sälja.
Senaste uppstarten. Gissa om jag var sugen!
Menar du att du ställer en varm hoj under ett kapell i ett kallförråd?
I stället för att gå ner och starta upp hojen gå in på redtube.com och torrbryt
Fattar att du är hojsugen men håll ut för snart är våren här.
Klart jag e sugen på att åka hoj igen, är inte ni det
anledningen till mitt trådskapande var inte för att jag ville gå ner i garaget o sitta o köra lite braap braap med friläge, utan det var enkom med hojens hälsa i åtanke. ljudet har jag så fint redan i datorn
Nä så sant att du inte skrev. och det gjorde inte jag heller.
så här skrev han. okej. det var kanske inte sexans växel(vet inte hur många han har ).
YipYip: tack .
så där nu har man torrkört cykeln lite(med motorn av såklart saknade ljudet lite iaf), ruckat lite i fjädringarna, pillat på reglage och dragit runt motorn för hand(vilket inte var så jävla lätt vill jag påstå, jag kanske e svag vad vet jag)
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|